Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik ben aan het nadenken over een geschikt autostoeltje. Ik heb zelf geen auto, maar huur of leen er wel regelmatig een. De maxi-cosi kan op het onderstel van de kinderwagen en dat werkt ideaal met een auto waar je eerst nog een stukje naartoe moet lopen. Maar hoe doe je dit met een autostoel, die zijn vaak groot en log. Hoe vervoer ik dat ding én kind (in kinderwagen) tegelijkertijd naar de auto toe?

Ik ben vast niet de enige zonder eigen auto.

Thanks @Plum en @Lueur , goed om te weten dat het iig geen weeken duurt!

Maxicosi Nomad heb ik hiervoor

3 likes

Wij hadden een Maxi Cosi Toby. Kan met de gordel vastgezet worden dus ook in (leen)auto’s zonder isofix.

Is een behoorlijk zwaar stoeltje, maar denk dat ze dat allemaal (of zwaarder) zijn.

(Woon je toevallig in regio Rotterdam? Want onze jongste is waarschijnlijk met een half jaar eruit gegroeid)

3 likes

Mijn baby heeft koorts en voelt zich duidelijk niet goed. Ik merk dat ik het lastig vindt en ze slaapt nu veel vandaag maar verder is er volgens mij niet veel meer te doen dan paracetamol en troosten? En natuurlijk regelmatig drinken aanbieden

Wij hadden deze ook inderdaad!

Bedankt voor alle adviezen en ervaringe over samen slapen van peuter en baby en het hoogslapertje. Goed punt van die geborgenheid voor baby en het mogelijk niet boven durven slapen van peuter. Ik denk inderdaad dat een vloerbedje mogelijk nog te vlug komt, en we waarschijnlijk toch tijdelijk het ledikant + simpel bedje van marktplaats doen en dan tzt een stapelbedje.

2 likes

Nee meer kan je niet doen inderdaad, lekker op de bank liggen. Beterschap!

2 likes

Ik heb nu een autostoel te leen die echt heel licht is. Zal morgen even kijken hoe die heet. Ik had ook naar de nomad gekeken maar juist omdat ik zo weinig met de auto wegging wilde ik geen dure stoel.

2 likes

Random tip tussendoor mbt verschonen van worstelende kinderen die bij ons de laatste tijd echt een uitkomst is gebleken :sweat_smile:: wij hebben Google home op de babykamer (voor white noise) en vragen dan aan Google ‘oke Google, welk geluid maakt een koe?’ En dan steeds een ander dier. En voor de 1,5+'ers is de vraag ‘welk geluid maakt een poeppie’ heel grappig :sweat_smile:. Ze zijn compleet afgeleid dan vaak en dan lukt het verschonen van de luier redelijk tot heel goed!

9 likes

Wij doen dit ook heel vaak! Maar poep heb ik nog nooit geprobeerd :sweat_smile:
In het verlengde daarvan wordt de kleur van de lamp veranderen ook hilarisch gevonden hier.

Nee meer dan paracetamol, knuffelen, drinken en slapen kun je niet echt doen. Beterschap voor je kleintje!

https://www.bol.com/nl/p/cabino-autostoel-9-36kg-groep-1-2-3-zwart-grijs/9200000095665646?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Het is deze autostoel, bij blokker webshop is die nog leverbaar. Hij weegt niks, maar kan natuurlijk niet kantelen voor bijvoorbeeld een slaapje, dus ze zit wel meteen heel rechtop. Maar zo makkelijk te dragen. Ter referentie onze autostoel weegt 12(!!) kg.
@matroos

1 like

Iemand tips voor open billetjes? Heb al cavilon spray gekocht en dr. Leenarts billencreme maar ik lijk nog geen verbetering te zien :weary:

1 like

Wolvet

5 likes

Wat zijn leuke boeken in het thema lente of pasen? Ik dacht sowieso al aan deze:

3 likes

We hebben er een geitje bij

6 likes

Een schildpad was zijn schildje kwijt

1 like

Deze creme is heel fijn. Ik vind de Leenarts zalf normaal top maar als het echt open is, blijft die niet goed genoeg zitten. Deze creme is wat plakkeriger.

3 likes

Ik vond die cavilon crème van 3M fijn! Wij gebruiken normaal Bepanthen, maar toen dat niet voldoende hielp en echt wondjes kreeg, gebruikten we echt heel dikke klodders van die cavilon crème. En dat leek na 2 dagen te helpen.

1 like