Ik zou Breda dit weekend zeker overslaan, carnaval begint vanavond al.
Waar kopen jullie fijne t-shirts? Ik zoek iets wat een beetje mooi katoen is en niet van die vervelende gedraaide naden heeft maar ook weer niet heel duur is. En niet te nauwvallend.
Ik vind Lindex qua merk heel fijn maar er is maar weinig (leuk) aanbod.
Binnenkort start ik weer met werken en gaat onze dochter naar de opvang en naar oma toe.
Thuis krijgt zij nutrilon maar ik weet dat mijn moeder kruidvat flesvoeding heeft gehaald. Iemand ervaring met 2 merken flesvoeding geven. Misschien ben ik te veel aan het overdenken hoor
Hier is je eigen plak cake versieren al twee verjaardagen een dikke hit.
Voor het discodeel heb ik een discolamp gekocht, de ramen verduisterd en alle kinderen zo’n glowstick gegeven. Wat dit jaar een echte hit was, was polaroids maken en die mochten ze dan mee naar huis nemen.
Ik had ook nog een quiz voorbereid, maar daar zijn we niet eens aan toegekomen.
Ons zoontje krijgt thuis AH en op de opvang Nutrilon, wij hebben het de eerste keer even aangekeken en dit gaat (gelukkig) goed. Nu was AH niet leverbaar dus hadden we Kruidvat geprobeerd, deze hadden we gekregen van vrienden die nog een dicht pak hadden staan, maar hier kreeg ie erge krampen van dus zijn we na 2 flesjes gestopt. Nu krijgt ie thuis ook Nutrilon totdat AH weer leverbaar is.
Ik denk dus dat 2 verschillende voedingen wel goed kan gaan, maar dat het afhankelijk is van welke voeding en hoe je kindje daar op reageert.
Mijn dochter kreeg thuis altijd Etos flesvoeding en op de opvang Nutrilon. Nooit problemen mee gehad.
Ik zou dit niet zo doen… Waarom geef je niet gewoon een poedertoren mee met de voeding die je thuis ook gebruikt?
Ja dit wilde ik ook eigenlijk het liefst doen maar mijn moeder was zo lief om zelf al voeding te kopen maar dat bleek dus die van kruidvat te zijn.
Ik ga het even aankijken en anders koop ik gewoon een pak nutrilon voor bij mijn moeder.
Ik had thuis meestal Kruidvat voeding, maar soms was ik het weleens vergeten te halen, en haalde ik snel ‘s avonds AH. Op de opvang kregen ze Nutrilon. Nooit problemen mee gehad, ze dronken alles gewoon prima. Ik zou je er dus niet meteen zorgen om maken, en het gewoon eerst proberen.
Ik zou voor de zekerheid wel een poedertoren met je eigen voeding meegeven. Bij mijn tweede was het geen probleem, maar mijn eerste wilde echt alleen maar de voeding van het kdv, ondanks verschillende merken proberen / mengen, etc.
Hoe oud is je baby? Ik zou het liever niet doen. Van wisseling kunnen baby’s ook buikkramp krijgen.
Wanneer ze gaat wennen bij de opvang is ze 11 weken (ze gaat 2 dagen naar de opvang) en met 13 weken gaat ze voor het eerst een hele dag naar mijn moeder.
Vraagje! Hoe deden jullie het met borstvoeding (op verzoek) en afspraken? Ik heb volgende week bijv een afspraak in het ziekenhuis. Het is dan niet echt praktisch als ik dan precies tijdens die afspraak moet gaan voeden Dan toch eerder proberen de borstvoeding aan te bieden? Dus op mijn eigen verzoek?
Ik deed dit wel inderdaad. Dus ervoor zodat baby tijdens de afspraak tevreden zou zijn (maar geen garantie natuurlijk haha).
Ik weet niet wat voor soort afspraak je hebt maar wij moesten vaak naar het ziekenhuis voor onze baby en dan keek niemand er raar van op als ik wel tijdens een afspraak ging voeden. Soms kon het echt niet anders
———————————-
Hebben jullie nog tips wat te doen met peuter (2 jaar en een beetje), wat niet teveel energie kost maar wat wel leuk is voor hem? Ik heb echt 4 uur geslapen vannacht en kind om half 6 wakker dus het wordt een laaaange dag. Liever niet iets fysieks want zwanger.
Vooral ook tips voor de komende tijd want gok dat ik me -of ik nu wel of niet goed slaap- niet veel beter ga voelen haha
Samen lang in bad gaan is mijn ultieme tip, maar ik zoek naar meer ultieme tips!
Die van mij is gek op kleien en verven, dan kun je gewoon aan tafel zitten maar gaat niet echt energie mee uit dus ik doe meestal toch even naar buiten naar de speeltuin of op de loopfiets ofzo
-Vingerverven
-Stickers plakken
-Bak met ongekookte rijst/bonen en dan met lego poppetjes/plastic dieren etc erin. Of juist kleinere bakjes erbij om te kunnen gieten enzo
-Afwasteiltje met een laagje water en dan plastic speelgoed ‘wassen’ of gewoon mee spelen. Grote handdoek op de vloer (alleen als je geen parket of tapijt hebt natuurlijk)
-Dokter spelen: jij bent de patient die op de bank of vloer ligt en je kind is de arts
-Nagels lakken
Koffietentje met speelhoek of zelf iets om mee te spelen meenemen, bibliotheek (hier heb je ook een speelhoek en banken in het kindergedeelte), verven met water van djeco, samen koken/bakken, lekker aan tafel zetten met stickers en krijt. En mijn kind is nu heerlijk aan het spelen naast me terwijl ik op de bank chill met een boek
De ultieme tip met mijn kind die ongeveer even oud is, is naar de bibliotheek gaan. Ons kind houd echt van boekjes en kan zich super lang vermaken met boekjes lezen zelf, terwijl ik koffie drink naast haar
Tja, voor 8 euro zou ik niet het risico willen lopen op een kind dat niet wil drinken/last krijgt van andere voeding. Maar goed, er zijn hier ook legio voorbeelden van kindjes bij wie het geen verschil heeft gemaakt.
Scheerschuim. Geeft wel wat troep, maar met een doekje zo weer schoon. Dieren verstoppen in schuim (en daarna weer schoonmaken in een teiltje water), tekenen in het schuim.