Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Heel herkenbaar. Ik heb niet echt tips, maar dat het kan volgende week maar zo weer heel anders zijn. Hier sliep ze vanaf 10 weken in de box, wel echt hazenslaapjes. Nu ze 5 maanden is ben ik een ritueeltje gaan doen voor het slapen gaan en doet ze langere dutjes in haar eigen bed. Geen idee of dat bij 7 weken ook al werkt!

Nu ik dit schrijf bedenk ik me dat ik vanaf 10 weken wel heel goed op de wakker tijden heb gelet en haar heb weggelegd als ze bijv 1,5 uur wakker was. Dat hielp ook wel had ik het idee.

2 likes

Heeft iemand tips voor een leuke buitenactiviteit in Zuid Holland? Een grote speeltuin bijvoorbeeld. Het is voor aankomend weekend, ik zag dat Binnenmaas nog dicht is.

3 likes

Avonturenpark Molenwaard?

Ik weet niet voor welke leeftijd je iets zoekt?

Dit is ook leuk

En deze tip deel ik ook graag, ben ik toevallig eens geweest met een vriendin die daar in de buurt woont

Zie dat zij in april weer open gaan, maar misschien leuk voor anderen hier :slight_smile:

6 likes

Heeft iemand ervaring met de zand-water tafel van de Action? Wilde deze misschien kopen voor bij mijn ouders maar vraag me af of het niet te onstabiel is.

4 likes

Je kunt deze denk ik ook wel ergens huren? Tiny library ofzo?

2 likes

Voor 5 jaar.

1 like

Mijn kind heeft daar vorig jaar heel veel mee gespeeld! Vind hem voor die prijs best prima maar als je hem buiten laat staan dan is hij na 1 zomer wel klaar.

3 likes

Deze hebben wij nu 2 zomers gehad. Dit jaar kan die prima weer gebruikt worden. Leuk ding voor een leuke prijs. Vorige winter wel naar binnen gedaan, dit jaar niet.

3 likes

Als je niet iets wil wat je na 1 zomer weg kan gooien of je hebt een kleinere tuin en kan niet alles kwijt, heb ik nog wel een tip.
Mijn schoonmoeder heeft twee van zulke bakken in de tuin gezet:

Met zand erin en dat is gewoon een plantenbak dus kun je daarna weer gebruiken voor het originele doel. Je kunt er ook water in doen.
Met s haken kan je aan het rek schepjes en bakjes hangen.

20 likes

Dan is de Avonturenboerderij heel leuk! Kaartjes zijn niet goedkoop, maar er zijn altijd voor een habbekrats kaartjes te vinden op ticketveiling enzovoort.

1 like

Plaswijckpark is ook leuk! Maar Molenwaard misschien net iets leuker inderdaad.

1 like

De Mekkerstee, de kinderboerderij in Delft, het strand?

4 likes

Plaswijckpark?

1 like

Jaa die heb ik gelukkig ook, dat helpt weer iets. Ergens denk ik ook pech als dit het leven is voor komende weken hahaha. We blijven het wel proberen en idd fijn als het misschien eventjes lukt.

@Junebug85 ja daar heb ik ook gekeken, maar ook nog relatief duur voor een korte periode. Ben nu ook even op marktplaats aan het rondkijken.

Soms helpt het ook al gewoon als het herkenbaar is voor mensen. Mijn schoonouders vergelijken de situatie steeds met neefje van een jaar ouder want die sliep wel gewoon.

1 like

Aan alle ouders met brildragende kinderen een vraag.

Onze dochter (3 jaar) moet een bril vanwege scheel kijken. Ze gaan eerst over een maand of 3 kijken of het helpt. Wij dragen allemaal thuis geen bril, dus dit is een nieuwe wereld voor mij haha.

Hebben jullie tips welke winkels goed zijn, waar ik op moet letten (2 brillen zodat je altijd back u hebt?) en verder nog goede tips om mijn kind te laten wennen aan een bril? :nerd_face:

2 likes

Pffffrt vermoeiend, van dat vergelijken. Sterkte, hopelijk gaat het slapen snel beter :pray:

1 like

Hoe zijn jullie het gesprek aangegaan met jullie kinderen over niet met vreemde mensen meegaan? Onze dochter krijgt steeds meer vrijheid, bijv even alleen naar de speeltuin toe.

Ons kind heeft een bril sinds hij 4 jaar is. Hij vond het erg leuk en het dragen ervan ging ook makkelijk. Geen tips dus, maar wij dragen ook een bril dus kende het ook al. Misschien boekjes erover lezen?
Ik raad inderdaad wel aan om 2 brillen te kopen. Die van mijn kind moeten we regelmatig afwisselen doordat bijvoorbeeld het glas eruit is gegaan.
Wij hadden een bril bij Specsavers gekocht, omdat daar destijds ook een actie was 2 voor 1.
Bij kinderen kan ook snel de sterkte veranderen, dus moet je op korte termijn weer een nieuwe bril. Ik zou er daarom voor kiezen om een niet al te dure bril te kopen.

3 likes

Heeft iemand ervaring met dit bedje bedje voor in het vliegtuig? Is dit de moeite waard voor een kind van dan 20 maanden voor een vlucht van 10uur? Dochter heeft geen eigen stoel.

1 like

Volgens mij is je kindje daar al te groot voor?

1 like