Mijn zoontje (3) heeft er weleens op gezeten bij het natuurcentrum. Maar kwam nauwelijks vooruit omdat het best zwaar trappen is. Je hebt er ook best lange benen voor nodig, en moet veel kracht zetten. Ik zou 3 jaar dan net te vroeg vinden denk ik. Heeft jouw zoontje al vaak op skelters gezeten? En ging dat goed?
Wij hebben deze skelter gegeven toen hij vorig jaar vier werd en hij heeft er heel veel plezier van. Zijn broertje van drie vindt hem uiteraard ook heel leuk, alleen kan hij nog net niet bij de trappers. Maar als jouw zoontje wat langer is, zou het misschien wel kunnen natuurlijk!
BERG Buzzy Retro Green | Skelters.nl.
Mijn zoontje heeft deze gekregen voor zijn 3e verjaardag van opa en oma en deze trapt niet zwaar. Mijn zoontje vindt het heel leuk.
Bedankt voor de antwoorden! Zag laatst een kindje van drie erop vandaar de keuze voor deze skelter. Mijn zoon is best klein dus denk dat het dan niet past. Eerst maar even proberen, zit een winkel een halfuur verderop zag ik.
Ik zou inderdaad ook echt even gaan proberen. Wij hebben ook een kleine skelter gekocht toen hij 3 werd, maar zelfs het oudere buurmeisje heeft moeite met dat ding, hij trapt heel zwaar.
Hij heeft nu een andere en die gaat prima!
Ik zou het inderdaad even proberen. Ik heb een 3-jarige die wel op zo’n Berg skelter rijdt. Ze is ook kleiner dan gemiddeld, maar wel van het type dat als ze iets wil, dan doet ze het ook.
De reppy rebel zou je ook nog naar kunnen kijken, net wat makkelijker is mijn ervaring
Skelters zijn ook nog leuk rond 7-8 jaar dus je kan er ook mee wachten. Misschien een gewone fiets of een step als hij het nog niet heeft. Of zandbak of schommel voor in de tuin.
Wij hebben hierom inderdaad een traptractor gegeven, daar crosst onze driejarige dochter op rond en kan ze ook makkelijk zelf keren e.d.
Hebben jullie een goede tip voor een (betaalbare) elektrische mama fiets?
Walgelijk term, maar in ieder geval een fiets die geschikt is voor 2 zitjes en een rechte standaard
Ik heb dit onlangs helemaal uitgezocht en na een heleboel gelezen te hebben wilden we gaan voor de Gazelle Bloom of de Cortina E-Family. Die laatste heeft meerdere modellen. Wij hebben in een grote fietsenwinkel overal op gefietst en zijn gegaan voor de Gazelle Bloom. Fietst heerlijk en goedkoper dan de duurste cortina, die andere versies van de cortina vonden wij niet lekker fietsen. Ik wilde persé een middenmotor vanwege de veiligheid en dat hebben beide fietsen.
De fiets heeft ook lekker veel ruimte voor zitjes en een goede standaard. Wij zijn er helemaal blij mee, nu nog wachten tot onze baby mee mag op de fiets
Als ik jou was zou ik ook zeker even gaan proberen in de fietsenwinkel, je merkt vrij snel wat je fijn vindt.
Valt voor mij niet helemaal onder betaalbaar, haha! Maar sla ‘m wel op, thanks!
Iemand tips voor een eenkennige baby van 8 maanden? Opvang en ouders gaat goed. Maar opa’s, oma’s en andere mensen is echt uren oorverdovend krijsen tot we terug zijn. Haar vader is op vakantie geweest een maand geleden, voor een weekje. En sindsdien kunnen we haar niet meer wegbrengen. Alsof ze niet meer vertrouwd dat we nog terugkomen. Zodra ze doorkrijgt dat we weg gaan of zijn begint het en ze stopt pas als ze ons ziet. Het is ontzettend zielig want ze is mega in paniek en echt heel verdrietig. Maar het zorgt er ook voor dat ik in de knoei kom met werken en we dus nooit meer iets met zijn tweetjes zonder baby kunnen doen…
Een vriendin bevalt volgende maand en ik ben alvast aan het nadenken over een cadeau. Het idee is om o.a. een sjaal te breien voor later dit jaar, als het kind dus wat ouder is en het weer is afgekoeld. Maar ik vroeg mij dus af of een sjaal geschikt is voor een baby. Is een sjaal veilig voor een kind van die leeftijd? En zo ja, zijn er nog zaken waar ik rekening mee moet houden bij het maken van de sjaal? Ik kwam er zelf niet helemaal uit met Google, dus hoop dat jullie hier antwoorden hebben
Origineel en leuk idee een sjaal! Ik heb geen idee of dat geschikt is voor een baby, maar anders kan je er ook een maken voor een peuter, dus voor over een paar jaar?
Het is een heel normale ontwikkeling rond die leeftijd, helaas. Ik zou vooral niet ‘stiekem’ weggaan, juist uitgebreid gedag zeggen en even laten wennen zonder te dwingen. Maar het blijft vervelend. Gelukkig is het een fase, net als alles.
Volgens mij kan een sjaal prima, maar ik denk wel dat het pas gedragen wordt als een kindje iets groter is en bijvoorbeeld in een buggy zit. Liggend in een kinderwagen lijkt het me niet zo prettig om een sjaal om te hebben, teveel stof in de nek waar het kindje dan op ligt, of dat de uiteindes over het gezichtje vallen ofzo? Verder misschien alleen rekening houden met de soort wol, dat het zacht is en niet prikt of teveel kriebelt ofzo.
Ohja en volgens mij zie ik bij sjaals voor kinderen vaak dat er een soort gat in zit halverwege, waar je dan het andere uiteinde doorheen haalt, ipv dat je er een knoop in legt ofzo. Maar geen idee of dat praktisch is of zo hoort of wat dan ook.
In de kinderwagen had ik bij baby’s zelf geen sjaal, wel zo’n muts die tegelijkertijd ook een sjaal is (wat lastiger om te breien denk ik). Vanaf dat mijn kinderen zelf gingen lopen of in de buggy zaten deed ik wel soms een sjaal om, dus denk vanaf 1 à 1,5? Ik vond zo’n colsjaal heel handig, maar een gewone ook wel! Mijn kinderen gebruiken hun sjaals ook als verkleedkleding, dan is het een Sinterklaas mantel ofzo. Denk niet dat het per se veilig is, maar je verliest je kind sowieso niet uit het oog buiten. Echt een leuk cadeau als je het zelf maakt zeg!
Electrische fietsen zijn echt schreeuwend duur… Modellen met een voorwielmotor zijn wel beduidend goedkoper.
In de winkel zie je ze (bijna) niet meer, maar online zijn ze nog wel te vinden. Ik had destijds een Cortina transporter met voorwielmotor. Transporterfietsen zijn vergelijkbaar met moederfietsen: breed stuur, stuurslot (essentieel in mijn ogen met een voorzitje) en een brede standaard.
Denk dat het deze of vergelijkbaar was:
Zelfs hoogzwanger kon ik er nog best okee met een voorzitje op fietsen.
Ik weet niet of het een optie is voor je maar ik heb een gewone gazelle bloom, dus niet elektrisch maar hij fietst echt zó lekker dat ik het niet mis. Het enige is dus dat je wel langzaam gaat want 26 zoals bakfietsen en die nieuwere ebikes dat haal je natuurlijk niet. Mijn kinderen wegen samen net boven de 30 (maar dat bouw je natuurlijk geleidelijk op) en heb niet speciaal een goede conditie ofzo.
Scheelt een hoop geld