Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Kwam nu indd niet juist over. Ze is 3 en ik bedoel de pedagogisch medewerker indd. Uiteraard maak ik een afspraak voor screening, maar wilde haar iets educatiever materiaal geven ipv de filmpjes. En daarnaast veel voorlezen etc. Graag zelf mee aan de slag. Maar loop denk ik wat op de zaken vooruit.

Ah duidelijk hoor en goed dat je ermee aan de slag wilt. Het hangt natuurlijk helemaal af van waar het probleem zit en hoe je haar kan helpen. Wij moeten bijv echt met onze dochter “drillen”, dus tientallen keren hetzelfde woord herhalen. Maar toen ze net begon met logopedie moesten we juist andere dingen doen. Goed dat jullie ermee bezig gaan

Heeft iemand tips/adviezen/ervaring met een kind dat echt doodsbang is en blijft om met het hoofd onder water te gaan, en daarom na anderhalf jaar en twee zwemscholen nog steeds in badje 1 zit?
Ik word er moedeloos van.
Privéles kunnen we helaas echt niet betalen. We hebben wel al een watervrij-cursus gedaan, twee reeksen die ook heel duur waren en die hebben weinig effect gehad.

Kind is inmiddels 8 en begint ook te merken dat anderen wel zwemdiploma’s halen. Vind het zo sneu.

Mijn kind had ook zwemangst. Er werd bij hem steeds aangestuurd op privé lesjes. Maar een collega van mij die ook zwemjuf in vrije tijd was gaf als tip om tijdens het douchen een klein emmer met water over zn hoofd te gooien. Zo raakte hij geleidelijk gewend aan het water wat ook onverwachts op je hoofd / in je ogen kwam. En laterop ouderwets snoephappen gedaan. Gelukkig na in totaal 2 jaar wel zijn C gehaald (het ging op gegeven moment snel en vooral op oudere leeftijd gaat het sneller als ze over dat angst heen zijn).

3 likes

Dat laatste hoop ik dus ook heel erg. Die angst zit hem echt in de weg, maar hij is wel sterk en sportief dus ik denk ook dat het best snel kan gaan als hij eenmaal onder water durft.

Die tips ga ik meteen proberen, dank je wel!

2 likes

Succes! En ohja. Mijn man heeft in de begin ook vaak met hem met een duikbril geoefend. Dus bril op en met hoofd onder water. Hij raakte hierdoor vertrouwt en wist dat hij tijdens de les geen bril op mocht.

2 likes

Mijn kind ging gisteravond heeelemaal uit zn stekker bij het luier verschonen (ergens pijn maar geen idee waar want nu is er niks meer aan de hand). Hij heeft nu allemaal van die rode puntjes rond zn ogen en wangen. Ik weet dat dat gesprongen bloedvaatjes zijn door de druk van het huilen maar heeft iemand ervaring met na hoelang het weer weggetrokken is? :grimacing:

2 likes

Zo zielig, wij hebben dat ook een enkele keer gehad en de eerste keer zelfs de huisarts gebeld. De gemene deler achteraf bleek inderdaad dat ze heel hard gehuild had. Het trok wel na een dagje weg. Mijn kindje heeft best een lichte huid, dus misschien valt het dan extra op.

3 likes

Mijn dochter had dat laatst door veel hoesten. Het duurde hier iets langer voor het weg was, ik denk 4 Ă  5 dagen.

1 like

Ik ben aan het nadenken over een geschikt autostoeltje. Ik heb zelf geen auto, maar huur of leen er wel regelmatig een. De maxi-cosi kan op het onderstel van de kinderwagen en dat werkt ideaal met een auto waar je eerst nog een stukje naartoe moet lopen. Maar hoe doe je dit met een autostoel, die zijn vaak groot en log. Hoe vervoer ik dat ding én kind (in kinderwagen) tegelijkertijd naar de auto toe?

Ik ben vast niet de enige zonder eigen auto.

Thanks @Plum en @Lueur , goed om te weten dat het iig geen weeken duurt!

Maxicosi Nomad heb ik hiervoor

3 likes

Wij hadden een Maxi Cosi Toby. Kan met de gordel vastgezet worden dus ook in (leen)auto’s zonder isofix.

Is een behoorlijk zwaar stoeltje, maar denk dat ze dat allemaal (of zwaarder) zijn.

(Woon je toevallig in regio Rotterdam? Want onze jongste is waarschijnlijk met een half jaar eruit gegroeid)

3 likes

Mijn baby heeft koorts en voelt zich duidelijk niet goed. Ik merk dat ik het lastig vindt en ze slaapt nu veel vandaag maar verder is er volgens mij niet veel meer te doen dan paracetamol en troosten? En natuurlijk regelmatig drinken aanbieden

Wij hadden deze ook inderdaad!

Bedankt voor alle adviezen en ervaringe over samen slapen van peuter en baby en het hoogslapertje. Goed punt van die geborgenheid voor baby en het mogelijk niet boven durven slapen van peuter. Ik denk inderdaad dat een vloerbedje mogelijk nog te vlug komt, en we waarschijnlijk toch tijdelijk het ledikant + simpel bedje van marktplaats doen en dan tzt een stapelbedje.

2 likes

Nee meer kan je niet doen inderdaad, lekker op de bank liggen. Beterschap!

2 likes

Ik heb nu een autostoel te leen die echt heel licht is. Zal morgen even kijken hoe die heet. Ik had ook naar de nomad gekeken maar juist omdat ik zo weinig met de auto wegging wilde ik geen dure stoel.

2 likes

Random tip tussendoor mbt verschonen van worstelende kinderen die bij ons de laatste tijd echt een uitkomst is gebleken :sweat_smile:: wij hebben Google home op de babykamer (voor white noise) en vragen dan aan Google ‘oke Google, welk geluid maakt een koe?’ En dan steeds een ander dier. En voor de 1,5+'ers is de vraag ‘welk geluid maakt een poeppie’ heel grappig :sweat_smile:. Ze zijn compleet afgeleid dan vaak en dan lukt het verschonen van de luier redelijk tot heel goed!

9 likes

Wij doen dit ook heel vaak! Maar poep heb ik nog nooit geprobeerd :sweat_smile:
In het verlengde daarvan wordt de kleur van de lamp veranderen ook hilarisch gevonden hier.