Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Nee meer dan paracetamol, knuffelen, drinken en slapen kun je niet echt doen. Beterschap voor je kleintje!

https://www.bol.com/nl/p/cabino-autostoel-9-36kg-groep-1-2-3-zwart-grijs/9200000095665646?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Het is deze autostoel, bij blokker webshop is die nog leverbaar. Hij weegt niks, maar kan natuurlijk niet kantelen voor bijvoorbeeld een slaapje, dus ze zit wel meteen heel rechtop. Maar zo makkelijk te dragen. Ter referentie onze autostoel weegt 12(!!) kg.
@matroos

1 like

Iemand tips voor open billetjes? Heb al cavilon spray gekocht en dr. Leenarts billencreme maar ik lijk nog geen verbetering te zien :weary:

1 like

Wolvet

5 likes

Wat zijn leuke boeken in het thema lente of pasen? Ik dacht sowieso al aan deze:

3 likes

We hebben er een geitje bij

6 likes

Een schildpad was zijn schildje kwijt

1 like

Deze creme is heel fijn. Ik vind de Leenarts zalf normaal top maar als het echt open is, blijft die niet goed genoeg zitten. Deze creme is wat plakkeriger.

3 likes

Ik vond die cavilon crème van 3M fijn! Wij gebruiken normaal Bepanthen, maar toen dat niet voldoende hielp en echt wondjes kreeg, gebruikten we echt heel dikke klodders van die cavilon crème. En dat leek na 2 dagen te helpen.

1 like

Volgens mij hebben meerdere mensen hier zo’n A4 wissellijst voor tekeningen gekocht. Wordt door diverse aanbieders verkocht.

Ik vroeg me af of er een versie is die je gemakkelijk van horizontaal naar vertikaal verhangt zonder extra gaten te moeten boren.

Ik vond bij 1 model een afbeelding van de achterkant waar je zag dat de afstand tussen de gaten in de verticale stand heel anders was dan in de horizontale stand. Kortom, je kunt bij een nieuwe tekening het lijstje niet even gemakkelijk in een andere positie hangen.

3 likes

Ik heb dit niet, maar bij Gamma heb je een heel assortiment aan schilderijhaakjes, zelfklevend of met spijkertjes, als je zoiets op de achterkant maakt kun je hem in alle hoeken hangen die je wil.

3 likes

Dotties eieren & Dotties kuikens, Lente in het donkere bos, Rikki en de tuin van opa, Kom uit het ei, kleintje! , De lente van kleine beer, Saar in de lente

2 likes

hoi, ik ben moeder van een zoontje van 6 maanden en ik heb nogal wat problemen met luiers.
momenteel heb ik wasbare luiers, maar die zijn toch ook best wel duur en je bent er best wat tijd mee kwijt.
dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen met luiers zijn en welke jullie gebruiken. :grin:

1 like

Ik heb vijf jaar ervaring met wasbaar. Ik heb zelf totsbots tweedelig. Wat voor problemen heb je?

1 like

Ondanks dat ik de juiste maat en inleggers gebruik lekken de luiers soms door, vooral 's nachts. Dit zorgt ervoor dat ik dan ook de kleding en het beddengoed moet verschonen.
en a het wassen blijven er soms geurtjes in de luiers hangen.

Dat doorlekken 'snachts is wel herkenbaar. Zeker als ze nog jong zijn en 's nachts drinken. Wij hebben 'snachts een wolluier + basissluier totsbots+ extra inlegger. Daarmee blijven ze eigenlijk altijd wel droog tot de ochtend. Maar wij hebben ook wel eens een paar weken 's nachts wegwerp + overbroekje gedaan.

Geurtjes hebben vooral te maken met het finetunen van je wasroutine. Ik neem aan dat het urinegeur is dat je ruikt? Wij doen nu een koude (!!) voorwas met biotex. Daarna een 60 C was. Opletten dat je geen eco programma gebruikt. Dan voegt je machine te weinig water toe. Bij de voorwas even opletten of het water echt wordt weggepompt en er bij de hoofdwas nieuw water wordt gebruikt. Verder ook niet te zuinig zijn met waspoeder.

2 likes

Dat overbroekje is wel een goeie die zal ik onthouden.
Ik heb hem meestal wel op eco staan, dus ik zal er rekening mee houden dat ik dat beter niet kan doen.
Momenteel heb ik zelf de TotsBots Easyfit weet jij wat het verschil is tussen deze en degene die jij gebruikt? en wat de voordelen van de jouwe zijn?

Ik zou voor ‘s nachts een wolbroek en extra boosters gebruiken. Evt ook een ander type nachtluier, bvb Anavy (wel via Vinted te vinden). Luiers goed heet wassen en wasmiddel afmeten, gebruik vooral niet te weinig. Luierwas is héle vieze was.

1 like

Ik gebruik ook wasbare luiers. Totsbots bamboozle met popolini overbroekjes en in de nacht een extra booster, koolstof. Dit werkt voor ons best goed sinds ze een maand of zes is. Minimale lekkages.

Over de geur, ik heb inderdaad ook gehoord dat het aan het wasmiddel of wasprogramma kan liggen. Wij zijn tevreden of het waspoeder van jumbo maar vriendin zweert bij Omo kleur waspoeder en zij had ook last van geurtjes

Moest het even opzoeken maar ik zie dat het een all-in-one luier is. Heb ik zelf geen ervaring mee. Ik heb al sinds de oudste dezelfde luiers en ben daar heel tevreden over. Heb ook wel eens twee pocketluiers gekocht om eens te proberen maar dat werkt voor mij niet.

Ik heb zelf de bamboozle stretch. Dan heb je een binnen luier die je aan doet en daarna een overbroekje.
Voordeel is dat het minder lekgevoelig is omdat je eigen twee keer een barrière hebt voor spuitpoep. Daarnaast kun je de overbroekjes en de absorberende laag apart wassen. De overbroekjes (waterkerende laag) slijten snel bij heet water. Dus ik was de overbroekjes op 30/40 graden en de binnenluier op 60. Verder zou het sneller drogen.
Nadeel is dus dat je elke keer twee luiers aan moet doen en dat het wat meer oefening vergt vooral voor een oppas situatie.

Ik ben ooit in 2020 begonnen met wasbaar met de oudste. Die was na 2,5jaar zindelijk en toen kwam nummer 2. De jongste is nu bijna 2. Ik ben er wel heel handig mee natuurlijk. We hebben ook periodes wegwerp gebruikt vooral met camperen en dan gingen we zoveel sneller door de kleren heen door spuitkak en andere lekkages. Met wasbaar heb ik nog nooit poep in de romper gehad. Dus ja ik was meer luiers maar ik was minder kleren dus in the end vind ik de hoeveelheid werk echt meevallen.

2 likes