Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Mijn kind van 15 maanden kwijlt opeens echt extreem veel. Zo veel dat ik 4 hydrofiele doeken vandaag om z’n nek heb geknoopt om het kwijl op te vangen. Hij ligt nu bijna 2 uur in bed en z’n bedje is gewoon doorweekt van het speeksel. Heeft iemand dit ook gehad rond de 15 maanden? Is dit normaal? Ik dacht dat dit meer een ding was van jonge baby’tjes. Ik zie trouwens ook geen tandjes doorkomen. De eerste vier kiesjes heeft hij al.

Ons kind kwijlt vandaag ook ontzettend veel (14 maanden).
Hij heeft ook vier kiezen er door maar ook een rode wang en eet moeilijk. Denk dus dat er hier nog wel een extra tand/kies door komt…
hier zijn de hydrofiele doeken ook niet aan te slepen. Ik gebruik ook veel kwijl doekjes maar die zijn ook gelijk doorweekt.

1 like

Mijn dochter is 15 maanden en heeft nog maar 4 tanden (2 onder/2 boven) dus vrees dat dat we binnenkort ook veel kwijl gaan hebben. Alle tanden tegelijk

1 like

Waarom zijn autostoelen zo ingewikkeld. Ik heb een autostoel op het oog die alleen vooruit kan (ik zoek een lichte stoel ivm geen eigen auto). Tot 15 maanden wordt achteruit vervoeren aangeraden en in principe zou een kind tot 15 maanden in de maxi-cosi vervoerd kunnen worden, dus ik heb nog even. De beentjes van mijn kind beginnen echter al uit te steken en komen tegen de rugleuning, dat lijkt me niet veilig.

Hoe overbrug ik deze periode dan, of toch maar in een (blijkbaar) te kleine maxi-cosi vervoeren?

Naar mijn weten gaat het om of het hoofd van je kind boven de rugleuning van de maxicosi uitkomt. Zo lang dat niet het geval is, is het veilig. Ik vervoer mijn kind van 14 maanden daarom ook gewoon met uitstekende beentjes in de maxicosi.

8 likes

Een maxicosi is pas te klein als het hoofd aan de bovenkant uitsteekt. Ook met een achterwaartse stoel is er niet altijd veel ruimte voor de beentjes maar volgens mij ziet het er ongemakkelijker uit dan dat het is en is dat gewoon veilig.

5 likes

@Calypso en @Feather Dat van het hoofdje wist ik, maar ik las net ergens op een autostoeltjeswebsite dat het ook geldt voor de beentjes. Maar dan zit ik ernaast. Wellicht stond dat er, zodat ze extra kunnen verkopen :sweat_smile:

Goed om te weten, scheelt weer een zorg!

3 likes

Hier staat het ook duidelijk: Wanneer overstappen naar een volgende autostoel? | Kinderveiligheid.nl

“Controleer of het hoofdje van je baby boven de rand van de babyautostoel uitkomt. Als dit het geval is, heeft je baby een peuterautostoel nodig. Het is normaal als de beentjes van je baby de rugleuning van de autostoel raken.”

3 likes

Wat is jullie ervaring met een skelter? Mijn zoon wordt in mei 3 en ik wil hem een skelter geven. Ben benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn! Ik wil deze geven:
https://www.wehkamp.nl/berg-buddy-b-orange-skelter-16251038/?MaatCode=000&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping&utm_id=16686204901&utm_term=162510380000&utm_marketing_tactic=NL&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD39YjuTX0qqJWjtz8XRidLt_-z0a&gclid=CjwKCAjwnPS-BhBxEiwAZjMF0vs89RKLII2wcz0ishVaWSyUqTbxCQ22x361kwZ2DlSpzjoYr0IvUhoCCGkQAvD_BwE

1 like

Mijn zoontje (3) heeft er weleens op gezeten bij het natuurcentrum. Maar kwam nauwelijks vooruit omdat het best zwaar trappen is. Je hebt er ook best lange benen voor nodig, en moet veel kracht zetten. Ik zou 3 jaar dan net te vroeg vinden denk ik. Heeft jouw zoontje al vaak op skelters gezeten? En ging dat goed?

1 like

Wij hebben deze skelter gegeven toen hij vorig jaar vier werd en hij heeft er heel veel plezier van. Zijn broertje van drie vindt hem uiteraard ook heel leuk, alleen kan hij nog net niet bij de trappers. Maar als jouw zoontje wat langer is, zou het misschien wel kunnen natuurlijk!

2 likes

BERG Buzzy Retro Green | Skelters.nl.

Mijn zoontje heeft deze gekregen voor zijn 3e verjaardag van opa en oma en deze trapt niet zwaar. Mijn zoontje vindt het heel leuk.

Bedankt voor de antwoorden! Zag laatst een kindje van drie erop vandaar de keuze voor deze skelter. Mijn zoon is best klein dus denk dat het dan niet past. Eerst maar even proberen, zit een winkel een halfuur verderop zag ik.

Ik zou inderdaad ook echt even gaan proberen. Wij hebben ook een kleine skelter gekocht toen hij 3 werd, maar zelfs het oudere buurmeisje heeft moeite met dat ding, hij trapt heel zwaar.
Hij heeft nu een andere en die gaat prima!

1 like

Ik zou het inderdaad even proberen. Ik heb een 3-jarige die wel op zo’n Berg skelter rijdt. Ze is ook kleiner dan gemiddeld, maar wel van het type dat als ze iets wil, dan doet ze het ook.

3 likes

De reppy rebel zou je ook nog naar kunnen kijken, net wat makkelijker is mijn ervaring

1 like

Skelters zijn ook nog leuk rond 7-8 jaar dus je kan er ook mee wachten. Misschien een gewone fiets of een step als hij het nog niet heeft. Of zandbak of schommel voor in de tuin.

1 like

Wij hebben hierom inderdaad een traptractor gegeven, daar crosst onze driejarige dochter op rond en kan ze ook makkelijk zelf keren e.d.

1 like

Hebben jullie een goede tip voor een (betaalbare) elektrische mama fiets?

Walgelijk term, maar in ieder geval een fiets die geschikt is voor 2 zitjes en een rechte standaard :clown_face:

Ik heb dit onlangs helemaal uitgezocht en na een heleboel gelezen te hebben wilden we gaan voor de Gazelle Bloom of de Cortina E-Family. Die laatste heeft meerdere modellen. Wij hebben in een grote fietsenwinkel overal op gefietst en zijn gegaan voor de Gazelle Bloom. Fietst heerlijk en goedkoper dan de duurste cortina, die andere versies van de cortina vonden wij niet lekker fietsen. Ik wilde persé een middenmotor vanwege de veiligheid en dat hebben beide fietsen.
De fiets heeft ook lekker veel ruimte voor zitjes en een goede standaard. Wij zijn er helemaal blij mee, nu nog wachten tot onze baby mee mag op de fiets :sweat_smile:
Als ik jou was zou ik ook zeker even gaan proberen in de fietsenwinkel, je merkt vrij snel wat je fijn vindt.

4 likes