Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Bij ons mag dat wel. Maar zou het voor de zekerheid even navragen!

Ik vind een groepscadeau ook leuk. Ik werk zelf op een babygroep en die verjaardagen zijn zo droog. De baby’s boeit het 0 en wij trekken alles uit de kast om wat leuke foto’s te maken en dat is het.

5 likes

hahaha ja love de foto’s van mn baby die op elke foto met een paniekgezicht bezig was om die feestmuts van haar hoofd te trekken.

Nu ze 3 is vind ze het fantastisch. Op de grote stoel zitten, de bekers uitdelen, feestmuts op. Dat er geen traktatie is boeit haar echt niet.

8 likes

Ja bij ons verschilt het een beetje per dag zeiden ze, soms eten ze het op de groep en soms niet. Ik dacht er daarom aan een ingrediëntenlijstje mee te geven ofzo voor bezorgde ouders.

Maar ga het nog even overleggen, thanks allemaal!

1 like

Haha ik vind het wel zo lief dat jullie dit doen. Met 1 had ik hilarische foto’s, met twee mocht ze alle traktaties uitdelen zelf en nu met drie heeft ze het al maanden over verjaardag, feest, zingen, ballonnen en slingers. En ze moet nog jarig worden :joy: maar het maakt dus toch wel indruk zo klein als ze zijn :pray::heart:

4 likes

Oh ja rond drie jaar begint de verjaardag echt een ding te worden. Een van de meest gespeelde rollenspellen van mijn 3 en 5 jarige is dan ook “Verjaardagje”. Inclusief verjaardagskronen en uitnodigingen voor de knuffels knutselen :grin:.

4 likes

M’n baby (4 maanden) mag binnenkort verkleed naar de opvang vanwege carnaval. Ik vind het een heel leuk idee, maar vind het ook zonde om er veel geld aan uit te geven omdat hij het waarschijnlijk maar 1x aan kan. Hebben jullie nog leuke low-budget ideeën?

Op vinted staat genoeg en anders gewoon alleen een clowns mutsje, een kroontje of zo’n teddy onesie?

2 likes

Cupido

5 likes

Ben bang dat ik het via Vinted niet op tijd in huis heb, het is namelijk a.s. woensdag al omdat met carnaval zelf de opvang gesloten is.

Maar misschien moet ik niet te moeilijk denken en gewoon voor een leuk accessoire gaan :sweat_smile:

1 like

Misschien bij de kringloop? Hier hing het vol met carnavalsspul en dat was een kleine kringloop in mijn wijk.

2 likes

De Action heeft ook goedkope carnaval spulletjes, misschien dat er een leuke accessoire bij zit. Of misschien de So Low?

2 likes

Daar had ik idd gekeken, maar alles was veel te groot

1 like

Als je in een fanatiek carnavalsgebied woont, heeft iemand in je omgeving of van die lokale fb-groepen/whatsappgroepen misschien wel iets te leen?

Anders een spijkerbroekje met boerenzakdoek? Of een gestreept shirtje en dan van karton een boevennummer maken?

2 likes

Als je echt dr. Bailey bent dan zou ik de verbandtrommel plunderen en een mummie maken.

4 likes

Haha ja, ik heb zelf niks met carnaval en het altijd goed kunnen ontwijken maar met een kind is er blijkbaar geen ontkomen aan :joy:

@Willy ooh dit vind ik leuk!!

Zeeman had nijntje onesies tm maat 86 geloof ik! Echt heel leuk en ook prima vaker te gebruiken.

4 likes

Shirt met zwart witte strepen en wat schmink strepen en ze is een zebra of in een geel tshirt gaten knippen, speelgoedmuis op haar schouder en ze is gatenkaas.

3 likes

Och heel eerlijk ik heb dat op die leeftijd niet gedaan. Voor wie doe je het dan… 4 maanden is zo jong.
Zo’n bloedheet synthetische onesie lijkt me echt niet fijn op die leeftijd.

( sorry nu klink ik heel zuur maar ik denk oprecht “wie doe je er een plezier mee?” Mogelijk ook biased omdat ik een noorderling ben en niks met carnaval heb :sweat_smile:)

17 likes

Nou, ze mogen verkleed komen, hoeft toch niet.
Ik heb er tot nu toe ook nog niets aan gedaan en denk dat de meerderheid van de kindjes op de opvang niet verkleed is hoor.

Tips gevraagd voor de tablet. Wij hebben Youtube kids maar ook daar staan echt random dingen op merk ik. Regelmatig zit je echt onzin te kijken waar niet in gesproken wordt of juist spaanse/ chinese/ russische filmpjes etc.
Zelf zou ik de voorkeur hebben om haar enkel Nederlandse of door ons uitgezochte filmpjes te laten zien in een bibliotheek waar ze zelf in kan kiezen. Maar dit kun je volgens mij niet zo instellen. Heeft iemand tips? Of een app waar iets meer ‘educatief’ materiaal te zien is, wat ook minder hysterisch is?

1 like