Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ja dat is ook waar, ik wilde een slaapzakje gaan bestellen en dekens. Kan altijd nog iets bestellen. Maar via vinted is idd ook een goed idee!

@Vloeistof nee uiteindelijk niet meer! Vonden het voor die paar minuten dat het wel comfortabel is (nav alle reviews hier haha) toch niet een top idee. En sinds een paar weken is het drama met kinderwagen ook ineens weer (even) over.

1 like

Wij hadden uiteindelijk ook 70, ooms, tantes, vrienden etc telde snel op en inderdaad verloskundige en werk wat erbij kwam.

1 like

Mijn kind heeft geen bril maar ik heb er zelf 1 gehad vanaf mijn vierde. Ik was verziend en had een lui oog, dus moest zelfs een oog afplakken. Ben wel rond mijn 12e er overheen gegroeid en tussen mijn 12e en 21ste geen bril gehad, nu weer wel.

Nooit gepest en nooit een ding geweest. Wel in het ziekenhuis toen gehoord op latere leeftijd dat het ook als ouder belangrijk is om er niet een groot ding van te maken dan is het voor het kind ook minder een probleem.

4 likes

Hoe heb je de overgang gedaan met de lovetodream. Ik heb het vermoeden dat mijn 11 weken oude baby meer behoefte heeft aan handen vrij, ook om zelf te troosten maar ze slaapt nu nog in een fase 1. Ben je daarna naar een slaapzak gegaan of heb je nog een lovetodream met ritjes gekocht?

Ik ben met 10 weken naar een gewone hema slaapzak gegaan. Dat was de eerste avond even wennen voor haar en sloeg ze zichzelf soms wakker. Maar avond 2 was het alsof het nooit anders is geweest!

2 likes

Little Dutch heeft ook lieve zachte knuffeltjes.

1 like

Heeft iemand hier een tip voor een (niet al te groot) modderkeukentje of water/zand tafel die echt weersbestendig is? Dus die je buiten kan laten staan. Mag wat kosten, maar dan wel dat ie ook jaren mee gaat. Liefst van hout!

Of anders een tip voor iets compacts van plastic wat je makkelijk heen en weer kan slepen?

Ons kaartje was ontworpen door een familielid dus laten printen en snijden bij een lokale drukker, daardoor een stuk goedkoper en toch mooie papiersoort kunnen kiezen. Dan moet je wel zelf iets kunnen ontwerpen of iemand kennen natuurlijk.

2 likes

Dit is de reden dat wij nu nog dekentjes gebruiken. Baby valt altijd op mij/in de wagen/in de draagzak in slaap en niet zelfstandig in bed. Zo kan ik hem 's overleggen zonder hem wakker te hoeven maken voor het aantrekken van de slaapzak.

2 likes

Ik denk dat een houten modderkeuken die altijd buiten staat wel wat onderhoud nodig heeft, zoals jaarlijks in de beits zetten om het mooi te houden. Wij hebben die van de action, is compact en zetten we in de winter wel binnen, maar ziet er na 1 jaar nog prima uit. Nu gebeitst en klaar voor een nieuw seizoen.

2 likes

Ik heb twee houten ikea knagglig kratjes op elkaar gezet en gebeitst met een plastic trofast bak erin en dat heeft de winter overleeft. Wel wat groener geworden maar ik ga het binnenkort gewoon schoonmaken en nieuwe laag beits erover en dan staat ie er weer mooi bij. Het hout is nog helemaal goed.

Ik wilde 'm eigenlijk in het najaar naar binnen halen en dat is met twee kratjes ook niet het probleem (kan je altijd ergens in een kast zetten met andere spullen erin) maar daar ben ik nooit aan toe gekomen. Dit kratje was qua afmeting ook het maximale dat op het balkon past dus perfect zo.

Twee tientjes + potje beits en een plastic bak (die we in de winter binnen hebben gebruikt met kinetisch zand).

5 likes

Thanks voor alle antwoorden over de geboortekaartjes. We hebben nu een lijst gemaakt en zitten nu op 60 kaartjes, zit je al best snel met een grote familie en grote vriendengroep(en) zijn we achter gekomen, haha.

Ben vooral geschrokken van de prijs, maar heb me er maar bij neergelegd dat ook dit weer een dure grap in het hele baby krijgen.

Ik heb de lovetodream en puckababy mini gebruikt, maar haalde haar daar wel uit met voeden de eerste weken, omdat we dan toch de luier moesten doen.

Vond deze overigens ook heel fijn voor newborns, voor de hele kleintjes rondom de zomer. Smalle hals en voor meerdere temperaturen geschikt:

Ik heb alles overigens pas besteld toen ik het nodig had, vond dat vooraf lastig inschatten. Maar misschien als het je 2e is (of je er een beetje in verdiept hier haha) het wel chill is dat je wat in huis hebt. Maar elke baby is ook weer anders, dus toch beetje gokken wat fijn is.

4 likes

Fijn om jouw eigen ervaring te lezen, dankjewel!
Bij mij zoontje praat ik er juist positief over inderdaad, mijn eigen gedachten zijn niet echt helpend denk ik :crazy_face:

Hij vindt het zelf gelukkig mega interessant en kijkt ernaar uit. Hij zei gister zelfs: “mama, misschien kan ik de nieuwe bril dan wel voor mijn verjaardag krijgen?” Ach…

4 likes

:pleading_face: och, zo lief

2 likes

Weten jullie hoe je zitten en tot zit komen kunt stimuleren bij je kind? Misschien is dit meer een vraag voor een fysio.

Ze is 11 maanden en tijgert al maanden de kamer rond. Heeft ook al een paar keer laten zien dat ze kan kruipen en trekt zich sinds 2 weken aan alles op en staat dan ook al vrij stevig.

Maar zitten doet ze nooit (behalve in de kinderstoel en op schoot). Als ze wil chillen, ligt ze altijd als een pilates princess ipv dat ze zit:
IMG_7891

Hoop over niet al te lange tijd met haar te kunnen fietsen, dat zou alle logistiek veel makkelijker maken.

2 likes

Ik zou het zeker zelf ook bij een fysio of consultatiebureau checken, maar mijn kind ging ook relatief laat zelf zitten en al (veel) eerder staan en langs de tafel lopen. Zij ging zeg maar staan en plofte dan neer in een zithouding. Het consultatiebureau zei tegen mij dat we in onze situatie daarom al wel kleine stukjes konden gaan fietsen. Ze kon toen ook goed en stabiel in bv de kinderstoel zitten zonder ondersteuning. Ik heb wel gewacht overigens omdat ik ook geen fiets had en het herfst was maar aangezien fietsen zo handig is, weet ik niet of ik bij een volgende weer zo lang zou wachten in verder dezelfde omstandigheden.

1 like

Valt ze ook nog echt om als je haar neerzet, of blijft ze dan wel zitten? Als ze wel redelijk stevig zit, ook in de kinderstoel, als haar hoofd bijv. niet heel erg wiebelt, zou ik mijn kind wel af en toe in het fietszitje zetten voor kleine stukjes en kijken hoe dat gaat.

2 likes

Tot voor kort viel ze dan om ja, haha. Ik ga er nog even mee wachten en dan straks langzaam opbouwen.

Dit is een kinderfysio, dit is 1 van haar filmpjes over gaan zitten, maar ze heeft er volgens mij meer, moet je er even tussen zoeken. Stroeve ondergrond helpt, kijken of je hem in kruipstand misschien kan interesseren voor iets boven zich zodat hij moet gaan zitten om er bij te kunnen. Ik zou denken dat als hij al kan gaan staan dat hij ook wel sterk genoeg zou moeten zijn om te kunnen gaan zitten, maar misschien heeft hij de truc nog niet door.

3 likes