Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja mijn oudste heeft het wel eens gehad en ook tijdens m’n werk komt het wel eens naar voren in een gesprek. Er is weinig dat je kunt doen natuurlijk, behalve nabijheid bieden en zorgen dat ze zich niet bezeren. Meestal weten ze er zelf later niets meer van, dat scheelt. Bij mijn zoontje werkt het het beste om herhaaldelijk zacht tegen hem te zeggen ‘ik ben bij je, het is oké’. Ik mag dan niet aan hem komen. Uiteindelijk wordt hij rustig en slaapt hij gewoon weer.

2 likes

We hebben net een contract binnen gekregen ter ondertekening van de opvang. Er staat dan bijvoorbeeld;; gemiddelde uren per maand: 81:21. Weet iemand wat dan die :21 betekent? We hebben bv ook 75:09 bij een maand? We snappen er niks van.

1 like

Ik heb dit zelf regelmatig, vooral bij stress. Beste is om gewoon er te zijn en het de volgende dag ook niet meer over te hebben want je weet het meestal zelf niet meer. Maar als iemand erover begint komt dat nare gevoel en die angst wel weer boven.

2 likes

Moet het niet gewoon een komma in plaats van een dubbele punt zijn? Want uit een gemiddelde komt vrijwel nooit een rond getal, dus het is logischer dat die 21 dan het getal achter de komma is.

Neem je geen vast aantal dagen per maand af? Of start je kind niet op de 1e van de maand? Dat zou dan verklaren waarom die ene maand een lager gemiddelde heeft.

Ja hier ook ervaring. Soms maanden niet en dan ineens 2 keer in een week. Ze weet het zelf ook niet de dag er na. Meestal gaat ze rechtop in bed zitten en gilt/krijst ze als een soort bezetene. Vind het altijd freaky maar weet ook dat het redelijk snel weer over is. Volgens mij is er niet veel aan te doen. Maar wel herkenning dus.

2 likes

Aaah ja dat zou kunnen. We beginnen in het midden van een maand met 1 dag, gedurende de volgende maand komt daar weer een dag bij en in het midden van de volgende maand weer een dag, omdat er dan pas plek is op die dagen.

2 likes

Minuten

3 likes

Bedankt voor de tips @Keroppi @Fishing @lijnewiets @Uprooted! Hier ga ik naar kijken. Goed idee om ook bij de kringloop te kijken inderdaad!

1 like

Ja volgens mij komt het daar door. Ik heb zelf ook nu zoontje in maart gestart in de loop van de maand, dan heel april 1 dag en dan in mei komt er in de loop van de maand nog een dag bij. Ik heb dan in maart volgens contract 42,56 uur, april 45,50 etc. En ps vanaf juni wanneer hij de hele maand twee dagen gaat is het die maand en de daaropvolgende maanden 91 uur.

Moet zeggen dat ik verder nooit echt nadenk over hoe die uren berekend zijn, ik weet gewoon vanaf x datum in maart gaat hij die ene dag per week en vanaf bepaalde datum in mei gaat hij dan twee dagen in de week. Hoe de opvang dat verder uitrekent qua uren weet ik niet :joy:

Voor de toeslagen rond je uit m’n hoofd af, maar dat kan je geloof ik ook zien in de app als je het aantal uur doorgeeft of wijzigt voor een maand bij meer info of je idd moet afronden.

2 likes

Hoe valt next bij babies? Ze heeft nu 68.

Mijn zoontje heeft 3 items en die vallen op maat/net iets ruimer.

3 likes

Ik vind leggings klein en vooral smal vallen. Die zou ik een maat groter kopen. Verder heb ik alleen 2 truien en die vallen beiden dan weer heel groot.

1 like

Hier idem! Had een setje gekocht met legging en trui. Legging is nu al te klein en trui veel te groot. Toevallig ook maat 68

1 like

Wij gebruiken waar handig wasbare luiers voor ons zoontje (1,5 jr) en hebben heel lang ook succesvol ‘s nachts wolbroeken gebruikt vanwege veel doorlekken in wegwerp luiers.

Hij was uit z’n maag gegroeid en ik denk dat de wolbroek vervilt was? Want dat begon ook steeds te lekken.

Ik heb nu een grotere maat gekocht (iets ruim) en 3 keer gelanoniseerd door een scheutje wolwasmiddel te mengen met wolvet en dat een nacht te laten staan. Beide broekjes zijn bij de 2e nacht al doorgelekt.

Iemand tips om ze beter in te vetten? Meer vet gebruiken? Vaker invetten voor gebruik? Ik zit er niet op te wachten om ze na elk gebruik te moeten lanoliseren en ze liggen nu alweer een tijdje aan de kant en dat vind ik zonde.

1 like

Ik dacht dat vervilten eigenlijk zou zorgen voor nog betere waterdichtheid :woman_shrugging:t2: verder helaas geen tips. Bij mijn zoon ook heel lang naar volle tevredenheid gebruikt en toen ineens begon ie toch steeds door te lekken, na van alles geprobeerd te hebben heb ik het maar gelaten. Maar dat was wel met wasbaar plus wolbroek, toen overgestapt naar wegwerp voor de nacht, en hij was toen ook al wel 2 jaar ofzo

Hoop dat iemand het weet!

1 like

Je zou misschien eens op de Instagram van Marlieke Koks kunnen kijken, haar dochtertje had/heeft dit ook. Ze heeft wel eens tips gedeeld over bijv. een verzwaringsdeken en ze hebben voor haar een twijfelaar gekocht zodat evt. 1 van de ouders naast haar kan slapen/liggen

Volgens mij is het idd niet de bedoeling om na elk gebruik te lanoliseren.

Wij hebben een soortgelijk probleem met onze wasbare luiers die ‘s nachts doorlekken.

Onze oplossing is om een gewoon overbroekje onder het wolbroekje te doen ‘s nachts.

Hoeveel pads gebruik je? Wij doen er tegenwoordig ook 2.

Ik moet wel zeggen dat ik het een enorm pakket vind, en ze is pas 1 dus hierna zijn alle doorlektips wel op haha

2 likes

Eigenaresse van wasbare luierwinkel zei dat doorlekken bij een wolbroek vaak komt door te weinig absorptievermogen van de luier. Dus meer boosters erin!

2 likes

Vervilten is juist goed. Meer vervilt betekent dat je ook niet meer elke wasbeurt hoef te lanoliseren. En daarom is een wolbroek tweedehands kopen heel fijn want dan is ie al lekker vervilt. Maar als je elke keer wilt lanoliseren is dat ook prima!

Ik denk dat je de luiers moet bijboosten. Ik ben rond 9 maanden denk ik echt nachtluiers (ipv normale voorgevormde luiers) gaan gebruiken met flink veel absorberend materiaal erin en dan een wolbroek erover. Een wolbroek is pas te klein als ie niet meer over de wasbare luier past of te strak zit bij de beentjes.

5 likes

Kan het nog zijn dat z’n rompers ook krap worden en dat je daardoor druklekkage krijgt?

3 likes