Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heb je alle checks en tips van Nappy’s al nagelopen mbt het lekken? Lekkage met wasbare luiers - Blog over wasbare luiers: onze ervaringen & tips - Nappy's.nl

1 like

Alle tips van hierboven kan ik beamen.

Bij ons was doorlekker tot ca 6 maanden een issue, omdat ze (achteraf gezien) nog niet lekker in de liiee gegroeid was. Sindsdien 0 lekkages gehad. En idd nooit spuitluier dus veel chiller dan wegwerp (had zelf miss de pech met wegwerp net altijd door te lekken.

Andere tip is misschien kijken naar de romper? Als die te strak zit kan je ook lekkages krijgen.

Qua wassen: idd wassen op 60c en geen eco. Ik heb geen last meer van geurtjes sinds ik was met de waspoeder van totbots. Met de poede van bambino mio erbij gaat het nog chiller.

Hier ook bamboozle tweeledig systeem; je zou kunnen overweg om overdag de AIO te doen en ‘s nachts tweeledig systeem?

@Tabita hier in december verschrikkelijke last van billetjes gehad. Mijn tips:

• schimmelcreme van de kruidvat (als het schimmel is/ echt open ligt.) die van de huisarts werkte niet.
  • ‘s nachts zink crème. Wij hadden van naif, geen zinkolie is te vochtig vond ik.
  • overdag geen zink, maar juist veel laten ademen. Wij kochten puppy pads bij de action tegen ongelukjes.
  • supergoed werkte de papaja balm. Zelfs als het helemaal open lag verzachtte het: P’URE Papayacare Baby Balm 50 GR | Etos
  • tot slot shea butter: eerst goed laten drogen en dan een flinke laag.
  • om ook te helpen drogen deden we soms wat talkpoeder.

Daarnaast geprobeerd, maar geen succes: zinkolie, bepanthen, cavillon spray

Daarnaast geprobeerd, wel ok: calendula babyzalf van weleda, tepelzalf

2 likes

Ik heb een jaar wasbare luiers gebruikt. Om de geurtjes weer uit de luiers te krijgen (ik had tweedehands) heb ik de volledige wasroutine drie keer doorlopen. Was daar in het begin wat te gierig mee, maar toen roken ze pas echt weer fris. En toen ik het daarna gewoon bijhield (dus één keer goede wasroutine met genoeg wasmiddel als ze vies waren) bleven ze goed ruiken. En buiten in de zon drogen voelde ook altijd fijn aan. Bij mij werkte Ariel goed, en heb ook wel poeder van Klok gebruikt.

1 like

Al een maand of 2/3 wordt mijn peuter (3,5 jaar) iedere nacht wakker, moet huilen en roept om ons en weigert verder te slapen in zijn eigen bed. Uit gemak nemen we hem dan maar bij ons en slapen we allemaal verder. De laatste weken valt het me op dat hij zwetend wakker wordt, helemaal klam is en natte nek heeft. De volgende dag probeer ik na te gaan of hij misschien gedroomd heeft, maar zegt het niet te weten. Hebben jullie tips om te praten over dromen, tips voor boekjes etc? Qua temperatuur is het 18 graden en hij heeft het lente dekbed erop dus te warm heb ik al uitgesloten (miss kan ik nog wel op zoek naar een pyjama met korte mouwen ofzo?)

1 like

Heeft iemand tips voor ‘poep positieve’ boeken ? :poop:
Die van de mol hebben we al en ik persoonlijk heb iets tegen Bobbi

2 likes

Hier was peppa op het potje een succes. We hebben vaak “POTJE!!!” gehoord als er gepoept moest worden.

Het leest verder totaal niet fijn voor, het is een beetje gek/onlogisch vertaald.

2 likes

https://www.bol.com/nl/nl/p/het-grote-poeperdepoepboek/9200000090425251/?bltgh=r0nifXUnp4jy19jLkahIeQ.2_16_17_18.20.ProductImage

Deze was hier een tijdje populair bij de destijds 4-jarige.

1 like

Niet zozeer over poepen op een potje, maar de kleine mol die wil weten wie er op zn hoofd heeft gepoept is hier elke dag vaste kost en heeft er al toe geleid dat ze nu zelf aangeeft dat ze gepoept heeft. Zou voor de versie met flapjes gaan!

Alles is hier nu poep ook, leuke fase :sweat_smile:

4 likes

Hugo haas (is een flapjes boek) was hier een succes maar ook luiereend en potjeknor, ze wilde ineens geen luiereend meer zijn.

2 likes

Heeft iemand hier een tip voor een leuk kraamcadeautje voor een tweede kind? Ik geef meestal zo’n baby ziet boekje maar dat heb ik dus bij kind 1 al gegeven en sowieso zullen ze natuurlijk heel veel dingen al hebben aangezien het de tweede is. Het gaat er vooral om dat ik een klein aardigheidje mee wil nemen van Max 15 euro. Die vriend kennende zegt ie dat een cadeautje niet nodig is als ik hem vraag om tips. De baby is inmiddels 2 maanden en ze zijn alweer aardig in het normale ritme dus iets van eten of thuisbezorgd bon is denk ik ook niet meer zo ‘nodig’.

Het moet iets zijn dat ik morgen hier in de buurt nog even kan halen (dus niet bestellen), bijv. bij een HEMA, speelgoedwinkel of kledingwinkel met een babyafdeling. Heb zelf op de een of andere manier heel weinig inspiratie. Kom al snel een beetje op van die dingen als hydrofieldoeken, sokjes, rompers of bijtringen maar weet ook niet of dat nou zo leuk/nuttig is bij een tweede kind.

Is er zoiets als een babyspa in je buurt? Of babymassage. Of je lijst een foto in

3 likes

We wonen niet dicht bij elkaar in de buurt, dus dan zou ik moeten kijken of er iets bij hen in de buurt is. Wel een leuk idee maar ik denk ook wel wat prijziger dan ik in gedachten had.

1 like

Beetje ongezellig, maar een lief kaartje, wat lekkers voor de mama, een boekje of een hema tegoedbon zou ik dan doen. Hier ook een 2e en je hebt dan écht niks nodig. Boekjes zijn hier altijd welkom (heeft de oudste ook meteen plezier van), en de rest is al gsuw ‘te veel’ in mijn ervaring. Ik vraag bezoek ook niets mee te nemen, omdat het anders helaas gauw weer naar de kringloop gaat.

3 likes

Ik heb voor onze tweede toevallig een takkie knuffeldoekje gekregen, dat is nu z’n favoriet :smiling_face_with_three_hearts: misschien vind je dat ook leuk. Zelf vind ik nuttige dingen eigenlijk altijd best leuk, dus iets voor als ze wat groter zijn als regenlaarsjes of Jip en Janneke kinderbestek ook allemaal leuk.

3 likes

Bijtspeelgoed? Vind ik zelf altijd een goede bij een tweede, de eerste heeft dat vaak al zo afgeragd of kapot gebeten. Bijv. Van Oli & Carol.

4 likes

Ik vind iets gepersonaliseerds altijd wel heel leuk, bijvoorbeeld zoiets

Valt precies binnen de 15 euro :wink:

Edit, o met personaliseren niet meer…

Dit vond ik ook leuk en handig:

5 likes

Heel leuk allebei! Ik ga alleen zaterdag al dus dat zal niet meer op tijd zijn vrees ik.

1 like

Het bijtkonijn van de Hema, is goed voor de orale ontwikkeling ofzo. @Fredje tipte die volgens mij eens. En anders sophie de giraffe het bijtspeeltje.

1 like

Ik vond een plantje voor op de kamer een leuk en origineel kraamcadeau. En als de ouders dat niks vinden, dan kunnen ze de plant ergens anders neerzetten.

1 like

Een mooi voorleesboek (kan ook voor de oudste), is altijd een goed idee.

6 likes