Ik zou, als onze baby over een paar maandjes geboren is, haar graag gaan dragen in een draagdoek. Ons zoontje is ongeveer bijna 1,5 als zij geboren wordt, dus een draagdoek lijkt me ideaal om haar dichtbij me te kunnen hebben en ook wat mobieler te zijn en mijn handen vrijer te hebben (met als voordeel dat baby’s hier al vrij snel na de geboorte in kunnen, in tegenstelling tot een draagzak, toch?). Heeft iemand tips waar ik op moet letten bij het aanschaffen van zo’n doek? Belangrijk dat ik een nieuwe koop (ivm uitgerekte stof bijv?) of kan tweedehands ook? En is een (soms best duur) draagconsult per se nodig, of is dit iets wat ik ook zelf uit zou kunnen vogelen als ik me goed inlees?
Ik heb mijn zoontje vanaf een maand of 2 een tijdje regelmatig in een draagzak gedragen en dat ging me best handig af dus daarom zou ik dan denken dat ik dit ook zelf kan met de juiste info, maar misschien zit ik er helemaal naast?
Ik had wel begrepen dat een rekbare draagdoek gebruiksvriendelijk is en goedkoper en dus misschien een goede om mee te starten?
Hoop dat iemand wat tips of ervaringen kan delen