Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Dit geldt alleen voor oudere auto’s toch?

5 likes

Het gaat om auto’s waar geen Isofix systeem in zit, zodat je zelf in je auto nog een Isofix adapter plaatst, waar je vervolgens de Isofix basis op vastmaakt en daar dan weer de autostoel op vastmaakt. Voor zover ik weet hebben bijna alle (?) moderne auto’s Isofix erin zitten, dus dit geldt volgens mij alleen voor hele oude of uitzonderlijke auto’s.

Edit: ik lees op internet dat alle nieuwe auto’s vanaf eind 2014 Isofix moeten hebben.

4 likes

Haha hier ook wel Mama deli en absoluut geen Ella’s kitchen. Vond die maaltijden echt ideaal! Had ze ook altijd in de persoonlijke bonus.

Gewone potjes heb ik ook wel regelmatig gegeven (en nu soms nog als voorgerecht als het eten niet snel genoeg klaar is).

2 likes

Ik kook heel vaak voor meerdere dagen. Dus ik bak op dag 1 aardappeltjes waar ze 3 dagen van eet bijv.

En ik vries veel in. Pasta sausjes, (kip)gehakt balletjes met groenten er doorheen, kikkererwt balletjes, heel veel dit soort dingen. Ook die niet per se hele maaltijden zijn maar stel wij eten pasta, dan kook ik ook wat pastaatjes voor m’n kind en haal ik wat balletjes uit de vriezer, wat gepureerde groenten uit de vriezer als saus, beetje rauwkost, klaar.

Edit: en nog een tip voor ontbijt of tussendoor. Ik bak elke week een bananenbrood voor m’n kind, die maak ik echt in 15 min en dan 45 min in de oven. Dan snij ik die in stukjes en vries die in. Avond van te voren leg ik er 1 in de koelkast.

3 likes

& @Vlaai Wat fijn dat het bij jullie zo gemakkelijk is gegaan! Wij zijn vrijdag gestopt met de speen (zoontje is bijna 5 maanden), eigenlijk om dezelfde reden dat hij hem vaak al heel snel uit spuugde (soms al voordat ie sliep) maar vervolgens wakker werd omdat ie geen speen in had. We merkten ook dat we er steeds vaker heen moesten om de speen terug te geven.

De eerste nacht zonder speen was vreselijk, het duurde toen wel telkens 1-1,5u voordat we hem in slaap kregen. Nu gaat het inmiddels wel beter, we moeten hem wel in slaap helpen maar dat duurt vaak 5-10min en hij slaapt daarna wel beter dan voorheen (vooral ‘s nachts merken we groot verschil). Ik lees alleen overal dat ze met 48u de speen wel vergeten zijn maar bij ons lijkt het dus wel langer te duren, hij maakt ook nog steeds zuigbewegingen dus hoopte eigenlijk dat het reflex er wel sneller uit zou gaan. Voel me nu wel een beetje rot omdat ik iets wat hem troost gaf “afgepakt” heb, maar tegelijk denk ik ook dat we het ergste gehad hebben dus voelt het ook verkeerd om hem alsnog weer een speen te geven :confused:

Binnenkort gaat onze dan 5-jarige voor het eerst trakteren op school.

De traktatie moet gluten-en lactosevrij zijn en daar heb ik weinig ervaring mee.

Heeft iemand een tip voor een leuke traktatie. Of een succesvol recept voor koekjes of een cupcake oid?

Pindakaaskoekjes! Heel simpel en lekker. Kan met glutenvrije

Morgen 5 maart baby deals dag bij Kruidvat. Misschien voor iemand nog goede aanbiedingen.
Ik lees hier wel eens goede ervaringen met de Rascals luiers, die zijn online 1+1 gratis.

2 likes

Geen tips hier, wel heel herkenbaar. Had rond die leeftijd van mijn kind ook een superdrukke baan en werd er zo gek van (zowel qua tijd als volledig zoutloos, wel voldoende vet, etc). Uiteindelijk hem wat afwisselend potjes en wat hij van ons kon mee-eten gegeven. Bracht heel veel rust om die potjes te geven, en vanaf 15-18 maanden eet hij gewoon mee met ons elke avond. Ik vond dat echt een moeilijke periode toen.

4 likes

Ik ga een modderkeuken bouwen voor mijn kind maar ben op zoek naar ideeën en inspiratie: wat werkt voor jullie kindje goed? Een water én zandbakje? Een werkend kraantje of is een speelkraantje net zo goed? Een nep gasfornuisje of wordt daar weinig mee gespeeld bij jullie?

Denk nu aan zoiets qua ontwerp met open kratjes met mandjes ect voor opbergen van tuinspullen en ander speelgoed

3 likes

Met wat grotere pvc buizen een soort glijbaan/ waterval systeempje maken zou ook een alternatief zijn voor een kraantje. Waar ze water in kunnen gieten en doorstroomd!

Leuk dat je dit zelf gaat maken zeg!

5 likes

Bij ons gewone keukentje is de gootsteen die eruit kan ook wel vaak iets waar hij veel mee speelt en spullen in verzamelt. Misschien kun je iets doen van een uitneembare afwasteil? Ook wel handig schoonmaken/vullen.
Gasfornuisje en dan roeren in pannen wordt ook wel veel gedaan.

Leuk zeg!

1 like

Onze dreumes (bijna 14 maanden) kan nog niet zelfstandig los lopen. Hij heeft nog geen schoenen. Wanneer zijn jullie begonnen met schoenen dragen? We hebben binnenkort een fotoshoot en ik zou het wel leuk vinden als hij iets anders dan sokken om zijn voeten heeft haha. En hoe kan ik het beste zijn voeten opmeten voor de maat? :blush:

Ik heb ze pas gekocht toen ze los kon lopen maar dat was ook een beetje uit luiheid. Buiten droeg ze waterdichte slofjes over Lodger sloffen heen als ze in de speeltuin langs dingen liep. Maar dan kan je ook al prima soepele schoenen aan doen hoor!

Ik vind deze meetlat handig om de maat of aantal cm te weten. Werkt hier ook prima voor andere schoenen dan shoesme. Maar de schoenwinkel tipte laatst dat als je het zooltje uit de schoen haalt en je kind er op laat staan, dan zie je ook of het breed en lang genoeg is. Zij houden dan een duimbreedte (dacht ik) ruimte aan de voorkant aan zodat er wat groeiruimte is.

2 likes

Ik heb wel eerder schoenen aangeschaft, omdat niks anders bleef zitten bij het kruipen en rijden op een loopwagentje buiten.

Hebben jullie tips voor fijne merken voor een beginnende loper? Ik heb nu schoentjes van naturino, maar die vind ik vooral praktisch en niet zo mooi. Shoesme ken ik ook. Maar er zijn vast meer merken met fijne/mooie schoentjes en of sandalen?

1 like

Echte schoenen deed ik pas toen hij buiten ging lopen, daarvoor had hij soms van die suède slofjes van Aapie aan, iets gekleder dan een sok.

2 likes

Mijn kind had schoenen van bunnies, maar kan zijn dat je dat ook te praktisch vindt.

1 like

Twee bakjes is fijn, voor verschillende materialen maar ook voor als er vriendjes meespelen. Wij hebben afwasteiltjes die eruit kunnen en vervangen kunnen worden, er is er al 1 stuk gegaan dus dat is ook nog wel handig. Een werkend kraantje is hier een grote hit. Wij hebben dat gemaakt met een houder voor een mini jerrycan, dat werkt heel goed. Gasfornuisje zou ik geen moeite in steken, gewoon een lekker stuk werkblad en wat plankjes is hier iig genoeg om ze druk mee te houden.

9 likes

Ik vind Groot (Scapino) fijn. Voor beide kinderen gebruikt tot maat 22. Zijn heel soepel, maar wel leer.

3 likes

Onze zelf-gekochte modderkeuken:

Wij hebben dus van die limonade-kannen ipv een werkende kraan. En teiltjes als wasbakken.

15 likes