Wij hebben het hekje van safety 1 en die werkt prima. Hebben op vliegvakantie idd een rolletje gemaakt van handdoeken en die onder het hoeslaken gelegd, dat werkte in principe ook. Maar het echte bedhekje voelt wel wat veiliger.
Deze!
Mocht je niks geschikts kunnen vinden⊠wij regelen dat altijd ter plekke op vakantie. We doen dan een kant van het bed sowieso tegen de muur en de âopen kantâ schuiven we fauteuils aan of een dichtgeklapte kinderbedje ofzo
Wij hebben deze: Opblaasbare bedrand. Echt heel blij mee, en neemt lekker klein mee op vakantie. Heel handig bij deze is ook dat er een lange flap aan zit zodat hij goed onder het hoeslaken kan en niet verschuift.
Onze baby is nu 10 weken en ik slaap nog steeds eigenlijk helemaal niet als ik naast haar lig. Ik ben super alert en lig uren wakker na een voeding, ook als zij stil is (maar meestal begint ze een uur na een voeding te bewegen en geluidjes te maken, ik denk ivm krampjes). Heb overwogen om haar in een andere kamer te leggen maar aangezien je soms ineens ook elke 3 min haar speen moet terugduwen (anders gaat ze huilen) zie ik dat ook niet echt zitten. Oordopjes helpen ook niet, ben nog steeds heel alert.
We slapen nu beiden de helft van de nacht naast de baby en de andere helft in het logeerbed om gewoon maar ĂĂ©ts van slaap te krijgen maar ja dit doen we dus al bijna 10 weken. Is dit herkenbaar voor iemand en eh hoe lang duurt dit nog ?
Slaapt je partner ook niet goed naast de baby? Hier was de oplossing dat mijn man naast de baby sliep en ik aan de niet-baby kant van het bed. Dan kon ik slapen want wist dat hij wakker werd mocht het nodig zijn en dat gaf mij de rust om te kunnen slapen. Sliep dan ook met oordopjes in, en mijn man maakte mij wakker voor voedingen.
New born babies maken overigens veel geluidjes maar na een paar maanden werd dat veel minder en kon ik ook naast de baby slapen zonder oordoppen. Heb dat tot 8 maanden gedaan. Kwestie van gewenning en dat de baby minder geluid maakte. Maar nachtrust is super belangrijk dus mocht het niet lukken is het ook geen ramp om de baby op eigen kamer te leggen? Kan je bijvoorbeeld jullie deur en baby deur open laten zodat je niet elk piepje hoort maar wel als het nodig is.
Echt die kleine baby geluidjes werden wel minder op een gegeven moment. Maar ik moet zeggen dat ik en baby pas beter gingen slapen toen hij naar zijn eigen kamer ging. Alsnog gewacht tot hij 6 maanden was. Tot die tijd sliepen wij ook soms om en om op de bank. Ook omdat hij soms uren wakker kon zijn .
Ik ben sowieso geen geweldige slaper en nu ook weer in een fase dat hij even wat vaker weer onrustig is in de nacht. En hij is nu 1,5. Dus ik slaap ook weer ruk. Want die alertheid blijft wel.
Misschien van die loop oordoppen? Ik heb die de eerste week even ingehad en de geluidjes kwamen er niet doorheen maar zân huilen wel hoor Mis je misschien slleen de beginnende hongersignalen, mja je nachtrust is ook veel waard!
Ja die loop oordoppen heb ik al maar ik ben gewoon té alert. Ik lig gewoon wakker, zelfs als zij stil is (maar dat is ze inderdaad vaak ook niet). @Bospaadje mijn vriend heeft helaas hetzelfde en slaapt het liefst zoals we nu doen, allebei een halve nacht apart.
Van der valk?
Misschien niet het antwoord wat je wil horen; maar toen hij eenmaal op zijn eigen kamer sliep, sliep ik eindelijk een beetje lekker door zonder het opgejaagde gevoel. Was me hyperbewust van zijn ademhaling en geluidjes en net zoals jij super alert. Toen na een maand of twee besloten om hem in zijn eigen kamertje te leggen en wat een verschil
Tegenwoordig kunnen we lekker samen dutten.
Maar het eerste jaar was ik gewoon te alert en kon ik niet echt ontspannen slapen met zoontje naast me.
Hier werd het beter toen ze naar haar eigen kamer ging. Toen pas besefte ik me dat ik nooit meer diep sliep sinds ze naast me lag en dat kon ik wel toen ze op haar eigen kamer lag. Ook sliep zij veel rustiger op haar eigen kamer. Ik denk dat ze ook wakker werd van mijn geluiden namelijk. Voor ons was dus eigen kamer de beste oplossing. Misschien dat je het een keer kan proberen? Wij hebben de cosleeper nog 2 mnden op onze kamer gehad, als er echt een kut nacht bij zat legde we haar gewoon evt daar.
Mijn kind heeft blonde krullen (alleen nog op zân achterhoofd, hoop dat de rest ook nog mee gaat doenâŠ) en daarbij heel dun haar. En ik weet niet wat ik ermee moet haha. Ik heb zelf stijl haar dus ik heb geen idee zijn haar pluist heel snel dus heb het idee dat ik het op een andere manier moet verzorgen zodat zân krullen er ook iets beter uitkomen; maar wat? Ik was zân haar nu met Zwitsal.
Dit was hier ook de oplossing. We zijn rond 3 maanden begonnen om mân zoontje om 19u in zân eigen bed te leggen en dan na de voeding van 22u probeerden we het in zân eigen bed, ging het ergens gedurende de nacht niet dan legden we hem alsnog in de co-sleeper. De eerste nachten ben ik er alsnog een paar keer uitgegaan om te kijken of alles goed was, maar het wende beste snel. Ik ben alsnog wel alert op gehuil/hoesten/andere harde geluidjes maar het slaapt veel rustiger zo.
Hoe lang duurt de 4 maanden slaap regressie.(komt het nog goed)?
Baby sliep sinds 6 weken oud van 23 tot 7, en nu zie ik vanaf 3 uur elk uur op de klok. Ene keer wil ze uitgebreid drinken andere keer juist niet. Uiteraard juist nu ik weer begonnen ben met werken
Wat rot! Hier duurde de vier maanden regressie heel lang (6 weken) maar de regressies daarna vielen best mee. Sterkte, hopelijk is het snel voorbij! Wat hier hielp was in shifts gaan slapen, de ene had âdienstâ tot 2.00 en de ander tot 8.00. Zo kregen we allebei nog wat ononderbroken slaap. Ik kolfde dan voor de voeding van de andere shift.
Ik heb toevallig net nog een post op Instagram gelezen over slaapregressies van Bureau van Slaap. Vind hun altijd hele goeie en nuttige tips geven. Zij schrijven dat een slaapregressie ongeveer 6 weken kan duren, met de piek rond de 3 weken.
Deze post was het:
https://www.instagram.com/p/DHP-SkdIpUD/?igsh=MXJ1eGpseGZ2MXllYw==
@the.rebel.club Misschien iets van een haar olie ofzo, tegen het pluizen? Ik gebruik voor mezelf altijd Dark Oil van Sebastian. Ik heb zelf geen krullen maar gebruik het tegen het pluizen, mijn schoonzus gebruikt het voor haar dochtertje die wel krullen heeft weet ik toevallig. Het ruikt heel lekker zoet, maakt je haar niet vet verder, is wel prijzig maar je hebt er echt heel weinig van nodig. Of anders gewoon mini beetje baby olie ofzo?
Hier hetzelfde. Ik heel dun supersteil haar en mijn kind fijn haar met krullen.
Wassen met Zwitsal is goed, maar daarna moet je nog wel iets verzorgen (conditioner) en eventueel wat gel on de krullen wat meer tot leven te wekken. Kun je allebei ook van Zwitsal gebruiken. Ik ben toen ze 2 was wat andere producten gaan gebruiken omdat dit niet genoeg was voor haar krullen, maar voor een baby vond ik dat niet nodig.
Maar idd wat @Sproetjes zegt: je moet de curly girl methode gebruiken.
Naif heeft een haar spray
Curly girl method