Nee wij doen dan ook gewoon blijven zitten. Het is natuurlijk een ander verhaal in het bos of ergens waar je niet lekker met een wagen kan lopen. Maar als dat wel kan vooral in de wagen laten zitten haha. En zodra de oudste kon steppen gaat hij dus altijd op de step mee.
Wat @Fredje ook zegt, duidelijkheid is echt fijn. Eerste paar keer was het ook enorme strijd en krijsen maar nu weet hij het en is er eigenlijk niks meer aan de hand en gaat hij zelf al bij de wagen staan als we de hond gaan uitlaten
Ja wildride. Vreselijk ding vond ik dat. Kreeg er pijn van aan mijn rug, omdat je zo scheef ‘belast’ bent
Weet iemand misschien een leuk alternatief voor een keukentje voor een dreumes? Ze kan op veel andere plekken al met keukentjes spelen maar ze vindt het wel heel leuk zo die deurtjes open en dicht doen etc. Dus wel iets met deurtjes. Dacht zelf misschien een markt kraampje ofzo? Maar misschien is er ook iets heel anders waar ik nu niet aan denk
Wij hebben een winkeltje dat je ook kunt ombouwen naar keukentje. Er zit een oven in met deurtje en een aantal klepjes.
Is er iemand die ervaring heeft met een baby van (bijna) 1 die nog niet tijgert, kruipt of zelfstandig kan gaan zitten en die mij even gerust kan stellen dat het goed komt
Het kan ook aan mijn emo bui liggen omdat ik bezig met met fotoboek van eerste jaar, maar ik kan vandaag allemaal janken om alles wat hij nog niet kan.
Die van @Chesirecat is geweldig! Maar als je maar plek voor iets kleins hebt is deze van Ikea ook leuk, dat is een keuken en kraam/poppenkast in een
Ooh zeker! Twee zoontjes die relatief laat in beweging kwamen. M’n jongste was nog weer wat langzamer en zat op z’n eerste verjaardag waar hij zat, nog geen interesse om te kruipen. Rolde toen ook nog niet van z’n rug naar buik volgens mij. En toen kon hij ook niet zelfstandig in zit komen. Hij is nu dik anderhalf jaar en stapt lekker rond.
Herken je gevoel heel erg, je ziet zoveel kinderen die zo snel gaan. Mijn man is hierin gelukkig heel nuchter en benadrukt altijd goed dat ieder kind z’n eigen tempo heeft!
Heb je al eens contact gezocht met een fysio? Je hoort wel vaker hoor dat sommige laat zijn en pas met 2 lopen. Dus idd ieder kind zijn eigen tempo maar denk dat advies/tips van een fysio geen kwaad kan.
Bij ons is het vanzelf goed gekomen rond de 18 maanden, toen haalde hij alles in.
De mijne was ook langzaam qua motoriek, zat pas goed met 12 maanden, kruipen weet ik niet meer precies en liep pas met 26 maanden. Nu merk je daar niks meer van. We hebben ook eindeloos veel fysio aan huis gehad, ik weet niet of dat nou heeft geholpen eigenlijk maar toch fijn om het gevoel te hebben dat je aan het helpen bent. Dat hij een beetje trager was met deze motorische dingen had als voordeel dat zodra hij liep, ook al bewuster was van gevaar en goed luisterde. Ik heb nooit achter hem aan hoeven rennen. Fijn voor luie ouders zoals ik.
Misschien een werkbank? Zijn ook wel varianten met een deurtje / laatje erin.
Die bijvoorbeeld.
Geen tips, maar hier ook een baby van 10 maanden die het ook allemaal nog niet doet.
Ja mijn kind deed dat ook niet. Een paar dagen voor hij 1 werd begon hij met tijgeren. Ik ben naar de fysio gegaan, dat was wel.prettig dat iemand mee keek (en bevestigde dat er niets ernstigs aan de hand was). Hij is uiteindelijk gewoon alles gaan doen, liep met 20 maanden denk ik. Hij bleef wel lang onhandig, struikelde veel, had weinig zin in een loopfiets oid, zwemles duurt lang. Maarja zo is hij gewoon denk ik dan, uiteindelijk kan hij het allemaal wel
Ik zag gisteren ergens een Centerparcs korting. Als er nog iemand er een heeft houd ik me aanbevolen (graag DM want het is een persoonlijke code). Ik had gehoopt dat het weer in de Prenatal box zat maar helaas…
Je kan ook boeken via www.centerparcs.nl/oudersvannu
Dat doen wij bijna altijd. Is 9 van de 10x goedkoper dan gewoon via www.centerparcs.nl (wel even goed vergelijken natuurlijk).
Scheelt toch vaak wel €100/€150.
Oh super dankjewel, ik ga kijken!
Voor de centerparcs liefhebbers: hema heeft ook goede korting!
Dit is echt zo. In de zwangerschap heb ik hier al mee geoefend met doorzetten ondanks tantrums omdat ik wist dat ik met het herstel van een keizersnede ook streng zou moeten gaan zijn. Zo zeurt ze altijd bij mijn man dat hij haar van de trap moet tillen en bij mij niet omdat ze weet dat ik het gewoon niet doe. Die consequentie is wat helpt op den duur. Ik heb haar weer 1x getild en meteen begon het zeuren weer…
Straks heb je ook nog een kind erbij in wandelwagen/draagzak. Wij doen dus hetzelfde met het meerijdplankje: óf op het meerijdplankje blijven staan of in de buggy.