Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Dat vraagt ze toch helemaal niet? Er zijn zo veel kinderen die van kleins af aan al een kamer delen (is sowieso vrijwel altijd heel gebruikelijk geweest), sommige mensen hebben niet eens de mogelijkheid om iedereen op een eigen kamer te leggen.

30 likes

Mijn peuter van 3 en baby van 10 maanden liggen ook op 1 kamer. Peuters slapen diep. Hij wordt echt nooit wakker als de baby huilt. Het kan best prima (uitzonderingen daargelaten).

3 likes

Hier ook gedaan vanaf dat mijn zoontje 1 was. Al bijna 2 jaar. Gaat juist heel goed en mijn dochter vindt het ook fijn.

1 like

Bij ons gaat dat heel goed. Die van drie jaar wordt nog niet wakker van een kanon.

2 likes

En wie denk jij dat je bent dan?:joy:

16 likes

Nou echt he, komt een beetje belerend over zo. Alsof iedereen maar 3 slaapkamers heeft (en per se zou moeten hebben met 2 kinderen).

@Indigo Wij hebben dit bedje voor mijn zoontje en eronder is het nog best ruim hoor. Wij hebben er nu een matrasje liggen zodat hij eronder kan spelen en een ‘tent maken’. Mijn moeder heeft er laatst zelfs onder geslapen, ging prima!

6 likes

Wij hebben er 5 (slaapkamers). En toch slapen ze samen op een kamer :rofl:!

@Indigo ik vind zelf een ledikant prettiger met een baby. Dat is denk ik persoonlijke voorkeur maar die van mij zou echt niet blijven liggen anders… en zeker niet nu rond een jaar als z’n broer of zus er bij zijn want dat zijn z’n grootste fans en andersom. In die zin kadert de ledikant dan.
Je hebt ook - maar moet je willen, van die stapelbedjes met ledikant. De bunk cot en cozy cot (laatste is heel duur dacht ik…)

Wij hebben zelf toen wel ledikant en peuter bedje gedaan

2 likes

Hoe leuk, slaapfeestje met oma

7 likes

Ik weet natuurlijk niet of dit gaat maar stel je doet zoiets, dan kan je wel een volledig hekje aan de onderkant ook maken.

Ik wil ook de kura kopen voor m’n dochter, maar zij gaat dan gewoon beneden slapen eerst dus hier heb je niks aan.
Maar ik dacht vorige week nog dat ze best boven zou kunnen slapen.

2 likes

Och och, was even vergeten dat je hier direct als moedermaffia wordt bestempeld als je iets extra’s zegt wat niet wordt gevraagd.

Ohja, leg de fout vooral bij anderen neer ipv toe te geven dat je reactie niet zo handig was.

23 likes

Zij is de moeder van die kinderen he, denk je dat ze daar zelf nog niet over nagedacht heeft hoe ze dat gaat doen?

3 likes

Wij hebben ook de Kura voor onze dichter (witgeverfd, geen van van de hout-look). In eerste instantie wilde ze zelf ook liever beneden slapen. Misschien toch meer ‘geborgen’ en minder gedie met een trapje.

Uiteindelijk is ze naar een paar maanden boven gaan liggen.

3 likes

Hahahaha als moedermaffia bestempeld? Je reactie is ongevraagd, en echt super onsympathiek. Maar vooral niet naar jezelf kijken :joy:

11 likes

Mijn kinderen hebben dit bed ook, daar onder is het echt behoorlijk ruim. Ze logeren vaak bij elkaar (of hebben zelf zo’n fase dat ze ineens onder willen slapen) en ik kruip er elke avond even bij en heb er zelf ook wel eens geslapen. Gaat echt prima. Je zult er ongetwijfeld, evt met bedhekjes, een bedje van kunnen maken voor de baby.

1 like

Ja echt, hij was zo excited :face_holding_back_tears: Lag mijn moeder daar op zo’n dun matrasje tussen 100 knuffels haha.

8 likes

If it quacks like a duck and walks like a duck.

3 likes

Maar stel je vóór dat er twee kinderen op één kamer slapen, wat een verwáárlozing, kan écht niet. :roll_eyes:

1 like

Ik vind het eigenlijk vooral een heel geprivilegieerde reactie. Er wordt vanuit gegaan dat er een andere optie is dan beide kinderen op 1 slaapkamer en die optie heeft gewoon niet iedereen. En nog los van dat het soms geen keuze is maar dat de baby wel eens kan huilen ‘s nachts lijkt me nou niet bepaald iets waar degene die de vraag stelde nog niet aan gedacht heeft. Ben altijd vooral benieuwd wat voor er reactie terug verwacht wordt van de vraagsteller: O nee, ik had er nog helemaal niet aan gedacht dat de baby misschien kan huilen ‘s nachts! Dan doen we het maar niet nee.

16 likes

“Verhip, je hebt gelijk, wat dacht ik toen ik twee kinderen kreeg terwijl ik maar twee slaapkamers heb? Ik ga onmiddellijk verhuizen.”

(En zelfs al was die optie er wel, misschien vind je het gewoon leuk om 1 kinderkamer en 1 kantoor of 1 logeerkamer of 1 muziekstudio te hebben, lekker boeiend)

2 likes