Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Van der valk?

Misschien niet het antwoord wat je wil horen; maar toen hij eenmaal op zijn eigen kamer sliep, sliep ik eindelijk een beetje lekker door zonder het opgejaagde gevoel. Was me hyperbewust van zijn ademhaling en geluidjes en net zoals jij super alert. Toen na een maand of twee besloten om hem in zijn eigen kamertje te leggen en wat een verschil :heart_eyes:

Tegenwoordig kunnen we lekker samen dutten.
Maar het eerste jaar was ik gewoon te alert en kon ik niet echt ontspannen slapen met zoontje naast me.

3 likes

Hier werd het beter toen ze naar haar eigen kamer ging. Toen pas besefte ik me dat ik nooit meer diep sliep sinds ze naast me lag en dat kon ik wel toen ze op haar eigen kamer lag. Ook sliep zij veel rustiger op haar eigen kamer. Ik denk dat ze ook wakker werd van mijn geluiden namelijk. Voor ons was dus eigen kamer de beste oplossing. Misschien dat je het een keer kan proberen? Wij hebben de cosleeper nog 2 mnden op onze kamer gehad, als er echt een kut nacht bij zat legde we haar gewoon evt daar.

2 likes

Mijn kind heeft blonde krullen (alleen nog op z’n achterhoofd, hoop dat de rest ook nog mee gaat doen
) en daarbij heel dun haar. En ik weet niet wat ik ermee moet haha. Ik heb zelf stijl haar dus ik heb geen idee :grimacing: zijn haar pluist heel snel dus heb het idee dat ik het op een andere manier moet verzorgen zodat z’n krullen er ook iets beter uitkomen; maar wat? Ik was z’n haar nu met Zwitsal.

2 likes

Dit was hier ook de oplossing. We zijn rond 3 maanden begonnen om m’n zoontje om 19u in z’n eigen bed te leggen en dan na de voeding van 22u probeerden we het in z’n eigen bed, ging het ergens gedurende de nacht niet dan legden we hem alsnog in de co-sleeper. De eerste nachten ben ik er alsnog een paar keer uitgegaan om te kijken of alles goed was, maar het wende beste snel. Ik ben alsnog wel alert op gehuil/hoesten/andere harde geluidjes maar het slaapt veel rustiger zo.

3 likes

Hoe lang duurt de 4 maanden slaap regressie.(komt het nog goed)?
Baby sliep sinds 6 weken oud van 23 tot 7, en nu zie ik vanaf 3 uur elk uur op de klok. Ene keer wil ze uitgebreid drinken andere keer juist niet. Uiteraard juist nu ik weer begonnen ben met werken :cry:

Wat rot! Hier duurde de vier maanden regressie heel lang (6 weken) maar de regressies daarna vielen best mee. Sterkte, hopelijk is het snel voorbij! Wat hier hielp was in shifts gaan slapen, de ene had ‘dienst’ tot 2.00 en de ander tot 8.00. Zo kregen we allebei nog wat ononderbroken slaap. Ik kolfde dan voor de voeding van de andere shift.

2 likes

Ik heb toevallig net nog een post op Instagram gelezen over slaapregressies van Bureau van Slaap. Vind hun altijd hele goeie en nuttige tips geven. Zij schrijven dat een slaapregressie ongeveer 6 weken kan duren, met de piek rond de 3 weken.
Deze post was het:
https://www.instagram.com/p/DHP-SkdIpUD/?igsh=MXJ1eGpseGZ2MXllYw==

@the.rebel.club Misschien iets van een haar olie ofzo, tegen het pluizen? Ik gebruik voor mezelf altijd Dark Oil van Sebastian. Ik heb zelf geen krullen maar gebruik het tegen het pluizen, mijn schoonzus gebruikt het voor haar dochtertje die wel krullen heeft weet ik toevallig. Het ruikt heel lekker zoet, maakt je haar niet vet verder, is wel prijzig maar je hebt er echt heel weinig van nodig. Of anders gewoon mini beetje baby olie ofzo?

1 like

Hier hetzelfde. Ik heel dun supersteil haar en mijn kind fijn haar met krullen.
Wassen met Zwitsal is goed, maar daarna moet je nog wel iets verzorgen (conditioner) en eventueel wat gel on de krullen wat meer tot leven te wekken. Kun je allebei ook van Zwitsal gebruiken. Ik ben toen ze 2 was wat andere producten gaan gebruiken omdat dit niet genoeg was voor haar krullen, maar voor een baby vond ik dat niet nodig.

Maar idd wat @Sproetjes zegt: je moet de curly girl methode gebruiken.

1 like

Naif heeft een haar spray

Curly girl method :laughing:

Vooral niet te vaak wassen en conditioner of een verzorgende haarspray.

Mijn dreumes heeft als het halfnat is echt heel veel kleine krulletjes maar als het droog is is het slag, zo jammer. Mijn man en ik hebben allebei krullen, maar onze kinderen (nog) niet, vind ik best jammer. Al denk ik dus dat de jongste het nog wel gaat krijgen.

Gisteren is hij naar de kapper geweest en hadden ze het helemaal naar de zijkant gekamd met gel haha, vreselijk.

Bij ons zo’n week of 4 weken, elk half uur/drie kwartier wakker. Is nu inmiddels bijna een jaar en bij slaapregeressie 8 maanden en nu ook niks gemerkt

1 like

Mijn beide kinderen icl wij allebei hebben krullen.
Ik gebruik voor de kinderen gewoon baby olie in hun haar na het wassen. Paar druppels maar en dat gaat pluis goed tegen. Mijn zoontje heeft nooit echt lang haar gehad, maar je merkt bij z’n korte haar al dat er een krul in zit en snel pluist zonder iets erin. Mijn dochter daarentegen heeft wat langer haar voorbij haar schouders met echt prachtige krullen type 3B. Zij is inmiddels 3 en heb ik voor haar van Eve Curls een setje gebruikt wat ik af en toe in haar haar doe.

Thanks ook @FrootLoops @Bailey @JustinBieber, zo fijn om dit forum te hebben om tips te kunnen krijgen. Ik zou haar prima in haar eigen kamer kunnen leggen ware het niet dat die speen soms echt een uur lang gedoe is, en doe je hem niet terug dan gaat ze huilen. Maar inderdaad misschien wel een idee om het gewoon maar te proberen. Wie weet valt het mee met die speen en dan slaap ik denk ik inderdaad een stuk beter.

Hier geen geboortetrauma bij mij (maar wellicht wel bij haar ivm vacuĂŒmpomp en veel huilen en niet los van ons kunnen liggen de eerste weken), maar ik hou het in gedachten! Ik heb namelijk wel ĂŒberhaupt snel stress en ook een baby hebben vind ik stressvol, wat volgens mij ook wel in mn eerdere berichten naar voren is gekomen :sweat_smile:

1 like

Mijn kind heeft al een paar dagen oorpijn en we geven de maximale dosis nurofen (3x per dag 5 ml) al 3 dagen lang. Ik ga morgen als eerste de HA bellen maar hoe kunnen we vannacht haar nog helpen (ze ligt nu huilend in bed). Extra nurofen (meer dus dan in de bijsluiter staat)? Zetpil erbij?

1 like

Super sneu! Paracetamol kan je erbij geven volgens mij

1 like

Ik zou nooit zomaar extra medicatie geven dan wat is aangeven. Vinden de nieren en lever niet zo fijn. Mocht ze nog geen paracetamol hebben gehad is dat wel een goede keuze. En wat hogerop leggen om te slapen. En mocht het niet gaan kun je altijd overleggen met de HAP voor advies.

8 likes

Bedje aan het hoofdeinde wat omhoog zetten om de druk van de oren te halen.

Neusspray gebruiken als er ook een neusverkoudheid is.

En als je kind ontroostbaar is de HAP bellen.

Oorontsteking is echt heel naar.

3 likes

Mijn kind heeft na een drukke dag ooit een mega driftbui. Dan gaat 1 ding niet zoals ze wil (bijvoorbeeld dat ik haar naar boven moet brengen in plaats van papa) en dan kan ze daar een uur lang helemaal van over de rooie zijn. Ze slaat, gilt, loopt rood aan, huilt hysterisch enz enz. Wij kunnen haar dan ook niet optillen of dwingen, want dat is niet veilig op bjiv de trap. En ze gaat slaan en schoppen zodra je haar aanraakt.
Wanneer weet je of dit ‘normaal’ is voor haar leeftijd of wanneer er meer aan de hand is? Ik probeer rustig te blijven, maar ook soms ingrijpen door duidelijk nee! of een time out. Praten helpt niet (bijv emotie benoemen), maar ook niet om streng te zijn of te schreeuwen(partner is meer van die tactiek). Ik wil haar zo graag helpen. Soms is de bui ook plots inneens weg, en dan ljikt ze het een soort van vergeten is ze weer poeslief en vrolijk
 ? Ik vind het behoorlijk intens en hoor dit in mijn omgeving maar weinig. Dit doet ze alleen bij ons (papa en mama) trouwens, op de opvang horen we nooit wat, alleen dat ze soms een wat sterke wil heeft.

1 like