Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ik ga een modderkeuken bouwen voor mijn kind maar ben op zoek naar ideeën en inspiratie: wat werkt voor jullie kindje goed? Een water én zandbakje? Een werkend kraantje of is een speelkraantje net zo goed? Een nep gasfornuisje of wordt daar weinig mee gespeeld bij jullie?

Denk nu aan zoiets qua ontwerp met open kratjes met mandjes ect voor opbergen van tuinspullen en ander speelgoed

3 likes

Met wat grotere pvc buizen een soort glijbaan/ waterval systeempje maken zou ook een alternatief zijn voor een kraantje. Waar ze water in kunnen gieten en doorstroomd!

Leuk dat je dit zelf gaat maken zeg!

5 likes

Bij ons gewone keukentje is de gootsteen die eruit kan ook wel vaak iets waar hij veel mee speelt en spullen in verzamelt. Misschien kun je iets doen van een uitneembare afwasteil? Ook wel handig schoonmaken/vullen.
Gasfornuisje en dan roeren in pannen wordt ook wel veel gedaan.

Leuk zeg!

1 like

Onze dreumes (bijna 14 maanden) kan nog niet zelfstandig los lopen. Hij heeft nog geen schoenen. Wanneer zijn jullie begonnen met schoenen dragen? We hebben binnenkort een fotoshoot en ik zou het wel leuk vinden als hij iets anders dan sokken om zijn voeten heeft haha. En hoe kan ik het beste zijn voeten opmeten voor de maat? :blush:

Ik heb ze pas gekocht toen ze los kon lopen maar dat was ook een beetje uit luiheid. Buiten droeg ze waterdichte slofjes over Lodger sloffen heen als ze in de speeltuin langs dingen liep. Maar dan kan je ook al prima soepele schoenen aan doen hoor!

Ik vind deze meetlat handig om de maat of aantal cm te weten. Werkt hier ook prima voor andere schoenen dan shoesme. Maar de schoenwinkel tipte laatst dat als je het zooltje uit de schoen haalt en je kind er op laat staan, dan zie je ook of het breed en lang genoeg is. Zij houden dan een duimbreedte (dacht ik) ruimte aan de voorkant aan zodat er wat groeiruimte is.

2 likes

Ik heb wel eerder schoenen aangeschaft, omdat niks anders bleef zitten bij het kruipen en rijden op een loopwagentje buiten.

Hebben jullie tips voor fijne merken voor een beginnende loper? Ik heb nu schoentjes van naturino, maar die vind ik vooral praktisch en niet zo mooi. Shoesme ken ik ook. Maar er zijn vast meer merken met fijne/mooie schoentjes en of sandalen?

1 like

Echte schoenen deed ik pas toen hij buiten ging lopen, daarvoor had hij soms van die suède slofjes van Aapie aan, iets gekleder dan een sok.

2 likes

Mijn kind had schoenen van bunnies, maar kan zijn dat je dat ook te praktisch vindt.

1 like

Twee bakjes is fijn, voor verschillende materialen maar ook voor als er vriendjes meespelen. Wij hebben afwasteiltjes die eruit kunnen en vervangen kunnen worden, er is er al 1 stuk gegaan dus dat is ook nog wel handig. Een werkend kraantje is hier een grote hit. Wij hebben dat gemaakt met een houder voor een mini jerrycan, dat werkt heel goed. Gasfornuisje zou ik geen moeite in steken, gewoon een lekker stuk werkblad en wat plankjes is hier iig genoeg om ze druk mee te houden.

9 likes

Ik vind Groot (Scapino) fijn. Voor beide kinderen gebruikt tot maat 22. Zijn heel soepel, maar wel leer.

3 likes

Onze zelf-gekochte modderkeuken:

Wij hebben dus van die limonade-kannen ipv een werkende kraan. En teiltjes als wasbakken.

15 likes

Yessss thanks fijne tips. Uitneembare was bakjes ging ik idd voor, fijn dat je ook noemt dat een tweede bak leuk is voor als iemand meespeelt :smiling_face_with_three_hearts: dan laat ik het kookgedeelte zitten haha

Mooie keukens hebben jullie gebouwd zeg! Ook @Keroppi ik ben creatief met mooie ideeën maar niet mega handig dus ik hoop dat het wat wordt haha

2 likes

Ik had een engel jasje in 62/68 voor mn april-baby en heb deze gebruikt van half juni tot nu ongeveer. Was in het begin wel groot, maar kon de mouwen keertje omslaan en dan was het prima. Had overigens een kleine baby.

Twijfel je over de maat of of het zonde is om het jasje in de zomer te dragen haha?

3 likes

Die kun je het hele jaar doorgebruiken! Ik vind ze erg ruim, mijn baby van 1 draagt nogsteeds 62/68 :joy:

1 like

Ik zou misschien eerder een wollen vestje kopen (van Joha). Ik vond in het voorjaar en zomer die capuchon best overbodig en zit soms in de weg in de kinderwagenbak.

Heeft iemand tips voor een anti klit spray of lotion voor kleine kinderen?

2 likes

Bij kleine kindjes is wol altijd fijn het hele jaar door. April/ mei/ juni kan het best fris zijn. Capuchon is inderdaad niet perse handig bij babies. Ik had dat engel jasje in maat 50/56 maar was steeds bang dat mijn baby met zijn mondje tegen de capuchon zou aanliggen. Zo’n wollen vestje van joha die vloeistof aanraad is dan fijner. In combinatie met een (strik) mutsje. Kan je altijd daarna nog een engel jasje kopen voor het najaar. In grote maten vind ik die engel jasjes wel heel fijn. Mijn kinderen dragen ze het hele jaar door. Als jas in het voorjaar en najaar en in de winter in de auto omdat hun dikke jas dan onveilig is icm autogordel.

1 like

Welke slaaptrainer hebben jullie?
Ik merk dat ons zoontje behoefte heeft aan duidelijkheid. Hij is bijna 4 en slaapt heel goed. Alleen geeft hij nu aan dat hij graag wil weten waar hij aan toe is en wanneer hij eruit mag.
Nu roept hij soms meerdere keren en geven wij aan dat het nog geen 7 uur is.

Ik zie online door de bomen het bos niet meer. Het zijn er behoorlijk veel en ze lijken allemaal wel wat te mankeren.

Dit is twee weken terug nog besproken in dit topic.

1 like

Ah ja, ik vond het zelf wel een heel chill jasje voor de zomer. Toch nog best wat frisse dagen en wol wordt niet snel te warm. Kan ook prima in de maxicosi en heel chill dat het makkelijk aan te trekken is, vond bijv gevoerde jasjes echt irritant om daar de armen goed in te krjjgen haha. Vond de capuchon zelf niet zo storend, maar denk dat een vestje ook wel handig is!

2 likes