Samen zijn we thuis
Ja die bakjes zijn echt top!!
smart Max dieren misschien?
Wij hadden toen o.a.:
- boekje met vilten flapjes (waar is eend ofzo heb je in versie met een lusje zodat je het aan de buggy of autostoel kan vastmaken)
- stoffen fotoalbum voor babyâs met fotoâs van allerlei dierbaren, ook met lusje
- freddie de vuurvlieg
- magnetisch tekenbord
Eigenlijk vanalles dat vast kon aan de autostoel aan van die loopy links, zodat ze er zelf bijkon. - mushie stapeltoren, ook al vielen die dus vrijwel meteen op de grond, maar ze was daar zo dol op en we namen ze sowieso mee op vakantie.
En inderdaad véél snacks. Een nieuw soort drinkbeker kan ook even voor entertainment zorgen. Zoân bakje zoals Indigo post is top met van die kleine mais puffs ofzo. Brood als je kind dat graag eet want daar zijn ze wel even mee bezig enz.
Dit klinkt leuk, waar koop je dit?
Ik heb er eentje van Moulin Roty, Lilliputiens heeft ze ook.
Ik heb de mijne destijds bij vertbaudet gekocht, maar als je googlet op âstoffen fotoalbum babyâ ofzo vind je er heel wat!
Onze opvang vroeg van alle ouders zoân fotoalbum te vullen met fotoâs van de ouders, huisdieren en/of andere dierbaren, omdat het de baby vertrouwder zou doen voelen tijdens het wennen. Nu meer dan een jaar later ligt het thuis maar kijken we er nog vaak samen in en wijst ze iedereen aan. Echt zo leuk!
Ohhh wat een fijne tips allemaal, thanks! ![]()
Ik zie er voor nu nog wel wat tegen op om 1400 (2x 700) km te rijden, maar met snacks, speelgoed, liedjes en pauzes moet het vast goed komen.
De smartmax dieren hebben we! Fotoalbum vind ik ook een geniaal idee, ook omdat we een maand weg gaan.
En het snackbekertje is ook top om mee te frutselen
zo fijn, dit forum!
Die magnetische tekenborden zijn ook echt fantastisch, daar wordt al drie jaar veel mee gespeeld in de auto.
Voor tussenstops is dit misschien een handige app. Kun je vast een leuke speeltuin vinden die is gericht op de leeftijd van je kindje.
Nog een tip, alles inpakken, ook het speelgoed dat je gewoon van huis meeneemt. En dan ook nog in zoân packing cube met een ritsje stoppen. Dan zijn ze al 10 minuten zoet voor ze het in handen hebben ![]()
Het grote voorleesboek voor rond de 3 jaar, korte verhalen en veel verschillende in 1 boek.
Nog een tip: de luisterverhalen van Dikkie Dik. Die duren niet te lang en mijn dochter was daar echt dol op in de auto. En muziek van bijv Dirk Scheele (moet je zelf allemaal wel tegen kunnen, maar ik had veel over voor een rustig kind
)
Ik heb toen ze rond die leeftijd was vaak lange afstanden (500 km) alleen met haar gereden en dat ging eigenlijk altijd heel goed. Met een beetje mazzel slapen ze ook een groot gedeelte.
Ohhh wat een goede tips!
Helemaal niet aan muziek/boeken gedacht ![]()
Vind het een âlastigeâ leeftijd omdat ze met 16 maanden nog niet praten en alles begrijpen. Met kleuters is dat makkelijker, al zijn daar weer andere âmoeilijkhedenâ bij ![]()
De playlist van beide Dikkie Dik films zijn ook leuk, en de luisterboekjes idd. Mijn peuter is echt obsessed. Al heb ik al wel weken âWelkom bij de rodeo hiiiihaaa hiiiihaaaaaâ in mn hoofd đ«
Nijntje liedjes zijn ook leuk
Raam stickers of raamstiften (gewoon whiteboard markers kan ook). Wij hebben hier zoân opberger met veel vakjes/ritsjes die aan de rug van de voorzetsel hangt.
Alleen al ontdekken wat daar allemaal in zit, is een activiteit op zich. (Wel goed checken of ze eraan kunnen in de autostoel, anders vooral frustratie waarbij je je de hele tijd moet omdraaien om te helpen).
Van die waterschilderboekjes waren hier ook een groot succes onderweg.
daar komt cowboy Konijn ![]()
Ik ken alle liedjes uit mijn hoofd hahaha (van de eerste film)
Ik ook, er is geen ontkomen aan!