Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Daar had ik idd gekeken, maar alles was veel te groot

1 like

Als je in een fanatiek carnavalsgebied woont, heeft iemand in je omgeving of van die lokale fb-groepen/whatsappgroepen misschien wel iets te leen?

Anders een spijkerbroekje met boerenzakdoek? Of een gestreept shirtje en dan van karton een boevennummer maken?

2 likes

Als je echt dr. Bailey bent dan zou ik de verbandtrommel plunderen en een mummie maken.

4 likes

Haha ja, ik heb zelf niks met carnaval en het altijd goed kunnen ontwijken maar met een kind is er blijkbaar geen ontkomen aan :joy:

@Willy ooh dit vind ik leuk!!

Zeeman had nijntje onesies tm maat 86 geloof ik! Echt heel leuk en ook prima vaker te gebruiken.

4 likes

Shirt met zwart witte strepen en wat schmink strepen en ze is een zebra of in een geel tshirt gaten knippen, speelgoedmuis op haar schouder en ze is gatenkaas.

3 likes

Och heel eerlijk ik heb dat op die leeftijd niet gedaan. Voor wie doe je het dan… 4 maanden is zo jong.
Zo’n bloedheet synthetische onesie lijkt me echt niet fijn op die leeftijd.

( sorry nu klink ik heel zuur maar ik denk oprecht ā€œwie doe je er een plezier mee?ā€ Mogelijk ook biased omdat ik een noorderling ben en niks met carnaval heb :sweat_smile:)

17 likes

Nou, ze mogen verkleed komen, hoeft toch niet.
Ik heb er tot nu toe ook nog niets aan gedaan en denk dat de meerderheid van de kindjes op de opvang niet verkleed is hoor.

Tips gevraagd voor de tablet. Wij hebben Youtube kids maar ook daar staan echt random dingen op merk ik. Regelmatig zit je echt onzin te kijken waar niet in gesproken wordt of juist spaanse/ chinese/ russische filmpjes etc.
Zelf zou ik de voorkeur hebben om haar enkel Nederlandse of door ons uitgezochte filmpjes te laten zien in een bibliotheek waar ze zelf in kan kiezen. Maar dit kun je volgens mij niet zo instellen. Heeft iemand tips? Of een app waar iets meer ā€˜educatief’ materiaal te zien is, wat ook minder hysterisch is?

1 like

Ik heb YouTube er helemaal afgegooid. En geblokkeerd op Chrome. Want mevrouw tikte gewoon ā€œJoetjoepā€ in, en kennelijk brengt dat haar bij YouTube :rofl:
Ik heb Videoland, Disney, en Netflix erop. Maar wel met kinderprogramma’s. En verder van die bimi boo spelletjes maar daar was ze met 3jr wel op uitgekeken… spelletjes voor 4+ nog niet echt tegengekomen…

3 likes

Dit kan wel bij YouTube kids. Wij hebben een paar titels (pretlettertjes, peppa, bluey, Tom & jerry, Nijntje, brum, buurman en buurman en beertje pol) ingesteld en daar moet je dan zelf een selectie maken in de filmpjes. Ideaal; minder keuzestress en meer controle. Het enige vervelende aan YouTube kids vind ik dat je het niet kunt streamen naar een chromecast.

Edit; even gezocht hoe het moet.
Als je de app hebt op het tandwiel rechtsonder drukken. Op het profiel drukken bij mijn kinderen. Wachtwoord van je eigen Google account invullen en dan krijg je dit ervoor. Via daar kun je video’s toevoegen.

En dan het zoeken uitschakelen zodat ze zelf niks kunnen zoeken.

Bij netflix kun je ook titels blokkeren maar daar is echt geen beginnen aan. Ik had laatst meer dan 100 geblokkeerd maar er komen dan net zo snel weer 284738 gare suggesties.

2 likes

Thanks! Super fijn dit.

Zit even in die instellingen te kijken.
Je kunt ā€˜casten naar grote schermen’ aanzetten zie ik staan.

Mochten er nog tips zijn voor speciale kanalen of apps voor taal(vooral uitspraak) stimulatie dan graag.
Ik heb Bru-taal en Suus & luuk gevonden, heeft iemand daar ervaring mee?
(hebben tip gekregen eens te laten screenen bij logopedist gezien de juffen haar soms moeilijk verstaan. Dus ik zoek dat meteen bij mezelf, als ik iets kan doen om haar te helpen…)

Ik zag het net inderdaad voorbij komen maar alsnog werkt het niet. :worried:

Eerlijk… Ik zou daar geen app of video’s voor gebruiken. Als dit echt een probleem is misschien kijken met een logopedist of anders zijn er vast wel goede tips online te vinden, maar van apps of video’s leer je gewoon niks.

11 likes

Ik sluit me aan bij de forumster boven mij. Als er echt problemen zijn, zou ik je aanmelden bij een logopedist. Je zegt juffen, waardoor ik het idee krijg dat je dochter vier is en op de basisschool zit? Hebben de pedagogisch medewerkers nooit iets van haar uitspraak gezegd? Blijf r in elk geval niet te lang mee rondlopen, hoe eerder je erbij bent hoe beter.

1 like

Ik heb rond die leeftijd een wit shirtje bij zeeman gehaald en met textielstiften een doktersjas ervan gemaakt. Ook stethoscoop enzo erop getekend. Dan zijn ze verkleed, maar hebben er geen last van.

6 likes

Heeft er iemand ervaring met een stapelbed van een halfhoogslaper voor twee jonge kinderen? Als mijn dochter bijna drie is wil ik haar broertje van een half jaar erbij leggen op haar kamer. Hij kan op zich straks wel in haar ledikant maar de kamer staat zo vol met zowel een eenpersoonsbed en een ledikant.

Ik dacht er dus aan een stapelbedje, waar hij vanaf het begin onder op een vloerbed kan liggen door er gewoon een lattenbodem op de grond te leggen. Ik zou natuurlijk van het Ikea Kura hoogslapertje een stapelbedje kunnen maken of van een andere halfhoogslaper.

Iemand nog andere leuke tips? En ging dit bij jullie goed, het samen slapen/hoogslaper op deze leeftijd? En kun je bij zo’n halfhoogslaper zelf er ook nog een beetje bij liggen onderop, of is deze ruimte echt heel laag?

Edit: dit idee (maar dan zonder dekens e.d. natuurlijk voor de baby)

3 likes

Geen ervaring mee, maar dat lijkt mij voor je dochter toch echt niet fijn om met een baby van 6 maanden op de kamer te liggen?? Je baby zal vast nog af en toe huilen in de nacht, tandjes die doorkomen etc heb je daar over nagedacht hoe je dat dan gaat doen?

Tja, bij elkaar op de kamer zullen ze sowieso moeten, want we hebben geen twee kinderkamers en hij groeit op den duur uit de co-sleeper. Dat bedoelde ik ook niet zo met mijn vraag, niet iedereen heeft de luxe van twee slaapkamers. (Plus dat in dit huisje met twee slaapkamers al honderd jaar grote gezinnen hebben kunnen overleven omdat eigen slaapkamers een ding van deze tijd zijn…).

Ze slaapt al steeds meer door zijn huilen heen, en als er problemen zijn nemen we hem/haar bij ons op onze kamer of stellen we het nog een paar maanden uit.

40 likes