Ik zoek voor m’n tweejarige alvast naar tweedehands UV kleding, liefst een pak. Hebben jullie nog tips voor kwalitatief goede merken?
Ik had vorig jaar een pakje van Reima, vond ik goede kwaliteit (Fins outdoor merk).
Mocht je interesse hebben, laat maar weten, maat 92, oranje/wit gestreept, korte mouwen en benen)
Beach & Bandits is echt heel goed!
Ik ga eens kijken naar Reima en Beach&Bandits! En lief, maar ze gaat alweer naar maat 98
Ik heb mijn kind geleerd dat ze altijd eerst moet vragen of ze ergens heen mag/met iemand mee mag. Ook als ze ze al kent, ook als het de buren zijn, whatever. En dat als ze zeggen dat ze het al met ons besproken hebben, dat ze het toch eerst aan mij of mijn vriend moet vragen. Hopelijk doet ze dat ook echt.
En ik vind dit een fijn boek om samen te praten over grenzen en wat volwassenen of grotere kinderen wel of niet van je mogen vragen:
Bekijk Maar hoe dan?! - Je lichaam is van jou op: https://www.bol.com/nl/p/maar-hoe-dan-je-lichaam-is-van-jou/9300000129969017?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Beach&bandits en Liewood! Wel echt zgan kopen… of even vragen naar binnenkant stof.
In zie in onze UV kleding dat dat hele laagje versleten is op veel plekken, die zou ik zelf nooit te koop zetten maar van buiten ziet het er nog goed uit. De stof is veel dunner geworden en het lijkt alsof het “vervelt” ofzo?
Edit: maar dan is het dus wel een hele zomer weken intensief aan zee gebruik hè … echt 4-5 weken elke dag aan. (Wij zijn veel aan zee) Dus wil niet zeggen dat je het niet tweedehands zou kunnen kopen natuurlijk als iemand in totaal 7 dagen aan het zwembad heeft gezeten is wel anders
Ik bedacht hierdoor dat UV kleding (zeker voor oudere kindjes die ook meer spelen en in het water komen) misschien sowieso iets is dat je voor de beschermende factor gewoon nieuw moet kopen? Als ik google vind ik ook dit:
De UV-bescherming van kleding kan na verloop van tijd afnemen door blootstelling aan zonlicht, wassen en slijtage
En wij gaan ook zeker wel 2-3 keer per week naar het strand als het warmer wordt dus moet wel nog intensief gebruikt kunnen worden.
Ja dat viel ons dus echt op! Het slijt gewoon. Helemaal met zand natuurlijk? Maar ook doordat je het heel vaak wast. Ik was de uv kleding vaker dan een onderbroek (waar ze er wel 20 van hebben ofzo) omdat het zo vaak gebruikt wordt haha.
Ik weet niet of je het goed kan zien, maar je ziet dus echt waar het laagje weg is
Hm ik snap je punt wel, maar ik heb ook uv kleding en wij gaan echt nooit naar het strand enzo, dus het wordt amper gedragen. Heb ook nog eens 3 setjes dus ik zou dit prima doorgeven.
Wordt dit gebruikt als vervanging voor zonnebrandcrème? Of smeer je dat dan alsnog onder dat shirt?
Ligt er een beetje aan, als ik in mei in de ochtend naar het strand ga dan vind ik alleen een UV pak met lange mouwen vaak wel prima. Als ik in juli midden op de dag ga dan smeer ik factor 50 + UV shirt + in de schaduw. Maar ik zie het als extra laagje bescherming omdat een UV pak ook dezelfde bescherming blijft bieden als het nat wordt bijvoorbeeld, in tegenstelling tot zonnebrand.
Dankjwel voor je reactie en voor deze tip, dit ga ik hier thuis ook bespreken.
Echt weer zo’n fase waar wij nu in komen met haar. Moet soms ook wel lachen, hoe die kleuters hun eigen leven krijgen. Vandaag zei ze bloedserieus: trouwens, morgenmiddag hebben mn vriendinnen en ik een nagellakmiddag, dat hebben we al afgesproken, mama.
Al 2/3 weken wordt de avondfles niet leeggedronken en sinds deze week is avondeten ook drama. Iemand een gouden tip?
Niet druk om maken. Eetlust gaat best wel op en neer bij jonge kinderen.
Hier ook. Ontdekte vandaag wel een kies dus hopelijk is dat het. Geef je hem yoghurt na het eten?
Nee, wel in de ochtend / middag. Dat eet hij altijd!
Misschien dat verschuiven? Wordt hij nu in de nacht wakker voor een voeding of dat niet?
Nee, dat - thank god - niet.
Mijn twee jarige weigert ook al het avondeten. Behalve friet pizza pannenkoeken etc.
Ik maak er geen strijd van en bied het hem altijd aan. Soms proeft hij, soms eet hij twee happen maar meestal niet. Als die niet wilt vreten dan lekker niet. Dan geef ik hem een broodje joeeee succes met je leven
Wij poetsen sinds januari (2,5 jaar) de tanden van mijn dochter elektrisch. Ik sprak een kennis en zij is tandarts en adviseert met 1 jaar al te wisselen zelfs, maargoed.
Nou eerst echt een drama en gedoe maar toen tipte die kennis ook de oral b magic timer app en die is geweldig. M’n dochter rent naar de badkamer toe en houdt redelijk haar mond open tijdens die 2 minuten. Als ze d’r mond dicht doet en niet opent als ik dat zeg pauzeer ik ook het filmpje en dan luistert ze daarna weer wel. Ze is ook helemaal trots op d’r stickerboek! Echt een aanrader.
Edit : ik vertel helemaal niet wat er gebeurt. Er is een wit scherm en die wordt in 2 minuten schoon gepoetst tot een plaatje, dus je ziet er steeds meer van, en een timer erbij. En dan op het einde krijg je een halve ster, muntjes en die sticker die je net vrij gepoetst hebt. Die je dan daarna weer kan bekijken in je stickerboek.
Wij hebben nu op mijn telefoon minnie mouse en op die van m’n man olaf maar er zijn heel veel karakters te kiezen.