Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Een boekje is altijd leuk! Ook omdat het eigenlijk verkapt kadootje is voor de oudste die er vaak meteen plezier van heeft. En die oudste mag ook wel wat aandacht. Als je een nieuw boekje is wat nog niet zolang uit is dan zit je vaak wel goed.

4 likes

Onze baby van 9 maanden ligt al in een eenpersoonsbed. :sweat_smile:
Wel wat meer geborgenheid gecreƫerd met een bedbumper langs de randen en een grote langwerpige knuffel zodat ze eigenlijk maar de helft van het bed gebruikt.
Gewoon omdat we een bedlade wilden (mogelijkheid om te cosleepen) en geen zin om binnenkort weer een nieuw bed te moeten kopen.

8 likes
  • Cakejes versieren ( allerlei strooisels, slagroom etc)

• speurtocht: Pinterest heeft heeeel veel ideeĆ«n . Ik doe speurtochten in de buurt met opdrachten om cijfers te verzamelen. Aan het einde van de speurtocht vinden ze een kistje met cijfer slot ( kringloop heeft genoeg oude koffers of kistjes) waarmee ze de koffer of kist kunnen openen.
    Daarin kan je dan wat lekkers doen, zakjes chips en pakjes drinken of bijvoorbeeld iets om te knutselen thuis of van die breek lampjes glow in de dark sticks voor in de disco? Ik eindig vaak bij een speeltuintje in de buurt, zijn ze daar ook weer even zoet.

Opdrachten kunnen zijn: rebus oplossen, zaklopen, snoep happen , paaseitjes zoeken, met een ballon in tweetallen lopen in wedstrijdvorm etc.

Succes! Hoop dat het weer meezit! Ik vind veel kinderen binnen voor een paar uur altijd vrij… intens. :crazy_face:

1 like

Bij slecht weer een kleuter escape room voor thuis. Hebben wij een keer gedaan, was niet duur want kreeg gewoon alles per mail en moest zelf even printen en klaarzetten maar was echt een enorm succes!

2 likes

De vorige keer kreeg ik echt superleuke tips voor een uitje met een peuter in Amsterdam.
Nu wil m’n dochter morgen graag met de trein, dus ik wil naar Breda gaan (daar hebben ze volgens mij nog geen vakantie?). Weet iemand iets leuks om daar te doen? Mag ook gewoon een cafe met een goede speelhoek zijn.

3 likes

Heb inhoudelijk niet echt tips, maar houd er rekening mee dat morgen al vrij bijtijds in de middag carnaval zo’n beetje begint, dus daar zul je in de stad en in de trein misschien iets van mee krijgen. En nee de vakantie in het zuiden is komende week want dit weekend en de dagen erna is het dus ook carnaval.

3 likes

Spruit is perfect voor lunch met kleine kinderen! Ze hebben ook van alles voor hun op de kaart, maar ook voor volwassenen.

2 likes

Ooh gadver. Nee laat dan maar. We gaan wel met de trein naar Sliedrecht toe dan :’).
Tips nog steeds welkom voor de toekomst want trein rijden is favoriet bij haar.

4 likes

Ik weet niet of Den Haag een optie is maar ik tipte hier laatst De Boomhuttenclub. Mijn kind heeft daar echt leuk gespeeld! En zag ook Binkies voorbij komen. Daar wil ik ook nog een keer heen

4 likes

Oh die had ik idd al eens gezien, maar ik vind dat voor nu te lang reizen met een kind dat nog een middagdutje doet.

1 like

Ik had kinderfeestje voor jaar jonger volgende gedaan:

• vloer is lava spelletje gespeeld (gekocht spel met gekleurde matjes, had ook twister maar niet gedaan)
  • stenen versieren ( waren ze met 5 min klaar helaas)
  • cakejes versieren
  • maskers versieren (onverwachte hit en waren ze even zoet mee) en daarna de disco met maskers.
    Waren maskers van de action en had wat stiften en glitterstickers, andere frutsels etc klaarliggen.

Ik had nog parcourtje ( stapelstenen, pionnetje, met bal wat gooien) in de tuin willen doen maar slecht weer.

Ze wilden ook allemaal kijken hoe de jarige 1 voor 1 alle kadootjes openmaakte dus was ook wel even bezig.

8 likes

Ik zou Breda dit weekend zeker overslaan, carnaval begint vanavond al.

3 likes

Waar kopen jullie fijne t-shirts? Ik zoek iets wat een beetje mooi katoen is en niet van die vervelende gedraaide naden heeft maar ook weer niet heel duur is. En niet te nauwvallend.

Ik vind Lindex qua merk heel fijn maar er is maar weinig (leuk) aanbod.

2 likes

Binnenkort start ik weer met werken en gaat onze dochter naar de opvang en naar oma toe.
Thuis krijgt zij nutrilon maar ik weet dat mijn moeder kruidvat flesvoeding heeft gehaald. Iemand ervaring met 2 merken flesvoeding geven. Misschien ben ik te veel aan het overdenken hoor

Hier is je eigen plak cake versieren al twee verjaardagen een dikke hit.
Voor het discodeel heb ik een discolamp gekocht, de ramen verduisterd en alle kinderen zo’n glowstick gegeven. Wat dit jaar een echte hit was, was polaroids maken en die mochten ze dan mee naar huis nemen.

Ik had ook nog een quiz voorbereid, maar daar zijn we niet eens aan toegekomen.

3 likes

Ons zoontje krijgt thuis AH en op de opvang Nutrilon, wij hebben het de eerste keer even aangekeken en dit gaat (gelukkig) goed. Nu was AH niet leverbaar dus hadden we Kruidvat geprobeerd, deze hadden we gekregen van vrienden die nog een dicht pak hadden staan, maar hier kreeg ie erge krampen van dus zijn we na 2 flesjes gestopt. Nu krijgt ie thuis ook Nutrilon totdat AH weer leverbaar is.

Ik denk dus dat 2 verschillende voedingen wel goed kan gaan, maar dat het afhankelijk is van welke voeding en hoe je kindje daar op reageert.

1 like

Mijn dochter kreeg thuis altijd Etos flesvoeding en op de opvang Nutrilon. Nooit problemen mee gehad.

2 likes

Ik zou dit niet zo doen… Waarom geef je niet gewoon een poedertoren mee met de voeding die je thuis ook gebruikt?

4 likes

Ja dit wilde ik ook eigenlijk het liefst doen maar mijn moeder was zo lief om zelf al voeding te kopen maar dat bleek dus die van kruidvat te zijn.

Ik ga het even aankijken en anders koop ik gewoon een pak nutrilon voor bij mijn moeder.

1 like

Ik had thuis meestal Kruidvat voeding, maar soms was ik het weleens vergeten te halen, en haalde ik snel ā€˜s avonds AH. Op de opvang kregen ze Nutrilon. Nooit problemen mee gehad, ze dronken alles gewoon prima. Ik zou je er dus niet meteen zorgen om maken, en het gewoon eerst proberen.

5 likes