Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Oh wat slim zo’n voorraad. Zou zoiets ook wel kunnen doen idd!

Super lief je uitgebreide reactie en herkenbaar dat samen. Is hier op het moment ook echt een ding en een beetje vervelend soms als je echt 0 energie hebt.

Vandaag naar de bieb geweest en een koffietje gedronken. Beiden een succes. Wil ook nog het spelen met water proberen en rijst. En scheerschuim (al is ons kind ook in de alles is ‘pies oftewel vies fase en houdt ie niet van vieze handen dus ben benieuwd haha).

Ik wilde even Almere Jungle tippen als leuk uitje met (kleine) kinderen. Vandaag geweest en ik vind het echt een aanrader!

2 likes

Hebben jullie advies voor een baby (omg nee, dreumes maar wat een vreselijk woord, van 1) die de flessen niet meer goed drinkt?

Het is voor hem wel belangrijk om nog flessen te drinken volgens de HA en diëtiste, dus dit is echt enorm vervelend :weary: hij komt zo echt vocht te kort.

3 likes

Ik deed de melk in een rietjesbeker Deze. Dan dronk hij hem zelf zo leeg.

Hij snapt deze niet, ook al tructjes met fruit op het rietje smeren etc. De Munchkin oefenbeker ook niet, verschillende tuitbekers ook niet :sweat_smile:

2 likes

Heb je de rietjesbeker of tuitbeker van Avent al geprobeerd?
Kan ook best zijn dat hij binnenkort wel weer gewoon de fles wil, hier waren er ook wel fases dat het lastig ging.

2 likes

Ja de tuitbeker van Avent lukt af en toe! Maar dan is het na 2 slokken ook weer klaar, dus blijf die nu de hele dag aanbieden.

En wat aanbieden in een gewoon bekertje? Of een grotere speen?

2 likes

Heeft iemand de rvs kinderbeker en/of lunchbox van Trixie, liewood of een ander merk? Wij willen over van plastic naar rvs voor de kinderen. Ik zien alleen zoveel gemengde reacties op verschillende merken. Bij liewood staat vaak dat het niet lekvrij is bijvoorbeeld en bij trixie zie ik daar ook verschillende meningen over. Ik weet nu niet zo goed waar we goed aan doen.

Ons kind gebruikt RVS flessen van de HEMA (die lila met gele plastic dop en de Nijntje met een wat stevigere dop) en die zijn beide prima!

Voor onszelf hebben we flessen van Chillys die ook heel goed bevallen, die hebben ook kinderflessen met een tuitje.

3 likes

Wij hebben van Trixie de fles met zo’n tuitje erop. Ik doe er alleen een beetje water in en tot nu toe heeft hij niet gelekt. Of heb het nog niet gemerkt. De lunchbox hebben we ook en bevalt prima. Maar heb er alleen brood, fruit en dat soort dingen in gedaan, geen vloeibare dingen. Vind het alleen jammer dat het maar twee vakjes zijn! Dan ‘moet’ je soms nootjes/koekje of groenten bij kaas of brood doen en dat wordt er niet lekkerder op denk ik.

2 likes

Ook al gekeken naar de Eddy+ van Camelbak? Die is er ook in RVS uitvoeringen. En zeker weten lekvrij en de drinktuit/rietje kun je los nabestellen om te vervangen.

Ze zijn wel van de vrolijke prints en kleurtjes. Dus mocht je meer van de muted kleuren (sad beige :stuck_out_tongue:) zijn, dan is dit waarschijnlijk niet wat je zoekt.

10 likes

Ik wil dit! Maar dan in een combinatie met broodtrommel (die hoeft niet per se rvs te zijn maar wel bijpassend) heeft iemand daar tips voor?

2 likes

Wij hebben een rvs lunchbox van hema. Heel fijn. Een een rvs beker van Bla Fre, ook heel fijn. Nooit iets gemerkt van lekke oid.

1 like

Ik zou, als onze baby over een paar maandjes geboren is, haar graag gaan dragen in een draagdoek. Ons zoontje is ongeveer bijna 1,5 als zij geboren wordt, dus een draagdoek lijkt me ideaal om haar dichtbij me te kunnen hebben en ook wat mobieler te zijn en mijn handen vrijer te hebben (met als voordeel dat baby’s hier al vrij snel na de geboorte in kunnen, in tegenstelling tot een draagzak, toch?). Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo’n doek? Belangrijk dat ik een nieuwe koop (ivm uitgerekte stof bijv?) of kan tweedehands ook? En is een (soms best duur) draagconsult per se nodig, of is dit iets wat ik ook zelf uit zou kunnen vogelen als ik me goed inlees?
Ik heb mijn zoontje vanaf een maand of 2 een tijdje regelmatig in een draagzak gedragen en dat ging me best handig af dus daarom zou ik dan denken dat ik dit ook zelf kan met de juiste info, maar misschien zit ik er helemaal naast?
Ik had wel begrepen dat een rekbare draagdoek gebruiksvriendelijk is en goedkoper en dus misschien een goede om mee te starten?
Hoop dat iemand wat tips of ervaringen kan delen :blush:

1 like

Wij hebben er nog 1 liggen, een niet rekbare (geweven). Baby pure draagdoek maat 6, lichtblauw. Mocht je deze over willen nemen tegen verzendkosten laat maar weten! Onze dochter was te vroeg geboren en wij hebben haar bijna vanaf de geboorte in gehad. Als je eenmaal door hebt hoe je moet knopen zit het heel fijn (wij hadden een draagconsiult in het ziekenhuis). Nu is ze een half jaar en gebruiken we altijd de draagzak

2 likes

LOVE DEZE BEKERS! Plus 1 dus voor Camelbak.

3 likes

Een rekbare doek vond ik zelf erg warm, een katoenen (of een andere niet rekbare) draagdoek knopen vond ik prima te doen. Wel fijn als iemand het eens voordoet, maar dat kan ook een vriendin of een buur zijn?
Een draagzak vond ik zelf wel makkelijker met aan en af doen. De oudste was 15 maanden toen de jongste geboren werd en ik was zo veel aan het tillen en bukken en vond het heel fijn als ik eeeeeeven geen kind aan mn lijf had

Wij hebben een rvs drinkfles van asobu, de bestie :blush: is lekvrij als hij goed dichtgedraaid is. maar ik gebruik ook nog wel eens zo’n plastic mepal fles, die gaat dan alleen op handwas en dat vind ik ook prima

1 like

Ik zou een fles kopen waar je losse doppen bij kunt kopen. Ik heb laatst bij Loods 5 rvs flessen gekocht, heel mooi en fijn in gebruik. Maar mn zoon heeft die van hem laten vallen, dop kapot en ik kan nergens een losse dop kopen :expressionless:

3 likes