We hebben uberhaupt nooit geprakt en gepureerd dus zou het inderdaad in stukken aanbieden! In de app van solidstarts kan je makkelijk zien hoe je het kan aanbieden
Wij deden gewoon grote stukken en dan met de hand. En als er iets was wat handiger was met een lepeltje dan idd, zelf aan laten pakken. Vij bijv yoghurt
Hier hebben we stukken zacht voedsel (pompoen, zachte avocado etc) in stukken aangeboden. En de app Solid Starts gebruikt als we even niet wisten hoe het aan te bieden.
Hier ook solid starts gebruikt, vond ik heel handig. Ik hoop dat hij het snel oppikt @Cam! Lekker met zijn handjes uitproberen en experimenteren.
Wanneer had jullie kindje het gebruik van een lepel door? Yoghurt of stamppot voer ik mijn kindje nog wel, maar ze eet soms liever zelf en raakt dan gefrustreerd.
Ik gebruikte ook dit soort lepels en daarmee ging het een stuk makkelijker voor haar om zelf iets op te pakken en binnen te krijgen. En ik gaf altijd haar een lepel en dan zelf een lepel om te voeren, die afwisseling hielp ook.
Onze dochter is 1,5 en eet al best een tijd zelf. Ook pap bijvoorbeeld. In het begin hebben wij ook de lepeltjes die @Feather stuurt gebruikt. Soms was dat idd meer voor het idee en nam ze daar 1 hap van. Nu gebruiken we meestal deze https://www.bol.com/nl/p/sproudsy-kinderbestek-baby-2-baby-lepeltjes-vorkjes-baby-bestek-bpa-vrij-rvs-roze-oranje/9300000194607296?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Echt top dat ze zo kort zijn.
Mijn kind is bijna 17 maanden en ik voer hem nog steeds iedere ochtend zijn yoghurt met havermout. We geven hem altijd kinderbestek bij het eten, en proberen het wel wat te stimuleren maar hij lijkt niet een aanleiding te zien om het te proberen omdat het met zijn handjes net zo makkelijk gaat. Hij is motorisch best sterk voor zijn leeftijd maar met een lepel eten doet/kan hij eigenlijk nog niet echt. Soms maak ik me er wel zorgen om maar ik denk ook niet echt dat het heel erg is.
Ik heb ook heel lang gevoerd omdat dat gewoon veel efficienter was. En vond het ook niet belangrijk dat een baby zelf kan eten als ze zich motorisch verder gewoon goed ontwikkelde. Op een gegeven moment kon ze het gewoon ineens zelf.
Mijn zoontje is 18 maanden, maar gewoon ook wat lui of gewoon slim. Hij pakt zijn lepel vaak direct, steekt hem in de lucht en zegt dan ‘helpe’. En dat wij het dan moeten doen, haha.
Maak mij er soms ook wel zorgen om, maar gaat het goed. Dus twijfel of ik er meer mee aan de slag moet.
Ons zoontje is nu bijna 1 en at tot vorige week het volgende:
S ochtends pap
Dan fruit geprakt
Brood in stukjes met beleg
Maispuffs
Avondeten gepureerd
En dan nog een paar kleine flesjes
Nu eet hij wel pap, brood en maispuffs, maar fruit moet hij ineens niet meer hebben en avondeten ook niet. Niet gepureerd, niet in stukjes en niet het happen van een groot stuk. Is dit een bekende fase? En wat te doen? Waren juist eindelijk de flessen een beetje aan het afbouwen…
Ik heb zo’n ontzettende jeukende huid. Ik snap er niks van. Ik drink genoeg water en smeer mezelf van top tot teen in. Heb ook niet het gevoel dat ik een hele droge huid heb? Hebben meer mensen dit tijdens hun zwangerschap?
Bel je verloskundige alsjeblieft. Dit is kan een symptoom zijn van zwangerschapscholestase. Ik heb het zelf ook gehad. Het is helemaal goedkomen. Ga aub niet te veel googlen.
Toevallig vet gegeten of cafeïne gedronken? Zit je in je laatste trimester?
Als het idd een heftige jeuk is kun je het beste even overleggen voor wat bloedonderzoek.
Ja idd bellen met je verloskundige. Dit werd mij op het hart gedrukt bij jeuk.
Nee ik kan sinds de zwangerschap niet meer zo goed tegen koffie en ben net over de helft. Ik had eigenlijk gehoopt dat het er een beetje bij hoorde net als de misselijkheid en zo.
Ik neem dan toch maar contact op met de verloskundige. Dacht dat die vervelende jeuk onschuldiger zou zijn. Dank voor jullie antwoorden.
Het is vrij zeldzaam dus grote kans dat het toch onschuldig is maar even checken kan geen kwaad.
Idd goed om te testen. Ik had ook veel jeuk en was uiteindelijk niks aan de hand dus hopelijk bij jou ook. Ik had het vooral op benen en buik. Wat mij hielp was in bad met sok met havermout en dan over alle jeukende plekken. En idd blijven insmeren. Uiteindelijk hielp bevallen ook haha. Hopelijk wordt het wat beter want het is wel echt mega vervelend.
Wel herkenbaar hoor! Ik had het bij beide zwangerschappen en ik weet van een goede vriendin dat ze het ook had. Maar idd zoals hierboven gezegd wordt voor de zekerheid maar laten nakijken.
Kan ook goed onschuldig zijn hoor, ik had ook erge jeuk maar was niks. Maar zou het voor je eigen gemoedsrust wel even aangeven/navragen
Wij deden ook maar van alles door elkaar. De stukken steeds grover inderdaad maar ook regelmatig gewoon een broccoliroos. Alles wat zacht is en je zo groot kan aanbieden kan je eens proberen om los aan te bieden (rijst kunnen ze zelf pakken en zachte groente). En bv pasta bolognese grover pureren en dan stukjes snijden uiteindelijk.
@Yzile wij zijn meer van de yoghurt- en kaasovertuiging dus die gaan we hoger opvoeren. (Kaas nog niet dus lekker volproppen met yoghurt)