Ja en dan drie verschillende ik had nu bij de tweede heel specifiek het takkie knuffeldoekje van de HEMA gevraagd. Misschien omdat het de enige knuffeldoek is die ik heb aangeboden is het ook de favoriet geworden haha, en omdat ik specifiek deze had gevraagd heb ik ook wat reserve. Deze takkie is trouwens ook heel zacht dus vind ik ook wel een aanrader, en leuk dat je dan later ook de grote knuffel, dekbed e.d. kan kopen mocht je dat willen.
Zelf geen ervaring mee, maar m’n nichtje deed hetzelfde en daar hielp het als de ouders naast het bedje op de grond gingen liggen en dan troosten. Toen had ze geen reden meer om te gaan staan.
Top duidelijk! Ik zie nu dat ik zelf ook een happy horse speendoekje heb gekocht hahaha en die is idd super zacht.
Nog een vraag: wat voor beddengoed heb je nodig voor een newborn in juli/augustus? Ik heb echt geen idee want ik ben alleen bekend met een winterkind.
Bij ons helpt om naast het bed te gaan zitten.
Oh ja gekmakende fase vond ik dat. Vooral geen aandacht aan geven. Bij mij gooide ze dan telkens haar spenen uit bed, zodat ik zou terugkomen om ze op te rapen. Dat deed ik dan zonder een woord te zeggen of haar aandacht te geven, heel droog haha. Na een tijdje ging het over.
Ik denk dat ik rond die leeftijd ook gestart ben met max 3min laten huilen. Ik wilde eerst eeecht geen ‘cry it out’ methodes doen, maar het cb stelde voor om eens te timen en 3min te wachten voordat ik weer binnenging, en dan merkte ik dat ze eigenlijk bijna altijd wel binnen die tijd stopte met huilen (als het huilen eerder al harder/paniekerig werd ging ik wel binnen).
Hier hielp ernaast gaan liggen of zitten niet, dan bleef ze staan en kijken en lachen. Dus kwestie van uitproberen wat bij jouw kindje werkt.
Vermoeiende fase. Succes!
Thanks voor alle tips!
Er naast zitten hielp vandaag nog niet echt, dan ging ze weer staan haha. Maar ga even wat verschillende tactieken uitproberen.
Moet ook wel zeggen dat we tot nu toe echt verwend waren met het naar bed brengen, dus moet ook even wennen aan deze struggle. Maar het komt vast weer goed.
Ik zou naast bed zitten niet echt aanraden want dan wordt dat het volgende punt van gewenning.
Lakentje en één (dubbel) dekentje was hier voldoende. Waar ik bij de winterbaby 1-3 dekentjes gebruikte, afhankelijk van de binnentemperatuur. Op hete dagen kun je de baby ook eerder in rompertje leggen ipv volledige outfit. Wij gingen na een paar weken over op een Lodger hydrofiele slaapzak.
Mijn dochter is afgelopen augustus geboren toen het 30 graden was. Ze lag onder een lakentje en 2 dekentjes in de kraamweek. En al gauw alleen onder een lakentje en dekentje.
Je kan ook gewoon vanaf het begin een (dun) slaapzakje aandoen.
Ja veel handiger dan al dat gedoe met lakentjes en dekentjes. Bij een slaapzak pas je gewoon de pyjama/romper aan naargelang hoe warm het is op de slaapkamer.
Mijn kindje is geboren in de hittegolf week van juli 2023 en die had al snel een slaapzakje aan. En lag dan wel onder een strak lakentje omdat hij erg bewoog maar die was heel dun. Vond ik zelf makkelijker dan prutsen met dekentjes en lakentjes.
Iemand tips tegen de pijn en jeuk van de uitslag/bultjes van hand voet mondziekte? Mijn kind zit op zijn benen echt helemaal onder en heeft er (vooral 's nachts) echt last van. We doen hem 's nachts al een lange legging aan zodat hij niet met zijn blote huidje de wrijving tegen de slaapzak voelt en dat lijkt iets te helpen. Maar ik dacht meer aan iets wat we kunnen smeren ofzo? Hij heeft het nu al 3/4 dagen en het lijkt nog niet beter te worden.
Misschien de Cicaplast baume b5 van la Roche-Posay? Die zou “soothing” moeten zijn. Ik gebruik hem eigenlijk altijd voor rottige plekjes, maar heb geen ervaring met jeuk. Anders misschien wat koelzalf halen bij de apotheek?
De verkoelende lotion van dr Leenarts kan goed helpen. Is bedoeld voor waterpokken, maar helpt ook hierbij. Onze dochter kreeg ook blaasjes in haar mond en toen waren waterijsjes echt de redding om een beetje te verdoven.
Ja hij heeft in de mond niks volgens mij, wel eromheen bij zijn mondhoeken, en binnenkant ellebogen maar zijn benen zijn het ergst en zitten dus echt bijna helemaal onder. Vuurrood ook. En mijn kind piept/zeurt echt niet snel dus als hij ergens last van heeft is het meestal echt aan de hand. Ik ga even wat verkoelends halen vandaag, thanks
@crazyvibes wij laten haar ook gewoon staan, ze gaat vanzelf wel liggen. Het scheelt wel dat onze dochter niet huilt. Behalve als ze soms valt😅 dan troosten we wel en beginnen we opnieuw.
Wij doen ook wel eens max 3 minuten laten huilen. Ik wilde het ook ab-so-luut niet, alleen ik reageerde heel slecht op het huilen. Met die max 3 minuten kwam ik erachter dat B vaak nog niet eens een minuut huilt. Dat voelde dan als een eeuwigheid. Lijkt wel een beetje settelen ofzo? Het steeds binnenkomen en troosten maakte het dus eigenlijk alleen maar erger🥲
Hoe hebben jullie bepaald naar wie je allemaal een geboortekaartje zou gaan sturen? Ik ben nu een beginnetje aan het maken van een lijst, maar vind het toch nog best lastig.
Ons lijstje was sowieso de mensen die dichtbij staan (familie en vrienden). We hebben de naaste buren met wie we contact hebben een kaartje gestuurd. Verder nog een aantal kennissen (beste/goede vrienden van ouders, onze oude buren met wie we een goede band hebben en een aantal fijne, oude collega’s van mijn partner).
Ik heb de lijst met genodigden van ons huwelijk erbij gepakt als basis en daar wat van aangevuld en weggestreept. Qua aanvullingen is het wel handig om bijvoorbeeld je verloskundige praktijk en je werk daar aan toe te voegen (ik was dat bijna vergeten).