Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Yessss thanks fijne tips. Uitneembare was bakjes ging ik idd voor, fijn dat je ook noemt dat een tweede bak leuk is voor als iemand meespeelt :smiling_face_with_three_hearts: dan laat ik het kookgedeelte zitten haha

Mooie keukens hebben jullie gebouwd zeg! Ook @Keroppi ik ben creatief met mooie ideeƫn maar niet mega handig dus ik hoop dat het wat wordt haha

2 likes

Ik had een engel jasje in 62/68 voor mn april-baby en heb deze gebruikt van half juni tot nu ongeveer. Was in het begin wel groot, maar kon de mouwen keertje omslaan en dan was het prima. Had overigens een kleine baby.

Twijfel je over de maat of of het zonde is om het jasje in de zomer te dragen haha?

3 likes

Die kun je het hele jaar doorgebruiken! Ik vind ze erg ruim, mijn baby van 1 draagt nogsteeds 62/68 :joy:

1 like

Ik zou misschien eerder een wollen vestje kopen (van Joha). Ik vond in het voorjaar en zomer die capuchon best overbodig en zit soms in de weg in de kinderwagenbak.

Heeft iemand tips voor een anti klit spray of lotion voor kleine kinderen?

2 likes

Bij kleine kindjes is wol altijd fijn het hele jaar door. April/ mei/ juni kan het best fris zijn. Capuchon is inderdaad niet perse handig bij babies. Ik had dat engel jasje in maat 50/56 maar was steeds bang dat mijn baby met zijn mondje tegen de capuchon zou aanliggen. Zo’n wollen vestje van joha die vloeistof aanraad is dan fijner. In combinatie met een (strik) mutsje. Kan je altijd daarna nog een engel jasje kopen voor het najaar. In grote maten vind ik die engel jasjes wel heel fijn. Mijn kinderen dragen ze het hele jaar door. Als jas in het voorjaar en najaar en in de winter in de auto omdat hun dikke jas dan onveilig is icm autogordel.

1 like

Welke slaaptrainer hebben jullie?
Ik merk dat ons zoontje behoefte heeft aan duidelijkheid. Hij is bijna 4 en slaapt heel goed. Alleen geeft hij nu aan dat hij graag wil weten waar hij aan toe is en wanneer hij eruit mag.
Nu roept hij soms meerdere keren en geven wij aan dat het nog geen 7 uur is.

Ik zie online door de bomen het bos niet meer. Het zijn er behoorlijk veel en ze lijken allemaal wel wat te mankeren.

Dit is twee weken terug nog besproken in dit topic.

1 like

Ah ja, ik vond het zelf wel een heel chill jasje voor de zomer. Toch nog best wat frisse dagen en wol wordt niet snel te warm. Kan ook prima in de maxicosi en heel chill dat het makkelijk aan te trekken is, vond bijv gevoerde jasjes echt irritant om daar de armen goed in te krjjgen haha. Vond de capuchon zelf niet zo storend, maar denk dat een vestje ook wel handig is!

2 likes

Oh dankjewel! De zoekfunctie heeft mij gister in de steek gelaten want ik vond alleen maar hele oude berichten. Ik scroll even terug!

1 like

Mijn baby van 7 weken slaapt overdag eigenlijk alleen maar in de draagzak/doek en wil niet in de kinderwagen (of max een half uur) en zeker niet ergens anders. S nachts slaapt ze wel in haar bed dus ze kan het wel en lijkt dus niet lichamelijk iets te hebben. Iemand nog tips? Ze is sowieso vanaf het begin al heel wakker en actief dus misschien teveel prikkels.

Je erbij neerleggen, helaas is het bij een kindje van die leeftijd niet gek dat die alleen maar op je wil slapen. Je kan proberen een transfer naar het bedje te doen vanuit de draagzak. Maar hier werkte dat eigenlijk niet.
Ze sliep bij ons wel in de kinderwagen als we ermee liepen, maar niet als we stil stonden.
Heb je nog series die je wil bingen? Ik heb toen alles van this is us gekeken.

12 likes

Oefenen met het eerste dutje van de dag in haar bed? Dat lukt bij onze dochter (3 mnd) wel, de rest van de dag kunnen we het vergeten.

1 like

Mijn zoontje had hetzelfde, die is pas vanaf 3 maanden dutjes in bed gaan doen omdat we wilden oefenen voor wanneer hij naar de opvang ging. Nu doet hij alsnog de beste/langste dutjes wanneer hij bij ons ligt (hij is nu 5 maanden). We beginnen z’n dutje wel altijd in bed maar als hij na 20min wakker wordt en niet meer wil slapen dan nemen we hem bij ons zodat ie toch aan z’n slaap komt. En in bed leggen we hem vaak op z’n zij totdat ie slaapt en dan rollen we hem naar z’n rug. Dat werkt bij ons beter dan hem slapend overleggen.

Valt je kindje wel eens in slaap in de kinderwagen? Wij konden de dutjes wel rekken met de rockit als hij tijdens het wandelen in slaap was gevallen.

1 like

Nee die transfer lukt idd niet. Het is vooral lastig dat je ook nog moet blijven staan en liefst lopen, dus al haar dutjes staan. Als ze gewoon op me ligt en slaapt zou ik het al fijner vinden. We blijven het wel proberen ook in de kinderwagen maar daar valt ze eigenlijk bijna nooit meer in slaap maar juist heel wakker.

Kind eet en drinkt al de hele niks. Vannacht meerdere keren gespuugd. Iemand nog tips?

Zelfs ontbijtkoek en dergelijke gaat er niet in, smoothies ook niet, geen fruit nou ja niks dus. En we gaan vrijdag ook nog heel vroeg met het vliegtuig naar spanje (waar het nog net geen noodweer is), dus daar wordt sowieso slecht gegeten.

Pff wat kun je je dan toch zorgen maken om zo’n kleine…

IJsjes?

2 likes

Oeh goeie! Gaan we proberen

Vertrouw op de behoeftes van je kindje. nergens zin in = nergens zin in. Gewoon water blijven aanbieden.

11 likes

Ik stelde vraag en kreeg door meerdere mensen deze aangeraden: https://www.bol.com/nl/nl/p/luvion-sheep-a-boo-slaaptrainer-kinderwekker-slaapwekker-met-nachtlamp-functie-en-wekker-timer-slaaphulp-voor-kinderen-vanaf-de-peuter-leeftijd-met-leuk-schaap-nachtlampje-voor-baby-s/9300000183868947/

Gekocht en heel blij mee. De lamp is niet te fel. Je kan instellen hoe lang het oranje licht aan is voordat hij groen was (gelijk de 2 grootste nadelen van de Luvion pinguin) en ziet er best okee uit.

Zie nu wel dat hij 15 euro duurder is. Ik heb 'm gekocht voor 35 euro, waarschijnlijk een aanbieding?

3 likes