Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Nog een tip: de luisterverhalen van Dikkie Dik. Die duren niet te lang en mijn dochter was daar echt dol op in de auto. En muziek van bijv Dirk Scheele (moet je zelf allemaal wel tegen kunnen, maar ik had veel over voor een rustig kind :smile:)

Ik heb toen ze rond die leeftijd was vaak lange afstanden (500 km) alleen met haar gereden en dat ging eigenlijk altijd heel goed. Met een beetje mazzel slapen ze ook een groot gedeelte.

5 likes

Ohhh wat een goede tips!
Helemaal niet aan muziek/boeken gedacht :blush:

Vind het een “lastige” leeftijd omdat ze met 16 maanden nog niet praten en alles begrijpen. Met kleuters is dat makkelijker, al zijn daar weer andere “moeilijkheden” bij :joy:

4 likes

De playlist van beide Dikkie Dik films zijn ook leuk, en de luisterboekjes idd. Mijn peuter is echt obsessed. Al heb ik al wel weken ‘Welkom bij de rodeo hiiiihaaa hiiiihaaaaa’ in mn hoofd đŸ« 

Nijntje liedjes zijn ook leuk

5 likes

Raam stickers of raamstiften (gewoon whiteboard markers kan ook). Wij hebben hier zo’n opberger met veel vakjes/ritsjes die aan de rug van de voorzetsel hangt.
Alleen al ontdekken wat daar allemaal in zit, is een activiteit op zich. (Wel goed checken of ze eraan kunnen in de autostoel, anders vooral frustratie waarbij je je de hele tijd moet omdraaien om te helpen).
Van die waterschilderboekjes waren hier ook een groot succes onderweg.

2 likes

:musical_note: daar komt cowboy Konijn :musical_note:

4 likes

Ik ken alle liedjes uit mijn hoofd hahaha (van de eerste film)

3 likes

Ik ook, er is geen ontkomen aan!

3 likes

Hou op over Nijntje liedjes
. Ik heb 1200 minuten naar Nijntje geluisterd in 2024
. :joy::joy::joy::joy:

6 likes

:joy: poeeeeeeees poespoespoespoes poeeeeeeees

8 likes

Heeft iemand een goede tip voor zo’n beddenrekje? Mijn dochter gaat op vakantie in een ‘groot’ bed zonder rand (ze ligt thuis al in een groot bed, maar met een soort hekje eromheen). Nu is ze bij oma echt uit het camping bed gegroeid en hebben we op vakantie ook een groot bed. Maar ben bang dat ze eruit valt (nogal een onrustige slaper). Ik weet dat ze een soort rekje bij IKEA hebben, maar die is zo onhandig opvouwen/inklappen

De budget-optie is om bij de Decathlon 2 pool-noodles te kopen en die onder het hoeslaken te leggen om zo een randje te creëren.

Is maar een kleine barriĂšre dus zeker niet zo veilig als een bedhekje

4 likes

Wij hebben het hekje van safety 1 en die werkt prima. Hebben op vliegvakantie idd een rolletje gemaakt van handdoeken en die onder het hoeslaken gelegd, dat werkte in principe ook. Maar het echte bedhekje voelt wel wat veiliger.

2 likes

Deze!

3 likes

Mocht je niks geschikts kunnen vinden
 wij regelen dat altijd ter plekke op vakantie. We doen dan een kant van het bed sowieso tegen de muur en de ‘open kant’ schuiven we fauteuils aan of een dichtgeklapte kinderbedje ofzo

1 like

Wij hebben deze: Opblaasbare bedrand. Echt heel blij mee, en neemt lekker klein mee op vakantie. Heel handig bij deze is ook dat er een lange flap aan zit zodat hij goed onder het hoeslaken kan en niet verschuift.

2 likes

Onze baby is nu 10 weken en ik slaap nog steeds eigenlijk helemaal niet als ik naast haar lig. Ik ben super alert en lig uren wakker na een voeding, ook als zij stil is (maar meestal begint ze een uur na een voeding te bewegen en geluidjes te maken, ik denk ivm krampjes). Heb overwogen om haar in een andere kamer te leggen maar aangezien je soms ineens ook elke 3 min haar speen moet terugduwen (anders gaat ze huilen) zie ik dat ook niet echt zitten. Oordopjes helpen ook niet, ben nog steeds heel alert.

We slapen nu beiden de helft van de nacht naast de baby en de andere helft in het logeerbed om gewoon maar íéts van slaap te krijgen maar ja dit doen we dus al bijna 10 weken. Is dit herkenbaar voor iemand en eh hoe lang duurt dit nog :joy: ?

1 like

Slaapt je partner ook niet goed naast de baby? Hier was de oplossing dat mijn man naast de baby sliep en ik aan de niet-baby kant van het bed. Dan kon ik slapen want wist dat hij wakker werd mocht het nodig zijn en dat gaf mij de rust om te kunnen slapen. Sliep dan ook met oordopjes in, en mijn man maakte mij wakker voor voedingen.
New born babies maken overigens veel geluidjes maar na een paar maanden werd dat veel minder en kon ik ook naast de baby slapen zonder oordoppen. Heb dat tot 8 maanden gedaan. Kwestie van gewenning en dat de baby minder geluid maakte. Maar nachtrust is super belangrijk dus mocht het niet lukken is het ook geen ramp om de baby op eigen kamer te leggen? Kan je bijvoorbeeld jullie deur en baby deur open laten zodat je niet elk piepje hoort maar wel als het nodig is.

3 likes

Echt die kleine baby geluidjes werden wel minder op een gegeven moment. Maar ik moet zeggen dat ik en baby pas beter gingen slapen toen hij naar zijn eigen kamer ging. Alsnog gewacht tot hij 6 maanden was. Tot die tijd sliepen wij ook soms om en om op de bank. Ook omdat hij soms uren wakker kon zijn :sweat_smile:.

Ik ben sowieso geen geweldige slaper en nu ook weer in een fase dat hij even wat vaker weer onrustig is in de nacht. En hij is nu 1,5. Dus ik slaap ook weer ruk. Want die alertheid blijft wel.

1 like

Misschien van die loop oordoppen? Ik heb die de eerste week even ingehad en de geluidjes kwamen er niet doorheen maar z’n huilen wel hoor :sweat_smile: Mis je misschien slleen de beginnende hongersignalen, mja je nachtrust is ook veel waard!

Ja die loop oordoppen heb ik al maar ik ben gewoon té alert. Ik lig gewoon wakker, zelfs als zij stil is (maar dat is ze inderdaad vaak ook niet). @Bospaadje mijn vriend heeft helaas hetzelfde en slaapt het liefst zoals we nu doen, allebei een halve nacht apart.

2 likes