Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

@girlonfire Ja dit, ik doe geen romper aan over zijn wolbroekje en met 2 extra boosters lekt mn zoon (ook 1,5) niet door! En ik gebruik nog maar net wolbroekjes heb een grote maat trouwens gepakt, dus heb ze nog maar 2x gewassen en 1x gelanoliseerd. Ik had ook juist begrepen dat vervilten goed is voor de waterdichtheid.

De laagjes die wij gebruiken is een wasbare luier van (2 delig systeem) + boosterinlegger. Dan dan doe ik de wolbroek aan en daarin leg ik nog een booster. Dus echt 3 lagen. Hij heeft er geen last van.

1 like

Sudocreme bevat lavendel toch? Ruikt dat ook behoorlijk sterk naar lavendel?

Nu je het zegt. Ik ging net even ruiken en vond het indd lavendelachtig maar toen ik daar nog niks achter zocht vond ik het gewoon ruiken naar Sudocrem’s geur. Had er niet zomaar lavendel achter gezocht als ik het niet wist. Ik vind het wel lekker ruiken terwijl ik normaal niks koop met lavendel geur omdat ik dat niet lekker vind ruiken.

1 like

Ik vind van wel, maar ik haat lavendel.

3 likes

Mijn kind rook ineens naar lavendel en de reden dat ik ooit geen sudo wilde was omdat ik lavendel op de ingredientenlijst had gezien. Ik twijfelde of dat zo sterk zou ruiken of dat ze misschien lavendel had gegeten :sweat_smile:

Ja heel sterk vind ik. Gebruik het daarom ook niet want ik haat die geur.

3 likes

Zijn er hier forummers die voor hun peuters een Woom loopfiets hebben gekocht?

En vooral: is het de €230 waard?

1 like

Ik heb er geen. Maar eerlijk voor de relatief korte periode dat ze een loopfiets gebruiken, zou ik het al niet waard vinden. Maar die overweging is natuurlijk aan jou.

Puky is bijv echt een goed merk met bijna onverwoestbare (loop)fietsen en heel goed tweedehands verkrijgbaar.

1 like

Ik kan me niet zo voorstellen dat mijn peuter die handrem zou snappen, maar misschien dat ervaringsdeskundigen dat anders ervaren. Ik heb een Puky van €3 van de rommelmarkt, dat werkt ook perfect.

1 like

Ik heb even op de fietsvakantie met kinderen Facebook gezocht, daar zweert iedereen bij de woom. Maar zelfs daar had ik op de loopfiets geen hits. Wel foto’s van een kind van 2 jaar en 9 maanden die al los fietst.
Mijn dochter heeft nu 2 x op d’r loopfiets gefietst en zeurt sindsdien iedere dag dat ze trappers voor dr loopfiets wil gaan kopen :sweat_smile:.
Maarr mijn neefje had met 4 jaar nog een loopfiets mee op de camping want daar was die veel sneller op dan z’n gewone fiets.

1 like

Ik zou een Veloretti kopen. Wij hebben nu wel de eerste fiets van Woom, dat is het geld zeker waard.

1 like

Wij hebben de veloretti en het nadeel vind ik dat deze voor 2 jarig nog wel echt te hoog is. Mijn kinderen zijn super gemiddeld qua lengte en motorisch kunnen ze wel op een loopfiets met twee wielen maar dat ding is gewoon te hoog. Iemand tips voor een lagere? We hebben ook een van angels en bandits met brede wielen maar die is weer te laag.

3 likes

Wij hadden via marktplaats er een van alpina en die was echt super stevig en fijn. Hadden ook goedkopere van 2cycle maar die waren veel minder stevig en tegen de de tijd dat ze eruit gegroeid waren ook niet meer verkoopbaar.

3 likes

Ik heb een trybike tweedehands via Marktplaats en die bevalt echt top. Is ook om de bouwen van drie- naar tweewieler als je de juiste versie koopt. Hoogte van het zadel kun je verstellen.

3 likes

Nee joh zou echt geen loopfiets van 230 euro aanschaffen.

Ik zou voor een Puky gaan. We hebben zelf een Veloretti, erg tevreden over, maar is voor kleinere kinderen misschien nog te groot.

Ik denk dat onze dochters er vanaf 2.5 goed op pasten.

4 likes

Jaa, we hebben nu ook al een pukylino waar ie graag op rond rijdt. Maar je ziet dat hij daar inmiddels te groot voor is. :slight_smile:

Zijn buurmeisje heeft zo’n woom loopfiets, en die mocht ie ook een keer uitproberen voor de deur. We geloven wel dat ie bereid is voor de overstap van een vierwieler naar een tweewieler. Heel veel kindjes hier in de buurt hebben een woom (we wonen in Oostenrijk, waar het merk vandaan komt, en het is hier een beetje een must-have/nationale trots :stuck_out_tongue_winking_eye: )

Vandaar dat we dit merk overwegen.

3 likes

Worden ze daar dan ook voor fatsoenlijkere prijzen doorverkocht? Ik wil ook een woom tzt maar ik heb zo’n hekel aan doorverkopen :’) en weggeven voelt ook weer zonde met een kinderfiets van 400 euro.

1 like

Wij hebben een Vici. Dit is weliswaar nog duurder, maar kan je uiteindelijk ombouwen naar een fietsje met ketting en trappers. Onze dochter (13 maanden) is nog net te klein om goed bij de grond te kunnen maar ze snapt het idee al en heeft er al lol mee.

2 likes

Nee. Maar durf er meer dan 230 euro om te verwedden dat HET DAT NIET WAARD IS.

Sorry hoor maar ik heb gewoon ff een the world has gone mad momentje.

Mijn advies zou zijn zoek een leuke tweedehands en zet de rest op een spaarrekening voor het kind.

8 likes

Bedankt allemaal voor de tips over de wolbroek! We gaan er extra boosters bij doen en ik zal ook eens goed op de rompers letten. Ik heb evt nog romper verlengers en als het straks minder koud is kan het misschien ook wel zonder romper idd.