Heeft iemand nog een leuke tip voor een boek over verhuizen voor een 3jarige (37 maanden ). Ik heb echt een hekel aan bobbi
Ooh ik neem altijd een slotje mee voor de puky van 10€
Misschien ben ik te slecht van vertrouwen haha.
Ik vind de Anna serie grafisch niet het leukst maar de verhaaltjes zijn prima. Ze laten de belangrijkste dingen rond een onderwerp namelijk heel duidelijk maar toch goedlopend in beeld en tekst voorbij komen. Een prentenboek waar het nog subtieler in zit is ook leuk, maar als het om begrip gaat merk ik dat dit soort boeken goed helpen. Er is er ook een over verhuizen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/anna-anna-verhuist/9200000114278185/
Volgens mij was jij ook degene die hier schreef dat zo’n Puky-fiets rustig buiten kon blijven staan, dat was voor mij toen de doorslaggevende factor om die voor de eerste verjaardag te vragen!
Wij gaan binnenkort ook een groter model dan de Pukylino aanschaffen, al scheurt mijn bijna 2,5-jarige daar nog steeds het liefst op rond. Fietsjes van de buurkinderen zijn even leuk maar daarna wil hij weer op zijn “kleine fiets” 🥹
Heeft iemand tips voor speelgoed voor een lange auto rit? Is voor mijn zoontje van ruim een jaar
Die van mij kan zich in de auto echt lang vermaken met zo’n fidget matje, die bolletjes in uit in uit in uit
Bekijk Pop it fidget toy - Crab - Regenboog op: https://www.bol.com/nl/p/pop-it-fidget-toy-crab-regenboog/9300000032961479?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp
Maar vandaag ook met een afwasborstel? Die we net bij IKEA hadden gekocht. Volgensmij is de truc ook om speelgoed te geven wat hij nog nooit gezien heeft, dan is hij er het langst geïnteresseerd in
Ohhhh goeie, zo’n matje!
En afwasborstel Maar denk inderdaad dat de truc is iets/speelgoed te geven wat hij nooit eerder heeft gezien.
Samen zijn we thuis
Ja die bakjes zijn echt top!!
smart Max dieren misschien?
Wij hadden toen o.a.:
- boekje met vilten flapjes (waar is eend ofzo heb je in versie met een lusje zodat je het aan de buggy of autostoel kan vastmaken)
- stoffen fotoalbum voor baby’s met foto’s van allerlei dierbaren, ook met lusje
- freddie de vuurvlieg
- magnetisch tekenbord
Eigenlijk vanalles dat vast kon aan de autostoel aan van die loopy links, zodat ze er zelf bijkon. - mushie stapeltoren, ook al vielen die dus vrijwel meteen op de grond, maar ze was daar zo dol op en we namen ze sowieso mee op vakantie.
En inderdaad véél snacks. Een nieuw soort drinkbeker kan ook even voor entertainment zorgen. Zo’n bakje zoals Indigo post is top met van die kleine mais puffs ofzo. Brood als je kind dat graag eet want daar zijn ze wel even mee bezig enz.
Dit klinkt leuk, waar koop je dit?
Ik heb er eentje van Moulin Roty, Lilliputiens heeft ze ook.
Ik heb de mijne destijds bij vertbaudet gekocht, maar als je googlet op ‘stoffen fotoalbum baby’ ofzo vind je er heel wat!
Onze opvang vroeg van alle ouders zo’n fotoalbum te vullen met foto’s van de ouders, huisdieren en/of andere dierbaren, omdat het de baby vertrouwder zou doen voelen tijdens het wennen. Nu meer dan een jaar later ligt het thuis maar kijken we er nog vaak samen in en wijst ze iedereen aan. Echt zo leuk!
Ohhh wat een fijne tips allemaal, thanks!
Ik zie er voor nu nog wel wat tegen op om 1400 (2x 700) km te rijden, maar met snacks, speelgoed, liedjes en pauzes moet het vast goed komen.
De smartmax dieren hebben we! Fotoalbum vind ik ook een geniaal idee, ook omdat we een maand weg gaan.
En het snackbekertje is ook top om mee te frutselen zo fijn, dit forum!
Die magnetische tekenborden zijn ook echt fantastisch, daar wordt al drie jaar veel mee gespeeld in de auto.
Voor tussenstops is dit misschien een handige app. Kun je vast een leuke speeltuin vinden die is gericht op de leeftijd van je kindje.
Nog een tip, alles inpakken, ook het speelgoed dat je gewoon van huis meeneemt. En dan ook nog in zo’n packing cube met een ritsje stoppen. Dan zijn ze al 10 minuten zoet voor ze het in handen hebben
Het grote voorleesboek voor rond de 3 jaar, korte verhalen en veel verschillende in 1 boek.