De mijne was ook langzaam qua motoriek, zat pas goed met 12 maanden, kruipen weet ik niet meer precies en liep pas met 26 maanden. Nu merk je daar niks meer van. We hebben ook eindeloos veel fysio aan huis gehad, ik weet niet of dat nou heeft geholpen eigenlijk maar toch fijn om het gevoel te hebben dat je aan het helpen bent. Dat hij een beetje trager was met deze motorische dingen had als voordeel dat zodra hij liep, ook al bewuster was van gevaar en goed luisterde. Ik heb nooit achter hem aan hoeven rennen. Fijn voor luie ouders zoals ik.
Misschien een werkbank? Zijn ook wel varianten met een deurtje / laatje erin.
Die bijvoorbeeld.
Geen tips, maar hier ook een baby van 10 maanden die het ook allemaal nog niet doet.
Ja mijn kind deed dat ook niet. Een paar dagen voor hij 1 werd begon hij met tijgeren. Ik ben naar de fysio gegaan, dat was wel.prettig dat iemand mee keek (en bevestigde dat er niets ernstigs aan de hand was). Hij is uiteindelijk gewoon alles gaan doen, liep met 20 maanden denk ik. Hij bleef wel lang onhandig, struikelde veel, had weinig zin in een loopfiets oid, zwemles duurt lang. Maarja zo is hij gewoon denk ik dan, uiteindelijk kan hij het allemaal wel
Ik zag gisteren ergens een Centerparcs korting. Als er nog iemand er een heeft houd ik me aanbevolen (graag DM want het is een persoonlijke code). Ik had gehoopt dat het weer in de Prenatal box zat maar helaas…
Je kan ook boeken via www.centerparcs.nl/oudersvannu
Dat doen wij bijna altijd. Is 9 van de 10x goedkoper dan gewoon via www.centerparcs.nl (wel even goed vergelijken natuurlijk).
Scheelt toch vaak wel €100/€150.
Oh super dankjewel, ik ga kijken!
Voor de centerparcs liefhebbers: hema heeft ook goede korting!
Dit is echt zo. In de zwangerschap heb ik hier al mee geoefend met doorzetten ondanks tantrums omdat ik wist dat ik met het herstel van een keizersnede ook streng zou moeten gaan zijn. Zo zeurt ze altijd bij mijn man dat hij haar van de trap moet tillen en bij mij niet omdat ze weet dat ik het gewoon niet doe. Die consequentie is wat helpt op den duur. Ik heb haar weer 1x getild en meteen begon het zeuren weer…
Straks heb je ook nog een kind erbij in wandelwagen/draagzak. Wij doen dus hetzelfde met het meerijdplankje: óf op het meerijdplankje blijven staan of in de buggy.
Ik was gisteren bij De Boomhuttenclub in Den Haag. Mijn kind heeft zich daar echt goed vermaakt. Moet wel zeggen dat hij van klimmen houdt en niet bang is. Maar ik vond het een leuke plek. Ook lekker eten. Ze vragen wel 3,50 voor het spelen (bovenop je eten en/of drinken).
Wat doen jullie met de kids als ze koorts hebben, wel naar buiten? Helaas hier ook getroffen door de griep, het gaat met op en af. Gisteren wel echt ziek dus binnen gebleven, maar zoontje vraagt nu zelf om naar de speeltuin te gaan.
Gewoon gaan? Het is om de hoek en hij krijgt sowieso een muts + sjaal op. Ik wil zelf ook wel even naar buiten haha
Ik zou gewoon gaan, een frisse neus is voor iedereen fijn. Zeker als hij er zelf om vraagt.
Volgens mij is dat ook achterhaald, dat je niet naar buiten moet gaan met koorts.
Thanks! Ja dacht ik ook hoor, alleen ik hoor m’n moeder al in m’n achterhoofd zeggen: “niet naar buiten gaan hoor als je ziek bent!” Zonnetje en frisse neus lijkt me juist ook fijn
Als hij zelf wil zou ik het wel doen. Als hij een hoopje ellende op de bank is niet. Zou dus meer naar zijn toestand kijken dan zijn temperatuur (tenzij het 41gr is).
Ik had vorige week 1 kind met koorts en 1 wervelwind. Heb haar lekker ingepakt in de buggy en naar de speeltuin gegaan. Daar heeft ze gewoon lekker zitten kijken naar de spelende kinderen. Denk dat dat echt niet slechter is dan op de bank zitten.
Het staat ook op thuisarts dat kind met koorts niet binnen hoeft te blijven.
Dank! We gaan zo even lekker wat vitamine D oppikken, buggy en drinken mee
Onze baby (6 weken) slaapt steeds beter. Eerst alleen in de maxi cosi, kinderwagen en op ons, maar nu ook naast ons in bed of in haar nestje op de bank. Maaaaar ‘s nachts in de wieg wil het nog niet lukken. Zodra de speen uitvalt wordt ze huilend wakker, terwijl ze op de andere plekken prima slaapt zonder speen. Of ze wordt wakker van moro-reflex.
Er ligt al een shirt van mij in de wieg, we hebben white noise en van inbakeren gaat ze krijsen. Is het een kwestie van blijven oefenen/geduld hebben denken jullie, of hebben jullie nog tips?
Ik vind het al heel knap wat jullie kindje kan! Volgens mij sliep mijn kind ‘pas’ met 4 maanden overdag de dutjes in het ledikant, daarvoor in de box, draagzak of op ons. Enige tip die ik nog heb is dat ik een kipkep kruik (niet verwarmd oid) op het buikje legde voor wat extra gewicht ter vervanging van een hand van ons.
Een slaapzak geprobeerd bijv een love to dream? Dat hielp onze dochter