Ja het is zo zielig! Ik zit ook altijd maar gewoon wat in de buurt te hopen dat hij er snel uitkomt. Gillen, kronkelen over de vloer etc etc echt alsof ie bezeten is inderdaad. Mijn jongste beukt ook met zn hoofd op de grond omdat ie zich steeds laat vallen dus super onveilig als dat op de verkeerde plaats is.
Dit wordt nu vast als totaal onverantwoord gezien lol maar ik had dit als kind ook en dan kon ik ook helemaal paars aanlopen omdat ik zo hysterisch was dat ik niet meer kon ademen en dan zetten mān ouders me altijd onder de koude douche (soms zelfs met kleren en al).
Door de schrikreactie kwam ik dan weer bij zinnen.
Wow memory unlocked haha. Ik ben ook weleens met kleding onder de douche gezet idd. Geen idee of het hielp, maar volgens mij heb ik er niets aan overgehouden verder
Vind de Nederlandse opvang ook zo gierig met eten. Om 12:00 een boterham en dan moeten ze het tot 18:00 maar doen met een rijstwafel. Snap 100% dat mijn kinderen dan Hangry zijn. Geef ze gewoon eten.
Zal wel verschillen, bij ons krijgen ze nog groenten snacks tussendoor en daarna nog iets van crackers of soepstengels. Maar kreeg laatst ook een berichtje dat ze dit ook expres doen (niet te veel eten geven) zodat je kind thuis nog genoeg honger heeft voor het avondeten.
Wow dat is bij ons echt niet zo. Krijgen in de middag nog twee kleine eetmomenten. Als ouder kun je nog avondeten afnemen om 17.00 of anders krijgen de kids nog een cracker met smeerkaas ofzo. Ik neem in de kinderwagen of in mān tas vaak een kleine cracker mee zodat ze minder hongerig zijn.
Oh hier krijgen ze in de middag warm eten en tussendoor nog wraps met rauwkost en daarna nog rondje crackers. Dus zal echt per opvang verschillen. Wat jij zegt is inderdaad erg karig.
Dat is inderdaad karig. Bij ons krijgen ze om 12.00 een warme maaltijd incl toetje. Om 15.30 crackers met beleg en rond 17.00 nog drinken met een koekje.
Mijn kind eet om 17:00 een hele warme maaltijd op de opvang en die is dan alsnog cranky
Bij ons lunch om half 12 en dan om half 4 wat groente met iets van een half ei ofzo. Vind dat ook te weinig en te laat.
Ik heb twee banen en bij eentje moet ik eigenlijk binnenkort alweer werken. Nu zie ik dat totaal nog niet voor me. Fysiek ben ik wel op de rit maar mentaal ben ik enorm aan het wennen aan het moederschap. En we hebben een pittige start gehad met de baby met voeding etc en dat loopt nog steeds niet helemaal goed en ik zit er regelmatig nog helemaal doorheen.
Nu heb ik gebed met mijn werkgever en die geeft aan dat ik nog ouderschapsverlof kan aanvragen, maar een paar kennissen geven aan dat zij in vergelijkbare situaties door hun werkgever zijn ziekgemeld. Wat is passend in deze situatie volgens jullie? Enerzijds wil ik best meebewegen, anderzijds is dit wel startend bedrijf waarbij mijn werkgever zelf in eerdere situaties niet altijd op de hoogte was van de juiste procedures (maar ja ik zelf dus ook niet).
Bij ons zijn collegaās die dat zo hebben ervaren in overleg met bedrijfsarts een gedeelte of helemaal ziekgemeld.
Ja bij ons ook @death_by_sexy. Het kan zelfs zijn dat uwv die kosten opvangt maar dat weet ik niet zeker.
Lijkt mij logischer om gewoon ouderschapsverlof op te nemen in dat geval. Ik hoor eigenlijk weinig dat een werkgever je ziek meldt in soortgelijke gevallen (tenzij echt door fysiek ongemak je niet kan werken of een burn out hebt natuurlijk). Veel kennissen (inclusief ikzelf) die wel aanvullend ouderschapsverlof hebben opgenomen omdat het idd erg mentaal zwaar is.
Sowieso vind ik 3 maanden eigenlijk echt heel weinig, en is het in veel landen ook veel meer. Maar dat terzijde ;).
Wbt de procedures: als je ziek bent door zwangerschap/bevalling dan betaalt het UWV jouw uitkering, als je āregulierā ziek bent dan moet je werkgever jouw loon zelf doorbetalen. Deze regeling geldt alleen als jij je direct aansluitend aan je bevallingsverlof ziekmeldt. Eerst proberen kan dus nadelig uitvallen voor je werkgever als je daarna als nog uitvalt.
Als werknemer krijg je in dit geval ook te maken met het UWV, zij bepalen of de ziekmelding inderdaad zwangerschapsgerelateerd is en zo ja dan houden ze contact met je (dat was bij mij puur informerend en ondersteunend, geen druk oid van ervaren).
Ik moet van de verloskundige ijzerpillen slikken ivm ijzertekort. Alleen word ik er super misselijk van, de ene dag is het erger dan de andere dag, maar over het algemeen voel ik me na het innemen van die pil niet lekker. Ik heb al meerdere tactieken geprobeerd, vooraf eten, direct erna eten, wat later eten, maar ik blijf misselijk.
Hier misschien iemand nog tips over hoe ik dat misselijke gevoel een beetje minder kan krijgen?
Ben ik mijn eerst trimester doorgekomen zonder overgeven, hang ik nu alsnog boven de pot. Erg irritant.
Heb je al een drankje geprobeerd? Van Kruidvat heb je ijzerelixer, moet je dan 20 ml van nemen. Ik vind het wel te doen en word er niet misselijk van. Smaakt een beetje naar onverdunde siroop.
Ik heb pillen gekregen via de apotheek, ''durf" dus niet zo goed zomaar wat anders te nemen, omdat ik ook denk dat ze me niet voor niets die pillen voorgeschreven hebben, ook qua dosis.
Ik zou even contact opnemen met de verloskundige en/of apotheek voor overleg. Ijzerpillen zijn klote, helemaal zonder klachten zal het misschien niet worden. Maar ik heb ze een flinke tijd geslikt en kreeg op een gegeven moment te horen dat 2 keer per week slikken evenveel resultaat zou opleveren als iedere dag, dat scheelde voor mij meeega veel in klachten. En verder kan kijken of het met bepaalde voedingsmiddelen erbij of op een ander moment van de dag beter gaat ook helpen, daar kan de apotheek je als het goed is wel bij helpen met tips.
Mijn zoontje wordt binnenkort 5 jaar en we organiseren een piratenfeestje.
Willen jullie misschien even meekijken naar onze planning? Ik kan totaal niet inschatten of dit realistisch is met 5 (of meer) hyperactieve kleuters:
10u: Ontvangst met kleurplaat
10u15: Cadeaus verstoppen, mijn zoontje moet zoeken. Daarna cakejes versieren
11u: Start speurtocht: verschillende opdrachten (snoephaaien happen, limbo, stopdans, piratenprentjes zoeken), zoeken naar de piratenschat
11u45: speurtocht eindigt in de speeltuin, vrij spelen
12u15: terug thuis, houten piratenzwaard versieren
12u30/12u45: Pannenkoek eten
13u: einde
Is dit realistisch? De speeltuin is ongeveer 10 minuten wandelen. Is het knutselen op het einde misschien teveel? Ik ben ook bang dat ze zich zullen vervelen.
Andere tips ook zeker welkom!
We moeten sowieso ook nog een back-up plan verzinnen voor als het regent.