Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja volgens mij komt het daar door. Ik heb zelf ook nu zoontje in maart gestart in de loop van de maand, dan heel april 1 dag en dan in mei komt er in de loop van de maand nog een dag bij. Ik heb dan in maart volgens contract 42,56 uur, april 45,50 etc. En ps vanaf juni wanneer hij de hele maand twee dagen gaat is het die maand en de daaropvolgende maanden 91 uur.

Moet zeggen dat ik verder nooit echt nadenk over hoe die uren berekend zijn, ik weet gewoon vanaf x datum in maart gaat hij die ene dag per week en vanaf bepaalde datum in mei gaat hij dan twee dagen in de week. Hoe de opvang dat verder uitrekent qua uren weet ik niet :joy:

Voor de toeslagen rond je uit m’n hoofd af, maar dat kan je geloof ik ook zien in de app als je het aantal uur doorgeeft of wijzigt voor een maand bij meer info of je idd moet afronden.

2 likes

Hoe valt next bij babies? Ze heeft nu 68.

Mijn zoontje heeft 3 items en die vallen op maat/net iets ruimer.

3 likes

Ik vind leggings klein en vooral smal vallen. Die zou ik een maat groter kopen. Verder heb ik alleen 2 truien en die vallen beiden dan weer heel groot.

1 like

Hier idem! Had een setje gekocht met legging en trui. Legging is nu al te klein en trui veel te groot. Toevallig ook maat 68

1 like

Wij gebruiken waar handig wasbare luiers voor ons zoontje (1,5 jr) en hebben heel lang ook succesvol ‘s nachts wolbroeken gebruikt vanwege veel doorlekken in wegwerp luiers.

Hij was uit z’n maag gegroeid en ik denk dat de wolbroek vervilt was? Want dat begon ook steeds te lekken.

Ik heb nu een grotere maat gekocht (iets ruim) en 3 keer gelanoniseerd door een scheutje wolwasmiddel te mengen met wolvet en dat een nacht te laten staan. Beide broekjes zijn bij de 2e nacht al doorgelekt.

Iemand tips om ze beter in te vetten? Meer vet gebruiken? Vaker invetten voor gebruik? Ik zit er niet op te wachten om ze na elk gebruik te moeten lanoliseren en ze liggen nu alweer een tijdje aan de kant en dat vind ik zonde.

1 like

Ik dacht dat vervilten eigenlijk zou zorgen voor nog betere waterdichtheid :woman_shrugging:t2: verder helaas geen tips. Bij mijn zoon ook heel lang naar volle tevredenheid gebruikt en toen ineens begon ie toch steeds door te lekken, na van alles geprobeerd te hebben heb ik het maar gelaten. Maar dat was wel met wasbaar plus wolbroek, toen overgestapt naar wegwerp voor de nacht, en hij was toen ook al wel 2 jaar ofzo

Hoop dat iemand het weet!

1 like

Je zou misschien eens op de Instagram van Marlieke Koks kunnen kijken, haar dochtertje had/heeft dit ook. Ze heeft wel eens tips gedeeld over bijv. een verzwaringsdeken en ze hebben voor haar een twijfelaar gekocht zodat evt. 1 van de ouders naast haar kan slapen/liggen

Volgens mij is het idd niet de bedoeling om na elk gebruik te lanoliseren.

Wij hebben een soortgelijk probleem met onze wasbare luiers die ‘s nachts doorlekken.

Onze oplossing is om een gewoon overbroekje onder het wolbroekje te doen ‘s nachts.

Hoeveel pads gebruik je? Wij doen er tegenwoordig ook 2.

Ik moet wel zeggen dat ik het een enorm pakket vind, en ze is pas 1 dus hierna zijn alle doorlektips wel op haha

2 likes

Eigenaresse van wasbare luierwinkel zei dat doorlekken bij een wolbroek vaak komt door te weinig absorptievermogen van de luier. Dus meer boosters erin!

2 likes

Vervilten is juist goed. Meer vervilt betekent dat je ook niet meer elke wasbeurt hoef te lanoliseren. En daarom is een wolbroek tweedehands kopen heel fijn want dan is ie al lekker vervilt. Maar als je elke keer wilt lanoliseren is dat ook prima!

Ik denk dat je de luiers moet bijboosten. Ik ben rond 9 maanden denk ik echt nachtluiers (ipv normale voorgevormde luiers) gaan gebruiken met flink veel absorberend materiaal erin en dan een wolbroek erover. Een wolbroek is pas te klein als ie niet meer over de wasbare luier past of te strak zit bij de beentjes.

5 likes

Kan het nog zijn dat z’n rompers ook krap worden en dat je daardoor druklekkage krijgt?

3 likes

@girlonfire Ja dit, ik doe geen romper aan over zijn wolbroekje en met 2 extra boosters lekt mn zoon (ook 1,5) niet door! En ik gebruik nog maar net wolbroekjes heb een grote maat trouwens gepakt, dus heb ze nog maar 2x gewassen en 1x gelanoliseerd. Ik had ook juist begrepen dat vervilten goed is voor de waterdichtheid.

De laagjes die wij gebruiken is een wasbare luier van (2 delig systeem) + boosterinlegger. Dan dan doe ik de wolbroek aan en daarin leg ik nog een booster. Dus echt 3 lagen. Hij heeft er geen last van.

1 like

Sudocreme bevat lavendel toch? Ruikt dat ook behoorlijk sterk naar lavendel?

Nu je het zegt. Ik ging net even ruiken en vond het indd lavendelachtig maar toen ik daar nog niks achter zocht vond ik het gewoon ruiken naar Sudocrem’s geur. Had er niet zomaar lavendel achter gezocht als ik het niet wist. Ik vind het wel lekker ruiken terwijl ik normaal niks koop met lavendel geur omdat ik dat niet lekker vind ruiken.

1 like

Ik vind van wel, maar ik haat lavendel.

3 likes

Mijn kind rook ineens naar lavendel en de reden dat ik ooit geen sudo wilde was omdat ik lavendel op de ingredientenlijst had gezien. Ik twijfelde of dat zo sterk zou ruiken of dat ze misschien lavendel had gegeten :sweat_smile:

Ja heel sterk vind ik. Gebruik het daarom ook niet want ik haat die geur.

3 likes

Zijn er hier forummers die voor hun peuters een Woom loopfiets hebben gekocht?

En vooral: is het de €230 waard?

1 like

Ik heb er geen. Maar eerlijk voor de relatief korte periode dat ze een loopfiets gebruiken, zou ik het al niet waard vinden. Maar die overweging is natuurlijk aan jou.

Puky is bijv echt een goed merk met bijna onverwoestbare (loop)fietsen en heel goed tweedehands verkrijgbaar.

1 like