Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ook al gekeken naar de Eddy+ van Camelbak? Die is er ook in RVS uitvoeringen. En zeker weten lekvrij en de drinktuit/rietje kun je los nabestellen om te vervangen.

Ze zijn wel van de vrolijke prints en kleurtjes. Dus mocht je meer van de muted kleuren (sad beige :stuck_out_tongue:) zijn, dan is dit waarschijnlijk niet wat je zoekt.

10 likes

Ik wil dit! Maar dan in een combinatie met broodtrommel (die hoeft niet per se rvs te zijn maar wel bijpassend) heeft iemand daar tips voor?

2 likes

Wij hebben een rvs lunchbox van hema. Heel fijn. Een een rvs beker van Bla Fre, ook heel fijn. Nooit iets gemerkt van lekke oid.

1 like

Ik zou, als onze baby over een paar maandjes geboren is, haar graag gaan dragen in een draagdoek. Ons zoontje is ongeveer bijna 1,5 als zij geboren wordt, dus een draagdoek lijkt me ideaal om haar dichtbij me te kunnen hebben en ook wat mobieler te zijn en mijn handen vrijer te hebben (met als voordeel dat baby’s hier al vrij snel na de geboorte in kunnen, in tegenstelling tot een draagzak, toch?). Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo’n doek? Belangrijk dat ik een nieuwe koop (ivm uitgerekte stof bijv?) of kan tweedehands ook? En is een (soms best duur) draagconsult per se nodig, of is dit iets wat ik ook zelf uit zou kunnen vogelen als ik me goed inlees?
Ik heb mijn zoontje vanaf een maand of 2 een tijdje regelmatig in een draagzak gedragen en dat ging me best handig af dus daarom zou ik dan denken dat ik dit ook zelf kan met de juiste info, maar misschien zit ik er helemaal naast?
Ik had wel begrepen dat een rekbare draagdoek gebruiksvriendelijk is en goedkoper en dus misschien een goede om mee te starten?
Hoop dat iemand wat tips of ervaringen kan delen :blush:

1 like

Wij hebben er nog 1 liggen, een niet rekbare (geweven). Baby pure draagdoek maat 6, lichtblauw. Mocht je deze over willen nemen tegen verzendkosten laat maar weten! Onze dochter was te vroeg geboren en wij hebben haar bijna vanaf de geboorte in gehad. Als je eenmaal door hebt hoe je moet knopen zit het heel fijn (wij hadden een draagconsiult in het ziekenhuis). Nu is ze een half jaar en gebruiken we altijd de draagzak

2 likes

LOVE DEZE BEKERS! Plus 1 dus voor Camelbak.

3 likes

Een rekbare doek vond ik zelf erg warm, een katoenen (of een andere niet rekbare) draagdoek knopen vond ik prima te doen. Wel fijn als iemand het eens voordoet, maar dat kan ook een vriendin of een buur zijn?
Een draagzak vond ik zelf wel makkelijker met aan en af doen. De oudste was 15 maanden toen de jongste geboren werd en ik was zo veel aan het tillen en bukken en vond het heel fijn als ik eeeeeeven geen kind aan mn lijf had

Wij hebben een rvs drinkfles van asobu, de bestie :blush: is lekvrij als hij goed dichtgedraaid is. maar ik gebruik ook nog wel eens zo’n plastic mepal fles, die gaat dan alleen op handwas en dat vind ik ook prima

Ik zou een fles kopen waar je losse doppen bij kunt kopen. Ik heb laatst bij Loods 5 rvs flessen gekocht, heel mooi en fijn in gebruik. Maar mn zoon heeft die van hem laten vallen, dop kapot en ik kan nergens een losse dop kopen :expressionless:

3 likes

Eerst je verdiepen in wat voor doek je wilt. Je hebt rekbare of geweven. Bij mijn oudste dochter heb ik een geweven gebruikt, zij is hoog zomer in een hittegolf geboren. Een rekbare was te warm geweest. Nu voor mijn jongste heb ik een rekbare gekocht. Maar nog niet gebruikt. Hij lijkt me in de praktijk misschien wel makkelijker te knopen dan de geweven bij een new born.

Ik heb beiden tweedehands gekocht. Vooral bij een geweven is het misschien wel fijner omdat hij idd is uitgerekt dan al.

De geweven heb ik ook echt lang gebruikt. Bij mijn oudste heb ik haar nog lang op mijn heup gedragen toen ze al over de 1 jaar was.

Een rekbare draagdoek kan stukken minder lang gebruikt worden dan een geweven. Ook zijn dit 3 lagen stof over baby en daarom ook warmer.
Allebei de doeken kunnen vanaf geboorte gebruikt worden.
Ik raad een consult wel aan. Het is echt zoveel makkelijker en fijner knopen als je weet waar jij zelf op moet letten. Ik heb het 2x gedaan en super waardevol, ik kan haar nog altijd appen met vragen.
Rekbare doek beter niet tweedehands omdat ze dan te ‘los’ kunnen zijn. Ik heb evt een nieuwe ongebruikte voor je, in het grijs.
Een geweven doek is gebruikt juist fijner want dan is de stof zachter en makkelijker mee te knopen. Maar ook hierin zit super veel verschil qua materialen. Ene doek is warm en andere dunner, dan weer met wol en soms alleen katoen. Zoek op gsm, hoe hoger, hoe stugger. Op Vinted goed te koop eb ook via meerdere FB groepen.
Als je in de omgeving Rotterdam woont weet ik een super fijne consulente voor je.
En ik wil je altijd helpen als je foto’s wil sturen!

4 likes

Ja ik sluit me hier helemaal bij aan. Rekbaar zou ik nog wel zonder consult durven met het filmpje van kleine keutel op YouTube. Ook zou ik rekbaar tweedehands wel aandurven via bijvoorbeeld het forum, als je zeker weet dat het maar voor 1 kindje is gebruikt. Ik had tweedehands 2 rekbare doeken gekocht en 1 was echt volledig uitgerekt omdat er nooit met de goede knoop mee gedragen was.
Edit : ik heb zelf trouwens 4 consulten ofzo gehad, nog steeds blij mee want ik was zo onzeker over alles.

3 likes

Super bedankt voor deze nuttige reacties @Clarity @itakepictures @Zomerjas @colalight @Kusjessoldaat
Niet in omgeving Rotterdam, anders had ik me aanbevolen gehouden. Ik zit in een centering pregnancy groep en de verloskundige had het ook over een draagconsulente dus ik ga daar eens achteraan. Ben half mei uitgerekend dus dit klinkt wel alsof ik het best voor een geweven doek kan gaan, aangezien we dan dus de zomer in gaan. Hopelijk kan een draagconsult wel als je zwanger bent en zit de buik niet in de weg dan.
Ik sla jullie reacties even op, en ga er binnenkort eens mee aan de slag!

2 likes

Een draagconsult doe je juist na de geboorte, zodat je ook met je eigen kindje kan dragen op het einde en je je daar veilig bij voelt. Is over het algemeen gewoon bij je thuis en ze hebben meestal een heel flexibele agenda. Dus last minute afspraken kunnen ook. Wel handig als er dan iemand is om op je andere kindjes te letten, maar dat kan je man ook zijn.
Ik zou een consulent aanraden die op de website van vereniging draagconsulenten staat. Die hebben sowieso de juiste scholing gevolgd.
Ik vond dragen echt het leukste dat er is en mis het heel erg (kindje is bijna 3 en ik niet zo sterk).

5 likes

Deze zijn top!!!

Het kan wel voordat je bevalt maar ik zou het voor erna plannen. Dan leer je het meteen goed mét je baby.
Dragen is zo fijn! Ik heb maanden lang elk eerste slaapje buiten in de doek gedaan, heerlijk. Nu is die 1,5 en 15kg dus nu liever op m’n rug of korte momenten in de ringsling.

3 likes

Ik was ook heel blij met de draagconsulente! Wel bewust in het begin van mijn zwangerschap geboekt, omdat ik geen zin had in vreemden in huis vlak na de geboorte. Dat raadde ze eigenlijk af maar ik vond het een prima ervaring op deze manier.

Had me erop ingesteld dat ik een draagdoek wilde maar na het passen vond ik dat echt veel te benauwend en strak en kozen we juist voor wat anders. Eerst een ‘hybride’ die je deels vastklikt en deels vastbindt, en daarna een gewone draagzak. Allebei van manduca.

2 likes

Wij gebruiken sinds oktober nu een rvs Camelbak beker en die heeft nog nooit gelekt. Voor kleinere kinderen hadden wij een rvs 360 beker.

Heb echt het idee dat ik alleen maar dingen vraag hier, maar ik heb wat tips nodig voor het eten.

Hoe kan ik voor mijn baby koken, zonder elke dag in de keuken te hoeven staan? Met de pot mee eten is nog geen optie, zover is hij nog niet. Met schema van Mama Roos was het zo chill dat je alles kon invriezen, maar nu het steeds grover kan/mag/moet is dat niet handig… toch?

Ik kom er effe niet uit :joy:

1 like

Nou, ik maakte deze bijvoorbeeld en dan met 400 gram pompoen dus meer in bulk en vroor ze dan in in porties!

https://www.jumbo.com/recepten/babyhapje-zoete-pompoenrisotto-met-peterselie-502763

En zo zijn er vast wel meer receptjes te vinden.

3 likes