Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Iemand ervaring met Capfun vakantieparken en kinderen ? Het oogt leuk en betaalbaar maar lees hele wisselende reviews.
En twijfel of ik niet gewoon meer moet neerleggen voor een centerparks

Of weet iemand nog een leuk (betaalbaar) park met 2 kleine kinderen met twee kleine kinderen.

Of land van bartje ziet er ook betaalbaar uit

2 likes

Ik heb zo’n soort set een keer bij de Aldi gekocht, lijkt op grapat loose parts. Kostte een tientje ongeveer, ook leuk als je het een keer uit wil proberen. Dochter gebruikt trouwens ook vaak de stapelstein om dingen te sorteren, mocht je een groot/duur cadeau zoeken. Wij hebben die zelf voor de tweede verjaardag gegeven en wordt sindsdien elke dag mee gespeeld (nu 3).

2 likes

Heb een soft shell soort van jasje van de wibra! Die is dun maar wel winddicht hele hoge hals. Daarbij ook een gevoerd regenjasje van de wibra voor als het regent, die heeft ook een hoge hals. Heb zelf dit jaar een jasje van de WE op het oog, maar dat is meer bomber model en heeft ook een lage, ronde hals.

2 likes

Grapat seizoensset met Sorteerbord

Wordt hier al sinds de eerste verjaardag dagelijks mee gespeeld.

Persoonlijk vind ik Centerparcs echt veel te duur voor de kwaliteit van het park en de huisjes.

3 likes

Kenissen van ons zijn er geweest met kinderen in de basisschoolleeftijd en die waren erg enthousiast over Capfun.

2 likes

Ik ben bij land van bartje geweest met een 1.5 jarige. Heel leuk, dan mogen ze bijv ook gratis rondje in de bak op een pony maken. Voor kinderen va 3 jaar moet je voor alles met de paarden betalen. Dat vond ik best stom, sommige kinderen wilden maar durfden uiteindelijk niet.

Het zwembad vonden wij prima, er was een nieuw spraypark wat wel heel leuk was. Het originele zwembad is wel verouderd maar op zich ook prima.

Ik vind zelf het voordeel van een camping dat je ze vaak wat meer los kunt laten en ze makkelijker contact kunnen leggen, als je kinderen zo zijn. Op een centerparcs/landal is het meer iedereen op zichzelf.

Met capfun geen ervaring, wel een leuke camping in Groesbeek (oude molen). Rcn flaasbloem is hele mooie camping maar vonden wij te massaal.

Over capfun hoor ik ook wisselende verhalen maar over ponderosa heb ik wat positieve verhalen gehoord, maar wel met oudere kinderen.

3 likes

Oh en wij gaan vaak ook greoon vantevoren keertje kijken zodat we een idee hebben.

Dat vind ik ook, en wat er dan leuk uitziet is meteen boven 2000 euro.

@Keroppi weet je toevallig welk park ?
@Perzik Groesbeek kwam ik vroeger alleen weet niet meer hoe het heet. Maar ga daar ook naar kijken.
Ze zijn dan 3 en 5, vooral die van 5 maakt heel makkelijk contact.
Gewoon keer kijken kan ook. Misschien kan ik mn drang om te boeken nog even uitstellen

Heel veel huilen, heel veel aandacht nodig hebben, slecht eten… alles wat we doen of aanbieden lijkt verkeerd.

Ik heb het gevoel dat het aandacht is, maar ergens knaagt dan ook het gevoel wat als hij wel wat heeft wat we niet zien. :face_exhaling:

Jazeker! Mijn kind is ook 13 maanden en alles was de afgelopen tijd drama. Het is nu weer iets rustiger gelukkig. Ze kreeg ook 4 kiezen dus dat zal ook we mee spelen.

1 like

Geef hem een mand met losse sokken

Nee grapje, een bak met grapat deed het bij onze sorteerder heel goed. Die ringetjes vond ze vooral leuk. Grimms heeft ook een soort ā€˜kapstokje’ waar je die dingen in kan hangen.

3 likes

Tanden die doorkomen, allerlei lichamelijke en mentale ontwikkelingen, misschien een opkomende verkoudheid. Zo’n lichaampje krijgt nogal wat te verduren en aangezien ze zich nog niet goed kunnen uiten gaan ze huilen en ā€œmoeilijkā€ doen. Misschien is het aandacht vragen, aandacht omdat ze last hebben van al die ontwikkelingen.

3 likes

Heel herkbaar! Ik heb een dreumes van bijna 16 maanden, die ook al 2-3 maanden zo is. Ik kan geen stap zetten zonder dat hij jammert, huilt, aan mij benen hangt en opgetild wil worden. Hij eet als een bootwerker (maar wel super kieskeurig), heeft ineens een kies (maar nog maar 4 tanden) en begint los te lopen. Ik denk dat er gewoon veel gebeurd in korte tijd en dat uit zich dan in ontevreden gedrag. Ik heb nog een zoontje en weet inmiddels, alles is een fase maar ja heb je niet veel in. Hang in there!

2 likes

Oh, een kies! Zou dat het misschien zijn… we voelen aan de voorkant geen nieuwe tandjes doorkomen, maar kiezen niet gecheckt. Dacht dat die als laatste zouden komen haha! Straks eens kijken.

@Huismus het is ook niet niks allemaal… ik herken ā€˜m zo gewoon niet, maar het zal idd wel de algehele malaise zijn.

1 like

Haha ja hij speelt ook wel heel leuk met zn flessen en poeder bakjes enzo dus misschien hou ik het bij sokken

Doorkomende tanden doen al pijn voor je iets kunt zien of voelen, dus tot ze alles hebben, kunnen tanden kunnen het altijd zijn :sweat_smile:

3 likes

Precies! Nu hier een kies door is, is hij al een stuk vrolijker, zou dus best kunnen dat het al maanden pijnlijk was.

Heeft iemand een tip voor schuifjes of speldjes die blijven zitten in babyhaar? Als die überhaupt bestaan… Ik wil het haar van mijn baby nog niet knippen, maar het gaat voor haar ogen hangen.

Ik hoor Marloes van Optimavita in haar vlogs vaker over ninispeldjes op insta. Ben er zelf niet bekend mee, maar wellicht het bekijken waard.

2 likes