Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Nou niet per se achterlopen. Maar ik weet wel dat ik hier veel meer mee bezig was bij de eerste dan nu met de tweede. Ik weet niet of de oudste ook echt meer kon, of dat ik het ook meer stimuleerde misschien. Maar die was aan het kleuren, kleien, bouwen, puzzelen. Maar de jongste op dezelfde leeftijd speelt bijna alleen maar met auto’s. Maar ik heb echt niet de tijd, zin en energie om te tracken of dat allemaal w l klopt.

2 likes

Dat had ik ook wel, dingen als kleuren, puzzelen of verven deed ik thuis nooit, met eten begon ik ook later dan het CB aangaf. Vond zeker dat Oei ik groei boek stressvol qua ontwikkelingen. Wat mij altijd geruststelde is dat ze op de opvang natuurlijk ook veel aanbieden. Heb je ook opvang of andere oppas? Dan kun je daar misschien uitbesteden waar je zelf niet echt aan toekomt. En zij kunnen je ook helpen met signaleren als je kind echt achterloopt of problemen ervaart.
En als je kind vier is (daar ben ik bijna) ben je echt al vergeten of het nou 12 of 16 maanden was toen het ging lopen (behalve natuurlijk als je kind echt bijvoorbeeld een ontwikkelingsachterstand heeft, dan zijn al die mijlpalen waarschijnlijk niet zo vanzelfsprekend), en dan kan het echt gewoon uit een beker drinken.

4 likes

Ja hij gaat naar de opvang! Daar helpen ze nu ook met brood eten omdat ik dat nog steeds eng vind en hij maar blijft kokhalzen, dus daar ben ik mega blij mee. Heb nog niks teruggekregen van hen qua achterlopen, dat gevoel heb ik ook niet echt. Ofja, hij is een maandje te vroeg geboren dus soms duurt iets iet langer, maar dat vind ik gewoon compleet normaal en acceptabel!

Meer voor mezelf dat ik pas soms (te) laat dingen lees of leer.

2 likes

Lint en dan met de schaar krullen

2 likes

Van die crepe papier linten eromheen

4 likes

Ja was ook zoiets aan het googlen!
Misschien zo nog makkelijker:

En dan rondom plakken

2 likes

Pompoms of strikken op de bekers plakken? Of dieren/ monsters tekenen met plak oogjes?

1 like

Setje stickers halen bij de action en je zoontje zelf de bekers laten beplakken :)?

1 like

Hebben jullie ervaring met Coblo en/of magnatiles? Ik zie dat de prijs enorm verschilt maar ik weet niet hoe het zit met de kwaliteit. Iemand wel?

We willen het als groot cadeau kopen voor de sint voor beide kinderen.

1 like

Mijn zus heeft deels Coblo in huis en dat is prima spul, is magnetisch sterker dan Magnatiles

2 likes

Ben heel benieuwd wat er in de bekers zit haha

3 likes

Eerstehulpbijspelen heeft een reel op insta met een vergelijking van verschillende merken

3 likes

Thanks!

Ook aan @Foucher en @wiewatwaar

Ga ik dat eens opzoeken

Wij zijn met 20 weken beetje begonnen met inkopen doen en rond 29-30 weken met verven en meubels in elkaar zetten!

1 like

Leeghalen rond 18 weken. En verven en in mekaar zetten was rond 25 weken denk ik. Had behoorlijke bekkeninstabiliteit dus wou het zsm doen omdat ik toen nog naar omstandigheden redelijk fit was.

1 like

Bij ons is de kamer leeg en geschilderd sinds week 27 ongeveer en we hebben al langer meubels opgeslagen staan. We willen nu dus langzaam gaan inrichten enzo en ben nu bijna 30 weken.

Overigens krijgen we wel nog behang met levertijd dus dat duurt nog even maar daarvoor willen we de rest dan al klaar hebben.

1 like

Asking for a friend of…? :grimacing:

Ik denk dat we rond de 20 weken wat dingen gingen kopen en rond 32/34 weken echt dingen in elkaar zetten, kamertje klaar maken en in de laatste weken nog dingen gekocht.

Maar beide kinderen hebben lang bij ons geslapen. De tweede had ook heel lang geen eigen kamer, pas met drie of vier maanden ofzo dat m’n oudste uit z’n ledikant ging. Dus het is niet echt nodig, een plek om te verschonen en een bedje is dan genoeg, had meer met de nesteldrang te maken.

3 likes

Ik heb Playmags!

Ongeveer vanaf 20 weken! Ik weet nog dat de kraamzorg langs kwam voor een kennismaking met 28 weken en toen stonden er heel veel dozen in de babykamer maar nog niks klaar haha. Was wel geverfd.

En zoals de kinderwagen/maxicosi heb ik afroep gedaan en rond de 34 in huis. Volgens mij de eerste week van mijn verlof. Ik dacht anders staan al die grote dingen ook maar in de weg. Box heb ik gekregen van een collega en heeft eerst ook nog een tijd in de berging gestaan

2 likes

Rond de 17 weken begonnen, 20 weken was alles af want toen hadden we beiden tegelijkertijd vakantie en kwam dat dus zo uit

1 like