Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ahh dit is zo sneu he, ook zo in paniek kunnen ze dan zijn.
Wij deden wel veel kiekeboe achtige spelletjes, bijv met een doekje over mn gezicht of deur open en dicht. Weet niet of dat echt de oplossing was of dat het vanzelf weer over ging, maar had wel het idee dat ze op een gegeven moment wel doorhad dat ik er dan nog was/weer terug kwam.

Maar het wordt vanzelf weer beter!! En (als je het aankan) toch af en toe maar weg gaan? Bij mijn dochter werden de paniekmomenten wel steeds korter. Succes!

2 likes

Grootste deel van onze vrienden en schoonouders wonen op een halfuur fietsen (met de elektrische fiets die ik nu heb) dus ga het zeker wel missen :smiling_face_with_tear:

Maar kunnen er niet gewoon fietszitjes op de fiets die je nu hebt?

1 like

Nee… is een oud tweede/derdehandsje die ik heel goedkoop over kon nemen. Helaas daar kan niet eens een mand voorop, laat staan een zitje. Ben bij meerdere fietsenwinkels langs gegaan, maar helaas gaven ze allemaal hetzelfde aan.

1 like

Oh wat jammer. Dan zou ik misschien gewoon naar een elektrische fiets kijken en niet per se naar een mamafiets. Stuurslot kan je voor 50€ erop laten zetten (heb ik ook gedaan) en op iedere fiets passen wel 2 zitjes (nouja behalve die je nu hebt haha). Mijn man heeft geen standaard op z’n fiets want racefiets en die zet z’n fiets gewoon tegen de muur of een hekje als die ons kind erop zet of eraf haalt.

4 likes

Goeie, wist niet dat dat kon!

Ja hoor! Ik heb een gewone ebike en had eerst voorzitje en nu achterzitje. Zelfs nog gewoon fietstassen erop dmv een verlengstuk op de bagagedrager. Je kunt als je geen middenmotor hebt ook zo’n andere standaard erop laten zetten. Ik heb een gewone standaard en om je kind gewoon erop en eraf te doen of een minuutje te laten zitten is dat prima.

1 like

Ik zou sjaal pas doen vanaf een jaar of 2, zeker niet voor kind <1j.

1 like

Thanks voor de adviezen over de sjaal! Ik denk dat het een sjaal voor nog wat ‘later’ wordt, voor de zekerheid. Mocht iemand nog goede ideeën of toevoegingen hebben, hoor ik het graag

Ik weet even niet hoe het heet, maar zo’n ronde sjaal (een col?), die je over het hoofd aantrekt, is wel heel fijn voor een baby. Ik heb die veel gebruikt (en nog steeds, gaat al bijna 3 jaar mee).

7 likes

Ben wel benieuwd waarom je een kind onder de 2 geen sjaal zou laten dragen?

2 likes

Misschien ben ik over-voorzichtig, maar de combinatie van af en toe nog dutjes in buggy en iets rond de nek vind ik niet fijn. Wij hebben zelf altijd bivakmuts gebruikt ervoor, dan blijft nek ook warm zonder er iets geknoopt rond zit.

1 like

Ik heb deze

Ik vind het een prima fiets tot nu toe (bijna een jaar).

Iemand tips voor een zonnescherm voor in de auto? Zie op google en bol alleen maar opties met slechte reviews

1 like

Ja, gebruiken wij ook, zo’n col. Super handig en fijn. Zoontje van anderhalf kan hem zelf om doen en afdoen

Voor wie de Joolz Aer+ wil halen maar 'm te duur vindt: hij is nu 300 eu bij Prenatal. Wel in één specifieke kleur maar goed, stuk goedkoper dan de 470 euro normaal gesproken

1 like

Echt belachelijk dat de beugel en voetensteun niet inbegrepen zijn bij de Joolz trouwens…ik wil uit principe gewoon niets meer kopen van merken zoals Joolz en Stokke, maar soms zwicht ik weer. Ze hebben gigantische marketing budgetten om je elke scheet te laten kopen voor een absurd bedrag

1 like

Zit toch een voetensteun op?
En ik denk bij stokke en joolz niet dat ze je alles laten kopen (willen ze wel, maar heb je zelf altijd nog de regie over), maar zij maken kwalitatief echt goede spullen die ook nog een goed design hebben.

1 like

Die van mij had vanaf dat ze kon zitten in de wandelwagen als het koud is een sjaal om. Wat anderen al noemden, we hadden zo’n sjaal met een gat erin en ook colsjaals.

Ik vind het een heel attent cadeau! Maar als je het te eng vindt zou je ook een dekentje kunnen breien? Ik heb een zelfgebreid dekentje (formaat ledikantdeken) gehad als kraamcadeau en de gebruiken we nog steeds. Is een heel dierbaar cadeau want dat iemand zoveel moeite heeft gedaan is gewoon enorm lief.

4 likes

Net bij de verloskundige geweest en ik moet wel iets blijven slikken, omdat het dusdanig laag was dat er wel iets moet gebeuren, maar ipv om de dag de pillen van de apotheek mag ik nu elke dag een suplement van Solgar nemen, Gentle Iron. Dus ben benieuwd.

Schrok net wel toen ze zei dat het zo laag was dat er ook een kans bestaat dat ik nog aan het infuus zou moeten in een later stadium.

3 likes

Gelukkig heb ik daar geen last van. Heb nu alleen een vaste relatie met maagtabletten.

2 likes