Ik doe eigenlijk niets speciaals de laatste tijd (kindje ook net 3). In het begin ging ik vaker op pad zoals naar de kinderboerderij, indoor speeltuin etc maar dat trek ik niet meer nu ik zwanger ben.
Onze dagen zien eruit als:
samenvatting
Wakker worden op bed met de tv aan, klaarmaken om naar beneden te gaan, ontbijten, haren doen, tv kijken terwijl ik m’n make-up doe, ik doe een huishoudelijke taak (bijv. was opvouwen) en zij ‘moet’ dan even zelfstandig spelen of mag erbij zitten om te helpen sorteren oid.
Daarna doen we een tussendoortje en daarna gaan we vaak even op pad naar de supermarkt, drogist, pakketje wegbrengen oid. Ik zorg er bewust voor dat ik deze dingen moet doen op dagen dat ze thuis is zodat we weer iets te doen hebben.
Dan is het tijd voor het middageten en daarna een middagdutje. In slaap komen duurt lang maar dat geeft mijn wat meer tijd om bij te komen.
Na het wakker worden een tussendoortje voor de tv, daarna weer een klusje in huis (was doen op zolder, stofzuigen, bezig in de tuin oid) en daar helpt ze graag bij. Daarna gaan we vaak naar buiten naar de speeltuin om de hoek.
Daarna is het vaak even tv kijken totdat ik begin met koken, daar wil ze persé mee helpen dus dat is ook echt een activiteit bij ons. Ze helpt dan met snijden, roeren etc.
Eten, spelen met papa en dan klaarmaken voor bed.
Haar leven wordt dus eigenlijk om dat van ons gepland ipv dat we het andersom doen. Ik kan me van m’n eigen jeugd herinneren dat het op dezelfde manier ging en ik vond het daardoor juist heel speciaal om een keer wel wat leuks te doen door bijvoorbeeld naar de kinderboerderij of speeltuin te gaan.