Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Oja dat doe ik ook nog! Heel leuk om uit te halen, maar doe daar regelmatig ook kleding in. Aanrader als dat in jouw buurt ook is

Edit: oh ik reageerde op bericht dat weg is. Het ging over de clothingloop

1 like

Ik verwijder per ongeluk m’n bericht maar was dus een tip voor theclothingloop.org :blush: @Gatta

1 like

Thanks all! Ben er net nog even doorheen gegaan en alleen praktische dingen (rompertjes, mutsjes, pyjamaatjes, newborn pakjes), wat duurdere mooie sets en neutrale items gehouden.

Rest zet ik zo op vinted en als het niet verkocht is naar de kringloop.

3 likes

Ik denk dat het een prima planning is voor een verjaardag van een 5 jarige. Denk dat drie uur wel de max is voor deze leeftijd.

Cadeaus verstoppen was hier een grote hit, dat zou ik zeker aanraden!

2 likes

Haha ja eigen childhood memory unlocked dat je dan met z’n allen ā€˜warm…warmer…heet…kokend heet!!!’ ging roepen

8 likes

Wat vinden jullie fijne opvoedboeken? Ik ben erg fan van de How to talk… Boeken van Adele en Joanna Faber, maar ik ben benieuwd of er nog meer goede boeken zijn. Ik vind het gewoon interessant om te lezen en te kijken wat bij ons werkt. Er zijn echt zoveel boeken die er fantastisch uitzien maar daardoor zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zoek vooral richting respectvol ouderschap denk ik? Niet per se montessori en dat soort dingen, al ben ik er niet vies van.

Ik heb nu op m’n lijst ook Raising Good Humans, Good Inside en The Whole Brain Child staan, maar weet niet of ik die goed zijn.

4 likes

Hunt, Gather, Parent vond ik goed. In het Nederlands dus Jagen, Verzamelen, Opvoeden van Michaeleen Doucleff.

En wat jij zei: How 2 Talk to Kids van Adele Faber.

Ik volg ook op insta het account van How to Talk.

2 likes

Ik vond Hunt Gather Parent ook echt goed! Wel een beetje irritant geschreven maar verder heel interessant en leerzaam. Voor verdere boekentips in die categorie hou ik me ook aanbevolen!

5 likes

Oh als reservekleding bij de opvang. Bij ons vragen ze er regelmatig om dan doneer ik ook wat kleding daar.

3 likes

Temperamentvolle kinderen van Eva Bronsveld!

1 like

Ja mee eens. Ik vind het verder ook wel een heel goed boek. Niet alles vind ik iets om zelf toe te passen (zoals dat gezinslidmaatschap) maar ik heb er ook wel dingen van toegepast die bij ons goed werken.

2 likes

Ik vindt de boeken van Hedvig Montgomery wel goed (7 stappen naar succesvol ouderschap).

2 likes

Ik vond Mild Ouderschap van Eva Mouton ook wel fijn om te lezen, past denk ik wel in dit straatje. Ook met korte ervaringsverhaaltjes tussendoor.

Welke maat kinderfiets (met trappers en zijwieltjes) hadden jullie als eerste fiets voor jullie kleuter?

Mijn zoontje wordt binnenkort 4 en ik twijfel heel erg tussen 14 inch en 16 inch. Hij is motorisch niet zo vlot en niet zo sterk, vandaar mijn twijfel.
Op een normale loopfiets kan hij ook alleen ā€œwandelenā€ met die fiets tussen z’n benen zeg maar, haha.

edit
Oh het is z’n verjaardagscadeau, dus wil het liever als verrassing houden. Vandaar dat ik niet kan meten bij hem.

• 14 inch
  • 16 inch

0 stemmers

1 like

Ik zou even gaan passen bij een fietsenwinkel. Ze moeten echt goed met de voeten bij de grond kunnen om veilig te kunnen stoppen.

1 like

Mijn zoontje heeft laatst 14 inch gekregen en heeft bij het wegfietsen en remmen nog wel hulp nodig (zonder zijwielen). Hij is vrij klein en als ik het had geweten was 12 inch misschien beter geweest.

1 like

Ik heb de factuur nog even teruggezocht. Onze dochter (gemiddeld qua lengte) heet voor haar 4e verjaardag een 16 inch Puky fiets gekregen.

Wij hebben (bewust) het zijwieltjes-stadium overgeslagen en ze kon hier al binnen no time op fietsen.

Maar het aantal inch zegt volgens mij alleen iets over de maat van de banden. De ene 16 inch zal dus niet de andere zijn.

2 likes

Het verschilt wel echt per fiets hoe hoog het echt is. De eerste fiets van mijn dochter was 14 inch (een krijgertje) en haar tweede (verjaardagscadeau) 16 inch en eigenlijk reed ze direct veel beter op die van 16 omdat die lichter was en het zadel lager kon. Dus zou zeker passen, misschien bij vriendjes als je niet naar een winkel wilt.

4 likes

Ja goede tip om bijvoorbeeld ook naar het gewicht te kijken. We hebben gekozen voor een aluminium fiets omdat deze een stuk(je) lichter was. Dat helpt ook bij het leren fietsen.

1 like

12 inch en die vond ik al groot uitzien met zijn 3 jaar. Maar hij is wat bang, dus misschien gaat deze al te klein zijn als hij daadwerkelijk durft te fietsen

1 like