Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

De Mekkerstee, de kinderboerderij in Delft, het strand?

4 likes

Plaswijckpark?

1 like

Jaa die heb ik gelukkig ook, dat helpt weer iets. Ergens denk ik ook pech als dit het leven is voor komende weken hahaha. We blijven het wel proberen en idd fijn als het misschien eventjes lukt.

@Junebug85 ja daar heb ik ook gekeken, maar ook nog relatief duur voor een korte periode. Ben nu ook even op marktplaats aan het rondkijken.

Soms helpt het ook al gewoon als het herkenbaar is voor mensen. Mijn schoonouders vergelijken de situatie steeds met neefje van een jaar ouder want die sliep wel gewoon.

1 like

Aan alle ouders met brildragende kinderen een vraag.

Onze dochter (3 jaar) moet een bril vanwege scheel kijken. Ze gaan eerst over een maand of 3 kijken of het helpt. Wij dragen allemaal thuis geen bril, dus dit is een nieuwe wereld voor mij haha.

Hebben jullie tips welke winkels goed zijn, waar ik op moet letten (2 brillen zodat je altijd back u hebt?) en verder nog goede tips om mijn kind te laten wennen aan een bril? :nerd_face:

2 likes

Pffffrt vermoeiend, van dat vergelijken. Sterkte, hopelijk gaat het slapen snel beter :pray:

1 like

Hoe zijn jullie het gesprek aangegaan met jullie kinderen over niet met vreemde mensen meegaan? Onze dochter krijgt steeds meer vrijheid, bijv even alleen naar de speeltuin toe.

Ons kind heeft een bril sinds hij 4 jaar is. Hij vond het erg leuk en het dragen ervan ging ook makkelijk. Geen tips dus, maar wij dragen ook een bril dus kende het ook al. Misschien boekjes erover lezen?
Ik raad inderdaad wel aan om 2 brillen te kopen. Die van mijn kind moeten we regelmatig afwisselen doordat bijvoorbeeld het glas eruit is gegaan.
Wij hadden een bril bij Specsavers gekocht, omdat daar destijds ook een actie was 2 voor 1.
Bij kinderen kan ook snel de sterkte veranderen, dus moet je op korte termijn weer een nieuwe bril. Ik zou er daarom voor kiezen om een niet al te dure bril te kopen.

3 likes

Heeft iemand ervaring met dit bedje bedje voor in het vliegtuig? Is dit de moeite waard voor een kind van dan 20 maanden voor een vlucht van 10uur? Dochter heeft geen eigen stoel.

1 like

Volgens mij is je kindje daar al te groot voor?

1 like

Ik ben er bij 18 maanden uitgebreid ingedoken, mijn kind zou te groot zijn. De achterkant is dicht waardoor ze aan de bovenkant uitsteekt. Zou een extra kussen en deken vragen en daarmee je armen ondersteunen. Of als je vooraan zit, een bedje op de grond daarmee maken

2 likes

In de reviews las ik ook dat oudere kindjes er nog goed in lagen, maar ik vind sommige van die reviews lezen als reclame dus twijfel dan of ze oprecht zijn. Thanks voor de reacties!

Hebben jullie misschien nog andere tips? We konden bij het boeken niet die voorste rijen reserveren, dus twijfel nu wat te doen qua stoelkeuze. We vliegen met de KLM. Of tips qua vermaak? We nemen veel snacks mee en ik zag van die montessori busyboards die me leuk leken voor haar.

1 like

Wij hadden die wick opblaaskussens. Die van net 1 sliep daar ook prima op. Met ons ernaast uiteraard. Maar dat is alleen als je een eigen stoel hebt voor je kind

Wij gaan binnenkort naar Citybril/lens in Rotterdam. Hij is 8 en merk dat hij bepaalde dingen niet meer van veraf kan lezen. Ze gaven daar aan met een abonnement te werken. Zou goedkoper en slimmer zijn dan 2 losse brillen.

2 likes

Hier ook eentje die toen al niet meer sliep in de kinderwagen. Vooral draagzak en op mij. Het is enerzijds berusten (geloof me als ik zeg die tijd gaat heel snel voorbij ook al voelt het nu niet zo)

Wij zijn bij 3 maanden begonnen met deze tactiek bij in bed leggen na een japans onderzoek:

The researchers’ findings suggest that the best way to put crying babies to sleep is by walking with them for at least five minutes with no sudden movements, sitting and holding them for another eight minutes and then placing them gently into bed.

Wij liepen dus met haar zo lang als ze huilde (dat was soms lang, soms bijna niets) +5 minuten, dan 8 minuten zitten en dan rustig in bed leggen. Het klinkt een beetje droog zo, maar het heeft bij ons super gewerkt.

Ps. Opmerkingen van schoonouders negeren hoor: wat is slaapt “gewoon” en die generatie leeft vaak wel met een geromantiseerde versie van de werkelijkheid :sweat_smile:

6 likes

Ik maakte ook met stroopwafels (mini roze koek werkt ook), eetbare lijm en gekleurd musketzaad deze:

Kun je wel de avond van te voren maken. Maar wel meer werk dan 10 minuten.

Fruitspiesjes in regenboog-kleuren is redelijk te doen in de ochtend.

19 likes

Ijsjes, als ze op school in de vriezer mogen. Heb je helemaal geen werk aan en vinden kinderen amazing.

Old school snoepkettingen/-armbandjes/-horloges maakt hier ook indruk onder de kleuters.

Fruitspiesjes waren hier een hit bij het kerstdiner. Als je fruit met zo min mogelijk snij- en schilwerk kiest heb je die ‘s ochtends idd zo gemaakt: druiven in alle kleuren, bessen, banaan, aardbeien. Als je kind dat lekkerder vindt kan je ook snackspiesjes maken met tomaatjes, komkommer, blokjes kaas, evt worst etc.

En mijn kind heeft haar zinnen erop gezet dat ze dit jaar pizza of mini-croissantjes wil trakteren, haha. Dat is ‘s ochtends alleen even afbakken en dan meegeven.

6 likes

Haha ja mijn schoonmoeder zei ook dat haar beide kinderen vanaf geboorte altijd doorgeslapen hadden. Yeah right sherlock :joy::see_no_evil:

3 likes

Hoe oud is je kind en de kinderen die getrakteerd worden? Mijn kind (1,5) was laatst heel blij met een mandarijn die een soort wikkel van Dikkie Dik eromheen had. Zag ook op de insta van ninalaurenx ofzoiets iets met knijpfruitjes met een nijntje erop geplakt.

2 likes

Of dat ze noooooit vielen in de periode van net kunnen lopen :roll_eyes:

Sorry late reactie maar ik kan bij deze naam alleen maar aan zoiets denken

IMG_7543

12 likes