Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Qua merken mixen nooit probleem gehad maar let op dat een geopende bus volgens mij maar 4 weken houdbaar is en dat haal je niet bij 1 dag in de week volgens mij.
Mijn zoon van bijna 2 drinkt nog maar 1 fles per dag en nu doen we ieeets langer met een blik dan 2 weken maar bij zo’n kleine baby zou ik daar voorzichtig mee zijn.

3 likes

Scheerschuim IN bad :sunglasses:! Ook op de muur en dan er in schrijven/ kleuren

2 likes

Ik weet niet wat voor afspraak het is, maar ik voedde gewoon ook in het ziekenhuis of bij andere afspraken. Soms moest de dokter dan even wachten (als dat kon hè, niet dat ik zoveel belangrijker ben dan de agenda van de arts :p) of lieten ze iemand anders voorgaan. Maar meestal ging het gewoon prima en was baby al klaar of dronk hij gewoon erna verder. Tijdens een afspraak voeden heb ik ook een keer overwogen, maar leek me toch wat awkward.

3 likes

Voeden op verzoek kan ook op jouw verzoek. Dus gewoon op het moment kijken wat voor jou handig is. Komt vast goed. Succes!

3 likes

Ja ik heb van de lactatiekundige geleerd dat voeden op verzoek ook best een keer jouw verzoek mag zijn als je ergens heen moet. Dus zou vooral een moment pakken waarop je rustig kan voeden op je gemak, succes!

Edit; wat @Pioen zegt haha

5 likes

Dat van die ongekookte rijst lijkt me zo leuk. Maar we hebben nogal een driftig kind op het moment en dan wordt er met van alles gegooid :joy: kijk daar wat tegenop haha

Goede ideeën allemaal thanks!

6 likes

Ik doe het met oude koffiebonen op de grond op een groot plastic tafelkleed, dan heb je alles zo opgeruimd. En dan wat bekertjes en schepjes/lepels erbij. Het is best rustgevend, dus hier valt het wel mee met het rondgooien.

2 likes

Wij hebben een klein voorraadje “nieuw” speelgoed voor ziekte/geen energie vanuit ons, daar is ie vaak uren mee zoet zonder veel aandacht van ons (eea hotwheels uitbreiding/set ofzo). :sweat_smile:

Mijn peuter (2,5) is de hele tijd van “SAMEN”, dat is jammer nu ik bijna uitgerekend ben en het liefst niks doe. Dus dan heb ik:

• Verder een ballon overslaan, aan een touw doen oid.
  • Laatst een hele dag vermaakt met een PVC buis en daar auto’s doorheen laten rijden / pingpong ballen.
  • puzzels maken
  • in bad met allerlei water speelgoed en veel schuim
  • eea baan bouwen waar ie met een auto of trein langs kan rijden
  • verstoppertje (en dan ga ik zoeken)
  • ik ga vaak ergens koffie drinken waar ze een kinderhoek hebben, want ander speelgoed is vaak leuker. Krijgt kind een ijsje / koek ofzo, minimale inspanning wel een tijdje vermaak.
  • koffie drinken bij een oma en dan is oma de entertainment
  • als ik zelf slecht slaap, of kind is vroeg wakker, dan kijkt mijn kind vanuit ons bed iets op tv. Inmiddels kan ie prima tot half 9 blijven liggen en dutten (ipv 6u meteen aan willen staan).
  • ik heb schermtijd laten gaan, dus als ik echt wil liggen en rust wil dan kijkt ie YouTube (want door filmpjes klikken is beter dan TV)

Ik ren al sinds halverwege m’n zwangerschap niet meer mee met m’n kind, dus inmiddels weet ie ook dat ie niet moet vragen of ik achter m aan ga. Dat scheelt ook enorm, bij z’n vader is dat nml het enige waar ie steeds op zeurt - bij mij niet.

5 likes

Ik koop mini rodini en marmar Copenhagen shirtjes tweedehands op Vinted :slight_smile: of dik in de sale, haha

1 like

Oh wat slim zo’n voorraad. Zou zoiets ook wel kunnen doen idd!

Super lief je uitgebreide reactie en herkenbaar dat samen. Is hier op het moment ook echt een ding en een beetje vervelend soms als je echt 0 energie hebt.

Vandaag naar de bieb geweest en een koffietje gedronken. Beiden een succes. Wil ook nog het spelen met water proberen en rijst. En scheerschuim (al is ons kind ook in de alles is ‘pies oftewel vies fase en houdt ie niet van vieze handen dus ben benieuwd haha).

Ik wilde even Almere Jungle tippen als leuk uitje met (kleine) kinderen. Vandaag geweest en ik vind het echt een aanrader!

2 likes

Hebben jullie advies voor een baby (omg nee, dreumes maar wat een vreselijk woord, van 1) die de flessen niet meer goed drinkt?

Het is voor hem wel belangrijk om nog flessen te drinken volgens de HA en diëtiste, dus dit is echt enorm vervelend :weary: hij komt zo echt vocht te kort.

3 likes

Ik deed de melk in een rietjesbeker Deze. Dan dronk hij hem zelf zo leeg.

Hij snapt deze niet, ook al tructjes met fruit op het rietje smeren etc. De Munchkin oefenbeker ook niet, verschillende tuitbekers ook niet :sweat_smile:

2 likes

Heb je de rietjesbeker of tuitbeker van Avent al geprobeerd?
Kan ook best zijn dat hij binnenkort wel weer gewoon de fles wil, hier waren er ook wel fases dat het lastig ging.

2 likes

Ja de tuitbeker van Avent lukt af en toe! Maar dan is het na 2 slokken ook weer klaar, dus blijf die nu de hele dag aanbieden.

En wat aanbieden in een gewoon bekertje? Of een grotere speen?

2 likes

Heeft iemand de rvs kinderbeker en/of lunchbox van Trixie, liewood of een ander merk? Wij willen over van plastic naar rvs voor de kinderen. Ik zien alleen zoveel gemengde reacties op verschillende merken. Bij liewood staat vaak dat het niet lekvrij is bijvoorbeeld en bij trixie zie ik daar ook verschillende meningen over. Ik weet nu niet zo goed waar we goed aan doen.

Ons kind gebruikt RVS flessen van de HEMA (die lila met gele plastic dop en de Nijntje met een wat stevigere dop) en die zijn beide prima!

Voor onszelf hebben we flessen van Chillys die ook heel goed bevallen, die hebben ook kinderflessen met een tuitje.

3 likes

Wij hebben van Trixie de fles met zo’n tuitje erop. Ik doe er alleen een beetje water in en tot nu toe heeft hij niet gelekt. Of heb het nog niet gemerkt. De lunchbox hebben we ook en bevalt prima. Maar heb er alleen brood, fruit en dat soort dingen in gedaan, geen vloeibare dingen. Vind het alleen jammer dat het maar twee vakjes zijn! Dan ‘moet’ je soms nootjes/koekje of groenten bij kaas of brood doen en dat wordt er niet lekkerder op denk ik.

2 likes