Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Binnenkort hebben we kinderfeestje van onze dochter, we doen het dit keer thuis. We hebben al wat dingen bedacht, maar zoek toch nog wat inspiratie. We gaan een disco maken, en als het weer het toelaat een speurtocht. Iemand nog ideeen wat we nog kunnen doen? Ze wordt 6 trouwens, dus de rest van de kinderen is ook rond deze leeftijd.

1 like

Bij welke leeftijd ging jullie kind in een standaard eenpersoonsbed slapen? Dus niet een peuterbed of junior bed.

• 2 jaar
  • 3 jaar
  • 4 jaar
  • 5 jaar
  • 6 jaar
  • 7 jaar of ouder

0 stemmers

En beviel dit goed?

Mijn zoontje van bijna 4 jaar slaapt nu in een peuterbed. Dit is het Sebra ledikant uitgeschoven tot de peuter variant. Aangezien ik zwanger ben van ons tweede kindje, gaat zijn bed dus naar de baby.
Hij krijgt een nieuwe kamer en een nieuw bed. Maar koop ik dan een peuterbed of eenpersoonsbed?
Ik vind een peuterbed zo knus en een eenpersoonsbed zo groot voor zo’n klein mannetje. Maar ben ook bang dat ik na een jaar een nieuw bed mag gaan kopen :sweat_smile:

Wat ik vaak geef als kraamkado, is iets voor de zomer (tenzij het kind in de zomer geboren is). Dus een zwempakje of een hoedje, zonnebril, zoiets. Dat is iets wat je als ouder misschien niet als eerste koopt en iedereen vindt het altijd leuk om te krijgen.

9 likes

Mijn kind gaat rond de 4e verjaardag naar een grotere kamer en krijgt dan een eenpersoons bed, wil het wat knusser maken door het bed gewoon onderaan op te maken en dan het hoofdeinde wat opvullen met een hemeltje of zo. Vind het zonde om speciaal een peuterbed te kopen, het eenpersoonsbed is over bij vrienden en krijgen we gratis. (Ze slaapt nu met peuterdekbed in een ledikantje met open zijkant.)

3 likes

Peuter van 3 ging van zijn ledikant over naar 1 persoonbed. Zo een huisbed; maakt het iets knusser. Hij wilde direct in zijn grote bed slapen en heeft er geen moeite mee gehad.

1 like

Wij hebben ook twee Sebrabedjes, als die ooit weg gaan komt er idd een eenpersoonsbed. Ook handig als je daar zelf een keer moet slapen :wink:

1 like

Misschien zo’n invulboek zoals deze? Over het eerste jaar van de baby.

3 likes

Als je zoekt op kajuitbed of brocantbed (moet beide je smaak zijn) op marktplaats krijg je ook veel bedden met hoge zijkanten. Wij hebben een heel leuk bedje vintage achtig bedje die door de hoge zijkanten toch knus aanvoelt. Afmeting is wel gek, 110x180, maar kan ze echt lang mee doen en wij passen er ook bij!

2 likes

Als ik niet met lege handen aan wil komen, maar ook niet goed weet wat te geven dan geef ik meestal iets wat niet blijvend is maar iets dat sowieso wel op gaat. Babydouchespul in dit geval bijvoorbeeld (beetje luxere variant zoals Naif), of iets lekkers te eten of een bos bloemen voor de ouders of een cadeaubon van de Hema. Of een combi van twee van die dingen.

Ik vind het niet fijn om onnodige spullen te kopen alleen omdat ik iets mee wil nemen.

4 likes

Een boekje is altijd leuk! Ook omdat het eigenlijk verkapt kadootje is voor de oudste die er vaak meteen plezier van heeft. En die oudste mag ook wel wat aandacht. Als je een nieuw boekje is wat nog niet zolang uit is dan zit je vaak wel goed.

4 likes

Onze baby van 9 maanden ligt al in een eenpersoonsbed. :sweat_smile:
Wel wat meer geborgenheid gecreƫerd met een bedbumper langs de randen en een grote langwerpige knuffel zodat ze eigenlijk maar de helft van het bed gebruikt.
Gewoon omdat we een bedlade wilden (mogelijkheid om te cosleepen) en geen zin om binnenkort weer een nieuw bed te moeten kopen.

8 likes
  • Cakejes versieren ( allerlei strooisels, slagroom etc)

• speurtocht: Pinterest heeft heeeel veel ideeĆ«n . Ik doe speurtochten in de buurt met opdrachten om cijfers te verzamelen. Aan het einde van de speurtocht vinden ze een kistje met cijfer slot ( kringloop heeft genoeg oude koffers of kistjes) waarmee ze de koffer of kist kunnen openen.
    Daarin kan je dan wat lekkers doen, zakjes chips en pakjes drinken of bijvoorbeeld iets om te knutselen thuis of van die breek lampjes glow in de dark sticks voor in de disco? Ik eindig vaak bij een speeltuintje in de buurt, zijn ze daar ook weer even zoet.

Opdrachten kunnen zijn: rebus oplossen, zaklopen, snoep happen , paaseitjes zoeken, met een ballon in tweetallen lopen in wedstrijdvorm etc.

Succes! Hoop dat het weer meezit! Ik vind veel kinderen binnen voor een paar uur altijd vrij… intens. :crazy_face:

1 like

Bij slecht weer een kleuter escape room voor thuis. Hebben wij een keer gedaan, was niet duur want kreeg gewoon alles per mail en moest zelf even printen en klaarzetten maar was echt een enorm succes!

2 likes

De vorige keer kreeg ik echt superleuke tips voor een uitje met een peuter in Amsterdam.
Nu wil m’n dochter morgen graag met de trein, dus ik wil naar Breda gaan (daar hebben ze volgens mij nog geen vakantie?). Weet iemand iets leuks om daar te doen? Mag ook gewoon een cafe met een goede speelhoek zijn.

3 likes

Heb inhoudelijk niet echt tips, maar houd er rekening mee dat morgen al vrij bijtijds in de middag carnaval zo’n beetje begint, dus daar zul je in de stad en in de trein misschien iets van mee krijgen. En nee de vakantie in het zuiden is komende week want dit weekend en de dagen erna is het dus ook carnaval.

3 likes

Spruit is perfect voor lunch met kleine kinderen! Ze hebben ook van alles voor hun op de kaart, maar ook voor volwassenen.

2 likes

Ooh gadver. Nee laat dan maar. We gaan wel met de trein naar Sliedrecht toe dan :’).
Tips nog steeds welkom voor de toekomst want trein rijden is favoriet bij haar.

4 likes

Ik weet niet of Den Haag een optie is maar ik tipte hier laatst De Boomhuttenclub. Mijn kind heeft daar echt leuk gespeeld! En zag ook Binkies voorbij komen. Daar wil ik ook nog een keer heen

4 likes

Oh die had ik idd al eens gezien, maar ik vind dat voor nu te lang reizen met een kind dat nog een middagdutje doet.

1 like

Ik had kinderfeestje voor jaar jonger volgende gedaan:

• vloer is lava spelletje gespeeld (gekocht spel met gekleurde matjes, had ook twister maar niet gedaan)
  • stenen versieren ( waren ze met 5 min klaar helaas)
  • cakejes versieren
  • maskers versieren (onverwachte hit en waren ze even zoet mee) en daarna de disco met maskers.
    Waren maskers van de action en had wat stiften en glitterstickers, andere frutsels etc klaarliggen.

Ik had nog parcourtje ( stapelstenen, pionnetje, met bal wat gooien) in de tuin willen doen maar slecht weer.

Ze wilden ook allemaal kijken hoe de jarige 1 voor 1 alle kadootjes openmaakte dus was ook wel even bezig.

8 likes