Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

thanks! wat merkte je qua verschil m.b.t. probiotica?

Wij mogen binnenkort gaan trakteren op de opvang (babygroep 0-2 jaar). de meeste kindjes geven een tasje met daarin zo’n klein boekje of een kantelpuzzel en een doosje rozijntjes oid. Nou wil ik een klein beetje origineel zijn en liever ook geen plastic meuk geven. Rozijntjes eet ze zelf nog niet en bellenblaas vind ik ook niet zo leuk.

Zag bij de hema nog wel van die stoffen vingerpoppetjes, maar weet eigenlijk ook niet zo goed of niet iedereen zoiets doet (ze zit pas een half jaartje op de opvang)
Maar heb echt werkelijk waar geen idee wat dan wel leuk is haha. Iemand nog een leuk idee?

Ik heb een voorleesboek voor de groep gegeven en daar waren ze heel blij mee!

9 likes

Ik ga - hoe origineel - rijstwafels geven en daar knutsel ik Nijntjes van.

2 likes

Oh wat een goed idee dit! Thanks

1 like

Ik wilde ook iets voor de groep geven.

Mijn kind heeft in al die maanden volgens mij nog geen traktaties gekregen. Wel bij de vorige opvang. Ik vraag me ineens af of ze hier wel aan traktaties doen :thinking: Zou het alleen maar prima vinden als het niet zo is, trouwens.

Minder buikpijn en minder last van obstipatie/diarree!

1 like

Iig alle verpakkingsmeuk weglaten. Echt iedereen gooit een tasje of plastic zakje of gepersonaliseerde sticker meteen weg, super zonde van je geld en de materialen. Een boek voor de groep vind ik een superleuk idee, of een doos stoepkrijt voor bij het buitenspelen oid. Anders iets dat zo op te eten is, zoals Nijntje koekjes of die rijstwafel idd. Meest gehaat: bellenblaas, stuiterballen, tasjes met random plastic grut

10 likes

Joh meid, waarom? Ik denk 9 van de 10x “wie is dit kindje” als er getrakteerd is. Inderdaad het meest blij met een knijpfruitje ofzo (meteen op) of boekje. Vanmorgen nog een of andere plastic rammelaar meteen weggegooid, echt zonde inderdaad.

Leuk zo’n cadeau voor de groep, ga ik dit jaar ook doen denk ik.

13 likes

Ja goede vraag. Misschien is origineel ook niet helemaal goed verwoord, het is idd niet alsof die kinderen dan denken van Oh wat een super leuke traktatie van … Wil dus eigenlijk vooral iets anders dan de meeste tasjes met meuk dus haha. Maar met cadeau voor de groep is dit mooi opgelost :star_struck:

3 likes

Trakteren onder de 3 jaar is gewoon elkaar als ouders pleasen. De kinderen boeit dat nul. Wij deden altijd cadeau voor de groep en sinds kort heeft de organisatie het helemaal afgeschaft gelukkig.

4 likes

Echt? Ik ken van m’n kleine peuter alle kinderen wel van haar groep en van m’n grote peuter de meeste kinderen :sweat_smile:

Voorleesboek voor de groep is een leuk idee, wij trakteren ook graag kleine boekjes omdat m’n kinderen die zelf ook heel leuk vinden.

Inmiddels denk ik bij veel kinderen wel van ooooh ja, maargoed dochter is nu al 1,5. Kan me wel voorstellen dat het bij 2+ wat meer een rol speelt.

Nouja ik vind zo’n boekje niet per se meuk, bij ons wordt daar echt mee gespeeld tot ze kapot zijn, maar ongeveer 95% van de andere spullen wel. Rozijntjes geplakt op een boekje vind ik al het leukste. Ik zou zelfs geen moeite maken in iets moois maken van het rozijnendoosje, tenzij je daar echt zelf zin in hebt. Je baby merkt er toch niks van, haha.

Gelukkig nu op school en de opvang helemaal geen traktaties meer, en dat is echt heel fijn. Er was nog wel iemand die echt een overdreven groot cadeau helemaal had handgemaakt, volgens mij door een oma die de memo had gemist, maar dat belandde ook meteen in de prullenbak. Sorry ik hoef echt geen foto van je kind.

4 likes

Ik had m’n zoontje toen hij 1 werd een bord frambozen meegegeven. Dat is z’n lievelingsfruit. Daar hebben hij en de andere peuters heerlijk van gegeten bij het fruitmoment.
Geen rommel geen verpakking en eten moeten ze toch.
M’n dochter is 1 2 en 3 al geworden. Bij 1 jaar had ze aardbeien in ijsbakjes, bij 2 jaar frambozen in een cupcakevormpje en bij 3 jaar (andere opvang) weer aardbeien in ijsbakjes.
image
Zo’n bakje bedoel ik.

Dat ga ik denk ik dit jaar weer voor allebei doen. Je kan ook nog appelmoescups doen eventueel een foto opplakken met pritt. Is ook makkelijk en goedkoop.

13 likes

Oh wat een lief idee!

3 likes

Ik trakteer al twee jaar stoepkrijt met een lintje eromheen. Is hier een enorme hit en heb hem sindsdien vaker voorbij zien komen.
Bij de HEMA verkopen ze een enorme bak met 50 stoepkrijtjes voor €10 geloof ik.

6 likes

Die cups is echt een goed idee! Ik heb deze post opgeslagen voor een week voor dr verjaardag.
Toen ze 1 werd heb ik olvarit knijpfruitjes in een zak getrakteerd.

Er zaten dus voldoende knijpfruitjes voor alle kinderen in dit zakje.

5 likes

Oh super leuk idee!

Bij ons mag je alleen verpakte traktaties dus het hier ieder jaar doosje rozijntjes en een babykoek oid met een boekje.

Boekje en puzzeltjes vind ik zelf wel leuk om te krijgen en wij gebruiken dat vooral om mee te nemen. Bellenblaas komt mijn strot uit.

2 likes

Mandarijnen met Dikkie Dik van karton erop! Moet je wel zelf knutselen haha.

3 likes