Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja, het is natuurlijk veel geld, daar heb je gelijk in. Maar we hadden bijvoorbeeld het geluk dat we onze kinderwagen gratis van een familielid konden overnemen. Daar hebben we toen veel geld mee bespaard. En nu leek het ons niet erg om dan voor zijn tweede verjaardag aan zoiets meer geld uit te geven.

We kijken ook zeker op marktplaats en kijken ook zeker nog naar andere merken, maar de bereidheid zou er dus wel zijn om iets meer aan een loopfiets uit te geven.

Ja, de gemiddelde prijs voor een woom loopfiets op marktplaats ligt zo bij €170. Dat wordt hier ook vaak als argument genoemd; dat je woom weer goed door kan verkopen. :slight_smile:

Ik maak met een wolbroek eigenlijk de romper ook nooit vast, zou denk ik niet eens lukken. Ik trek de romper naar beneden en stop 'm dan in bij de pyjamabroek of als ze die niet aan heeft gewoon los.

3 likes

Ja dit! Ik laat de romper gewoon los hangen. Bij een romper vastmaken (deed mn vriend een x uit automatisme) was hij nat!

1 like

Wij hebben een compleet puky wagenpark. Loopfiets, step, fiets met trappers en alles voor rond de 15 euro van marktplaats. Zou er zelf ook niet meer aan uitgeven dan dat denk ik want ik weet niet waar het verschil dan in zou moeten zitten.
Als je zin hebt om heel veel geld uit te geven aan iets voor je kind zou ik dat later doen aan iets waar ze langer mee doen

4 likes

@Nimbus2000 ah ja dat kan natuurlijk ook. Ga dat proberen!

2 likes

Ik zou persoonlijk zo’n fiets alleen kopen als je kind er ook écht mee mag spelen. Dus als je vies worden/krassen/fiets laten vallen/buiten laten slingeren geen probleem vind, want dat doen jonge kinderen. (Los van dat ik me afvraag of je kind met deze fiets andere dingen kan dan een goedkopere loopfiets, maar dat is een andere discussie) Daarbij vind ik een uitje naar de supermarkt met de loopfiets van 10 euro van MP geen probleem, dat ding laat ik zonder zorgen bij de ingang van de supermarkt achter. Met een fiets van 200+ euro zou ik daar persoonlijk wel een beetje zenuwachtig van worden. Of je moet een klein slot meenemen?

9 likes

Heeft iemand tips voor een leuke plek om met Pasen te ontbijten, brunchen of lunchen met kinderen (2 en 4)? We gaan Tweede Paasdag vaak naar een strandtent waar dan ook een paashaas is die eitjes verstopt etc. Maar nu willen we Eerste Paasdag ook iets gaan doen. Mag ook een leuke (paas)activiteit zijn. Regio in of tussen Noord-Brabant en Zuid-Holland (of net daarbuiten).

Heeft iemand nog een leuke tip voor een boek over verhuizen voor een 3jarige (37 maanden :wink:). Ik heb echt een hekel aan bobbi

Ooh ik neem altijd een slotje mee voor de puky van 10€
Misschien ben ik te slecht van vertrouwen haha.

1 like

Ik vind de Anna serie grafisch niet het leukst maar de verhaaltjes zijn prima. Ze laten de belangrijkste dingen rond een onderwerp namelijk heel duidelijk maar toch goedlopend in beeld en tekst voorbij komen. Een prentenboek waar het nog subtieler in zit is ook leuk, maar als het om begrip gaat merk ik dat dit soort boeken goed helpen. Er is er ook een over verhuizen:

https://www.bol.com/nl/nl/p/anna-anna-verhuist/9200000114278185/

2 likes

Volgens mij was jij ook degene die hier schreef dat zo’n Puky-fiets rustig buiten kon blijven staan, dat was voor mij toen de doorslaggevende factor om die voor de eerste verjaardag te vragen!

Wij gaan binnenkort ook een groter model dan de Pukylino aanschaffen, al scheurt mijn bijna 2,5-jarige daar nog steeds het liefst op rond. Fietsjes van de buurkinderen zijn even leuk maar daarna wil hij weer op zijn “kleine fiets” 🥹

3 likes

Heeft iemand tips voor speelgoed voor een lange auto rit? Is voor mijn zoontje van ruim een jaar

Die van mij kan zich in de auto echt lang vermaken met zo’n fidget matje, die bolletjes in uit in uit in uit :grimacing:

Bekijk Pop it fidget toy - Crab - Regenboog op: https://www.bol.com/nl/p/pop-it-fidget-toy-crab-regenboog/9300000032961479?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

Maar vandaag ook met een afwasborstel? Die we net bij IKEA hadden gekocht. Volgensmij is de truc ook om speelgoed te geven wat hij nog nooit gezien heeft, dan is hij er het langst geïnteresseerd in

3 likes

Ohhhh goeie, zo’n matje!
En afwasborstel :joy: Maar denk inderdaad dat de truc is iets/speelgoed te geven wat hij nooit eerder heeft gezien.

1 like

Samen zijn we thuis

2 likes

Zo’n soort bakje met snacks :smiley:

2 likes

Ja die bakjes zijn echt top!!

2 likes

smart Max dieren misschien?

1 like

Wij hadden toen o.a.:

• boekje met vilten flapjes (waar is eend ofzo heb je in versie met een lusje zodat je het aan de buggy of autostoel kan vastmaken)
  • stoffen fotoalbum voor baby’s met foto’s van allerlei dierbaren, ook met lusje
  • freddie de vuurvlieg
  • magnetisch tekenbord
    Eigenlijk vanalles dat vast kon aan de autostoel aan van die loopy links, zodat ze er zelf bijkon.
  • mushie stapeltoren, ook al vielen die dus vrijwel meteen op de grond, maar ze was daar zo dol op en we namen ze sowieso mee op vakantie.

En inderdaad véél snacks. Een nieuw soort drinkbeker kan ook even voor entertainment zorgen. Zo’n bakje zoals Indigo post is top met van die kleine mais puffs ofzo. Brood als je kind dat graag eet want daar zijn ze wel even mee bezig enz.

3 likes