Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Vraag me sws af of een slaapzakje in de zomer niet veel fijner is? Zijn er argumenten om dat niet direct te doen?

Vond het zo’n gedoe elke 3 uur voeden en dan die dekens steeds weer fatsoenlijk strak doen met je slaapkop…

Volgens mij kan je vanaf het begin prima een slaapzakje gebruiken! Alleen moet je goed opzoek naar eentje die een smalle hals heeft zodat het hoofdje er niet in kan zakken

2 likes

De onze sliep na een week al in een love to dream slaapzakje haha. Maar ging dan wel nog onder een dekentje en laken ermee. Ze is pas over gegaan op een dikke slaapzak toen ze dekens weg ging schoppen.

2 likes

Ik heb alleen de mensen die echt dichtbij stonden (en waarvan ik het oprecht leuk zou vinden als ze op kraamvisite kwamen) een kaartje gestuurd. In totaal dus maar 35 kaartjes.
De rest zag het wel op social media, hoorde het via de app of als ik ze met baby tegen kwam.

3 likes

Wij hebben inderdaad naaste familie gedaan, naaste vrienden en werk. Hadden er 30 ofzo. Verdere kennissen etc horen het wel via via en wilde wij ook niet allemaal per se op kraamvisite.

2 likes

Wij hadden als afweging: vinden we het gezellig/oke als diegene eventueel op kraamvisite zou willen komen? Ja, dan een kaartje. Nee, dan geen kaartje.

6 likes

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat ons zoontje van net geen 4 jaar een flinke cilinderafwijking en + afwijking heeft en dus een bril moet.

Voor ons als ouders even “schrikken”, want we hebben totaal niets door gehad. Ik weet dat er 1000x ergere dingen zijn en kan dat heus ook wel relativeren, maar de arts was ook gewoon geen fijn persoon en ik vond het een naar gesprek. Ook helemaal niet op ons zoontje gericht, terwijl hij overal bij zat. Dat helpt ook niet mee.

Ben benieuwd naar ervaringen van jullie als jullie brildragende kinderen hebben. Hoe gaat dit in de praktijk? Met spelen, sporten, zwemmen etc.? Wat vindt jullie kind er zelf van? En zijn ze er misschien overheen gegroeid?

Ik ben ook bang dat hij straks misschien gepest gaat worden op school. Maar volgens mij blazen al mijn zwangerschapshormonen de boel flink op. Dus hoop hier gewoon wat geruststellende ervaringen te lezen.

1 like

Ik lees net je mee, want m’n kind moet ook aan de bril. Veel van nichten en neven hebben een bril en paar klasgenootjes ook. Zij worden niet gepest. Je moet wel 2 brillen aanschaffen en iets qua verzekering om schade te dekken. Is best een grote kostenpost vind ik.

Ja lovetodream was hier ook favoriet! Alleen vroeg me toen ook al af of het wel goed is als je ze daar in laat zitten tijdens het voeden? Want anders vind ik dat aan en uit doen net zo’n gedoe als opnieuw instoppen :joy:

En @Broodrooster ik weet niet waar jullie wonen maar een vriendin van mij is hier heel fijn geholpen:

https://www.citybril.nl/kids-collectie

2 likes

Wij lieten haar er gewoon inzitten. Ze kreeg overigens wel de fles bij ons.

3 likes

Mijn zoon moest ook een bril toen hij net 4 jaar was. Hij wordt niet gepest en vond het zeker in het begin leuk. Hij weet ook goed wanneer de bril af moet, omdat ie anders kapot gaat.
Zo doen we met zwemmen, springen en gym de bril af. Vaak geeft hij zelf al de bril aan ons.
Hij hoefde er niet per se aan te wennen. Ik raad wel aan om 2 brillen te kopen. Wij hadden toen 1 + 1 gratis bij Specsavers geloof ik. Ik zou ook niet teveel geld eraan uit geven, want de sterkte kan heel snel veranderen en dan moet je weer een nieuwe bril.

2 likes

Bij bv raden ze wel losse armpjes aan! Ik heb een puckababy gebruikt en die deden we ook steeds open.

2 likes

Ja daar wilde ik ook heen!

2 likes

Ja dat vind ik dus best vervelend want 9/10 keer vallen ze in slaap en dan moet je die armpjes alsnog in de mouwen wurmen.

Thanks in ieder geval, ik ga nog even verder nadenken wat me het handigst lijkt haha

2 likes

Ik zou t eerlijk gezegd gewoon in huis halen en kijken wat je kindje fijn vind. Ik had een slaapzak, puckababy en lovetodream (alles via vinted) en mijn kind sliep alleen chill in de love to dream haha. Zielsgelukkig dat ik hem in huis had toen ik wanhopig was snachts.
Uiteindelijk kun je nog ziveel vooruit bedenken, je kindje kan iets compleets anders willen.

3 likes

Oh ik zie dat ik in de minderheid ben, maar wij hebben wel 80 à 100 geboortekaartjes verstuurd. Misschien wordt dat in België meer gedaan? Wij hebben het naar iedereen gestuurd waarvan het ons ook leuk leek om het in het omgekeerde geval te krijgen (en niet enkel waarbij je op kraambezoek zou gaan). Maar mijn schoonouders hebben er bv. ook naar een paar vrienden van hen gestuurd.

2 likes

Wij hebben er inderdaad ook naar wat ‘random’ mensen gestuurd zoals de makelaar omdat we net in ons nieuwe huis zaten haha. En bv. ook alle mensen in onze nieuwe straat, korte straat hoor. Maar net als bij de eerste stonden onze telefoonnummers er niet op dus de mensen met wie we niet close waren kwamen alsnog niet op kraamvisite :joy::see_no_evil:

Je kan je ook nog door de prijs laten leiden want vond het wel schreeuwend duur en had het er ook met de kraamzorg over dat we het deden bij de tweede omdat we het bij de eerste ook hadden gedaan, terwijl de mensen waarvan je wil dat ze het weten wisten het snel na de geboorte ook al via whatsapp

2 likes

Ik heb er (in Nederland) ook zoiets gestuurd, vond het juist heel leuk om te doen.
Heb bij het maken van de kaartjes daarom wel gekozen voor een ‘simpele’ variant, ik vond bijv van die kaarten met letterpress/reliëfdruk heel mooi maar dat werd veel te duur.

1 like

@Chicago even iets anders maar heb jij die Wildride nog gehuurd? En zo ja, ben ik wel benieuwd hoe die bevalt!