Ik was gisteren bij De Boomhuttenclub in Den Haag. Mijn kind heeft zich daar echt goed vermaakt. Moet wel zeggen dat hij van klimmen houdt en niet bang is. Maar ik vond het een leuke plek. Ook lekker eten. Ze vragen wel 3,50 voor het spelen (bovenop je eten en/of drinken).
Wat doen jullie met de kids als ze koorts hebben, wel naar buiten? Helaas hier ook getroffen door de griep, het gaat met op en af. Gisteren wel echt ziek dus binnen gebleven, maar zoontje vraagt nu zelf om naar de speeltuin te gaan.
Gewoon gaan? Het is om de hoek en hij krijgt sowieso een muts + sjaal op. Ik wil zelf ook wel even naar buiten haha
Ik zou gewoon gaan, een frisse neus is voor iedereen fijn. Zeker als hij er zelf om vraagt.
Volgens mij is dat ook achterhaald, dat je niet naar buiten moet gaan met koorts.
Thanks! Ja dacht ik ook hoor, alleen ik hoor mān moeder al in mān achterhoofd zeggen: āniet naar buiten gaan hoor als je ziek bent!ā Zonnetje en frisse neus lijkt me juist ook fijn
Als hij zelf wil zou ik het wel doen. Als hij een hoopje ellende op de bank is niet. Zou dus meer naar zijn toestand kijken dan zijn temperatuur (tenzij het 41gr is).
Ik had vorige week 1 kind met koorts en 1 wervelwind. Heb haar lekker ingepakt in de buggy en naar de speeltuin gegaan. Daar heeft ze gewoon lekker zitten kijken naar de spelende kinderen. Denk dat dat echt niet slechter is dan op de bank zitten.
Het staat ook op thuisarts dat kind met koorts niet binnen hoeft te blijven.
Dank! We gaan zo even lekker wat vitamine D oppikken, buggy en drinken mee
Onze baby (6 weken) slaapt steeds beter. Eerst alleen in de maxi cosi, kinderwagen en op ons, maar nu ook naast ons in bed of in haar nestje op de bank. Maaaaar ās nachts in de wieg wil het nog niet lukken. Zodra de speen uitvalt wordt ze huilend wakker, terwijl ze op de andere plekken prima slaapt zonder speen. Of ze wordt wakker van moro-reflex.
Er ligt al een shirt van mij in de wieg, we hebben white noise en van inbakeren gaat ze krijsen. Is het een kwestie van blijven oefenen/geduld hebben denken jullie, of hebben jullie nog tips?
Ik vind het al heel knap wat jullie kindje kan! Volgens mij sliep mijn kind āpasā met 4 maanden overdag de dutjes in het ledikant, daarvoor in de box, draagzak of op ons. Enige tip die ik nog heb is dat ik een kipkep kruik (niet verwarmd oid) op het buikje legde voor wat extra gewicht ter vervanging van een hand van ons.
Een slaapzak geprobeerd bijv een love to dream? Dat hielp onze dochter
Jaa dat is echt even doorkomen. Ons kind sliep pas goed vanaf 6 maanden in zn wieg. En dat moro reflex pff daar hebben wij (of eigenlijk onze baby destijds) last van gehad, echt sneu vond ik dat. Sliep ie eindelijk en weer dat reflex. Uiteindelijk hebben wij zoān lovetodream slaapzak gekocht en dat hielp wel wat.
Mijn kind heeft nooit goed in de wieg geslapen. Ik weet niet waarom maar hij vond het vreselijk. Hij sliep in het nestje ook goed (overdag in de box). Uiteindelijk hebben we de wieg omgeruild voor het ledikantje en sliep hij ās nachts ook in het nestje. Dit ging veel beter. Ik denk toch een gevoel van geborgenheid. We hadden ook van alles geprobeerd.
Mijn kind had ook veel last van het moro reflex. Ben hem ook snel op zijn buik gaan leggen. Maar dit wordt sterk afgeraden natuurlijk. En als je kindje overdag wel goed slaapt dan kan ze wel op haar rug slapen.
Edit: ik deed ook het nestje voorverwarmen voor ās nachts!
Mijn kind is mega onzeker, het lijkt me heel fijn voor haar als ze wat meer zelfvertrouwen heeft. Iemand een idee hoe je dit kunt stimuleren? Ik denk dat ik soms in het heetst van de strijd ook wel eens dingen kan zeggen die niet bevorderend zijn dus zowel voor mijzelf als voor haar zoek ik tips of een boek ofzo. Ze is trouwens bijna 6.
Dank allen! We hebben verschillende inbakerzakken geprobeerd maar nog geen love to dream, dus die ga ik eens zoeken. En een nestje in de wieg leggen is ook een poging waard. Het bedje verwarmen helpt niet tot nu toe.
Hier ook een groot fan van de love to dream slaapzak! Ik zou persoonlijk zelf geen nestje in de wieg leggen. Dit is namelijk onveilig.
We zijn ons aan het oriƫnteren op een kinderwagen, maar wonen in een huis met veel trappen naar de voordeur. Dus we zoeken vooral een optie die licht is en makkelijk in te klappen, iemand tips of ervaringen?
Ik zou dan naar de joolz aer met wieg kijken!
In de hal bij de voordeur laten staan is niet toevallig een optie?
Bugaboo dragonfly? Die kan je inklappen met de reiswieg erop