Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Vooral niet te vaak wassen en conditioner of een verzorgende haarspray.

Mijn dreumes heeft als het halfnat is echt heel veel kleine krulletjes maar als het droog is is het slag, zo jammer. Mijn man en ik hebben allebei krullen, maar onze kinderen (nog) niet, vind ik best jammer. Al denk ik dus dat de jongste het nog wel gaat krijgen.

Gisteren is hij naar de kapper geweest en hadden ze het helemaal naar de zijkant gekamd met gel haha, vreselijk.

Bij ons zo’n week of 4 weken, elk half uur/drie kwartier wakker. Is nu inmiddels bijna een jaar en bij slaapregeressie 8 maanden en nu ook niks gemerkt

1 like

Mijn beide kinderen icl wij allebei hebben krullen.
Ik gebruik voor de kinderen gewoon baby olie in hun haar na het wassen. Paar druppels maar en dat gaat pluis goed tegen. Mijn zoontje heeft nooit echt lang haar gehad, maar je merkt bij z’n korte haar al dat er een krul in zit en snel pluist zonder iets erin. Mijn dochter daarentegen heeft wat langer haar voorbij haar schouders met echt prachtige krullen type 3B. Zij is inmiddels 3 en heb ik voor haar van Eve Curls een setje gebruikt wat ik af en toe in haar haar doe.

Thanks ook @FrootLoops @Bailey @JustinBieber, zo fijn om dit forum te hebben om tips te kunnen krijgen. Ik zou haar prima in haar eigen kamer kunnen leggen ware het niet dat die speen soms echt een uur lang gedoe is, en doe je hem niet terug dan gaat ze huilen. Maar inderdaad misschien wel een idee om het gewoon maar te proberen. Wie weet valt het mee met die speen en dan slaap ik denk ik inderdaad een stuk beter.

Hier geen geboortetrauma bij mij (maar wellicht wel bij haar ivm vacuümpomp en veel huilen en niet los van ons kunnen liggen de eerste weken), maar ik hou het in gedachten! Ik heb namelijk wel überhaupt snel stress en ook een baby hebben vind ik stressvol, wat volgens mij ook wel in mn eerdere berichten naar voren is gekomen :sweat_smile:

1 like

Mijn kind heeft al een paar dagen oorpijn en we geven de maximale dosis nurofen (3x per dag 5 ml) al 3 dagen lang. Ik ga morgen als eerste de HA bellen maar hoe kunnen we vannacht haar nog helpen (ze ligt nu huilend in bed). Extra nurofen (meer dus dan in de bijsluiter staat)? Zetpil erbij?

1 like

Super sneu! Paracetamol kan je erbij geven volgens mij

1 like

Ik zou nooit zomaar extra medicatie geven dan wat is aangeven. Vinden de nieren en lever niet zo fijn. Mocht ze nog geen paracetamol hebben gehad is dat wel een goede keuze. En wat hogerop leggen om te slapen. En mocht het niet gaan kun je altijd overleggen met de HAP voor advies.

8 likes

Bedje aan het hoofdeinde wat omhoog zetten om de druk van de oren te halen.

Neusspray gebruiken als er ook een neusverkoudheid is.

En als je kind ontroostbaar is de HAP bellen.

Oorontsteking is echt heel naar.

3 likes

Mijn kind heeft na een drukke dag ooit een mega driftbui. Dan gaat 1 ding niet zoals ze wil (bijvoorbeeld dat ik haar naar boven moet brengen in plaats van papa) en dan kan ze daar een uur lang helemaal van over de rooie zijn. Ze slaat, gilt, loopt rood aan, huilt hysterisch enz enz. Wij kunnen haar dan ook niet optillen of dwingen, want dat is niet veilig op bjiv de trap. En ze gaat slaan en schoppen zodra je haar aanraakt.
Wanneer weet je of dit ā€˜normaal’ is voor haar leeftijd of wanneer er meer aan de hand is? Ik probeer rustig te blijven, maar ook soms ingrijpen door duidelijk nee! of een time out. Praten helpt niet (bijv emotie benoemen), maar ook niet om streng te zijn of te schreeuwen(partner is meer van die tactiek). Ik wil haar zo graag helpen. Soms is de bui ook plots inneens weg, en dan ljikt ze het een soort van vergeten is ze weer poeslief en vrolijk… ? Ik vind het behoorlijk intens en hoor dit in mijn omgeving maar weinig. Dit doet ze alleen bij ons (papa en mama) trouwens, op de opvang horen we nooit wat, alleen dat ze soms een wat sterke wil heeft.

1 like

Hoe oud is je kind? Ik herken het wel van mijn dochter, ik stuur je een pb.

5 likes

Ze is 3.5 jaar. Ik vind het enorm moeilijk om weg te lopen van de situatie zodat ze even tot rust kan komen, maar het werkt eigenlijk het beste.
Je hoort dan van die rare dingen dat een kind dan juist jou nodig heeft in zulke momenten en dan laat je die een soort van in de steek (dus dat ze daar wat van overhouden), en zulke dingen gaan constant door mijn hoofd. Dus ik weet niet meer waar ik goed aan doe.(Verder twijfel ik eigenlijk niet aan mijn opvoedskills ofzo)

2 likes

Het is indd van overprikkeling, ze is de hele dag naar de opvang geweest. Maar dat zijn wel dingen waar ik niet zoveel aan kan veranderen.
Dank je wel voor je berichtje :heart: Al heel fijn om wat steun uit te halen, en de herkenbaarheid. Kan ik de volgende keer ook weer wat meer proberen qua tips.

1 like

Heb je het al wel op de opvang besproken? Bij ons hadden ze bijvoorbeeld een rustruimte waar ze haar af en toe al in deden, omdat ze wel merkten dat de dag wat te lang was voor haar. Toen ze van ons hoorden hoe pittig een opvangdag voor haar was zijn ze dat standaard gaan doen en dat scheelde wel wat.

3 likes

Jaa ze hebben allemaal (tot en met 6 jaar oud) een rustmoment op de dag. Dan mogen ze met yogamatjes en een dekentje in de donkere ruimte liggen en moeten ze stil zijn met een muziekje op. Soms valt ze in slaap en soms niet. volgens mij had ze vandaag wel even geslapen zag ik in de app :woman_shrugging:

2 likes

@Tubing herkenbaar :cowboy_hat_face: heeft mijn dochter ook af en toe en inderdaad ook na een lange dag opvang. Kan wel heel heftig zijn inderdaad en niks lijkt te helpen.

Twee weken geleden kreeg ze zo’n tantrum buiten op straat omdat ze niet van de parkeerplaats naar huis wilde lopen (same girl).

Stond met gillend kind, hond, werktas, sporttas en boodschappen bij een grasveld en ik kreeg haar gewoon niet mee. Heb mijn vriend moeten bellen en die heeft ons opgehaald.

1 like

Haha zo’n situatie dat ik mijn vriend moest bellen voor hulp had ik een paar maanden geleden ook :smiling_face_with_tear:.

Moe & hongerig is echt een recept voor dit soort driftbuien.

1 like

Oh ik zat me vanavond toevallig af te vragen wat er in godesnaam aan de hand was met mijn peuter. TotƔƔl geen contact mee te krijgen en helemaal over de rooie omdat hij geen pyjama aan wilde en beneden wilde slapen??

Leek wel alsof hij bezeten was ofzo. Vorige week ook al een paar keer gehad dat hij einde van de dag over z’n toeren was. Precies sinds hij overdag niet meer slaapt dus vermoeidheid zal wel de boosdoener zijn ja.

Ik heb tegenwoordig standaard maar een fles water en iets te eten bij me als ik de kinderen ga ophalen, sindsdien is het aantal fietsritjes waarbij de peuter van de opvangdeur tot de achterdeur de hele wijk bij elkaar krijst iets gereduceerd. Moe en hongerig is echt het recept voor veel drama 🫠

5 likes

Oh dit herken ik ook zo van mijn dochter dus net 3 is. Ze slaapt niet meer overdag. Dus in de avond rond half 7 is ze eigenlijk kapot en overprikkeld. Soms is ze juist poeslief. Mijn zoon was totaal niet zo. Het verschilt denk ik per kindje.

Jaa het is echt alsof ze bezeten zijn op zo’n moment. heel naar.

De berichtjes hier hebben mij goed gedaan. Moet er soms zelf echt ff van bijkomen na zo’n enorme aanval. Dan sta ik ook te shaken zeg maar, omdat het zo heftig is.

2 likes