Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

We hebben 2 maanden geleden de fysio afgerond (vanwege een voorkeurshouding), maar zal haar nog eens een bericht sturen of het nodig is terug te komen @Krekel

2 likes

Hebben jullie een tip voor hoe je de zandbak een beetje droog houdt? Of is dat gewoon een ellende die ik moet accepteren? We hebben zo’n houten waarvan je de bovenkant kan omvouwen tot een bankje. Gekregen maar als ik wist wat een werk dat zou zijn, zou ik er nooit om vragen.
We doen er een plastic zeil op maar toch is het zand hartstikke nat nu. Het staat nu al een week vol in de zon te drogen maar ik ben bang dat ik moet bijvullen met droog zand. Wat een gezeik. ‘Helaas’ vindt m’n kind het wel heel leuk.

Heb je er ook een zeil onder liggen? Zo nee, dan trekt 't zand waarschijnlijk vocht uit de grond.

Het enige wat helpt is zon denk ik, en, nattig zand bouwt wel veel beter dan droog zand :slight_smile:

3 likes

Wij hebben eentje zonder deksel, zat al in de tuin. Het droogt snel in de zon, als die er niet is is het nat :joy::see_no_evil:

3 likes

Ja juist geen zeil er op dan kan het luchten. Tegels onder de zandbak. Wij hebben eenzelfde soort zandbak en die is zo droog. Heb je wel echt zandbakzand gebruikt?

3 likes

Ik stel me nu een zandbak gevuld met potgrond voor :joy:

Wij hebben zo’n schelp, niet per se mooi maar vind het wel heerlijk nostalgisch en nooit nat zand mee.

2 jaar geleden kwam ik in dit topic verkondigen dat ons kind 10 minuten plezier had gehad van haar zandbak en dat ik hem toen heb weggedaan omdat ze het zand at, overal zand lag en ik helemaal gek werd.

Vandaag heb ik er weer eentje gevuld want ik kijk echt uit naar dat ze zelfstandig speelt in de tuin. :joy: Ik neem het nu maar voor lief.

1 like

Haahah wij hadden zo’n schelp en die was lek dus ook steeds nat en als ik 'm open liet staan piesten er katten in. Maar nu dacht ik toch weer ja zo’n zandbak is wel handig en leuk.

Edit : gezien het het aanraders topic is, hier is de watertafel een enorme hit en ook de glijbaan vindt ze geweldig. Ze zit nu al 10 minuten water in een hoorntje te scheppen om daarna te gaan zitten en het op te drinken. (ja dit is vast niet heel hygiënisch maar het speelgoed is redelijk schoon). Zelf plassen maken en daar in stampen vindt ze ook echt heel leuk.

4 likes

Even als reactie op mezelf maar ik ben zooooo trots op mijn modderkeuken. Hij is nog niet helemaal af want er moet nog een langere paal aan de rechterkant zodat de plank recht staat en die ijsjes moeten nog in een houder die ik ga maken ennn die mandjes/kratjes moeten nog wat netter; maar mijn kind is er ZO blij mee. En heeft me alles bij elkaar denk ik maar 75 euro gekost? Het heeft een zandbakje én een waterkraan die aangesloten wordt op onze buitenkraan.

96 likes

Wauw super leuk gedaan! Ziet er echt heel tof uit :heart_eyes:

3 likes

Wat een heerlijk hoekje zo! Daar gaan jullie vast lang plezier van hebben, hier waren vandaag 5 kinderen van 4-7 jaar driftig in de weer bij ons keukentje, haha.

1 like

Mijn jongste dochter kroop, stond en liep langs, maar ging met 11maanden nog niet zitten. Er waren meer kinderen op haar opvanggroep die dat ook hadden. Niks mee gedaan, haar gewoon haar eigen houding laten zien, en uiteindelijk ging ze het vanzelf alsnog doen.
Onze oudste lag ook altijd heel veel op haar zij zo, heel schattig vond ik dat.

1 like

Ja het is echt een fase! Hier hetzelfde, onze dochter was altijd vrij kalm en deed na geboorte broertje opeens allemaal dingen die we eerder nog niet hadden gezien :joy::see_no_evil: heel sneu soms ook, maar het is gewoon echt wennen. Wij deden en doen alsnog altijd veel met haar alleen, misschien helpt dat. Maar volgens mij is het vooral een kwestie van uitzitten en er laten zijn…

2 likes

Kwam deze tip tegen. Die ikea bak schijnt heel mooi te passen tussen die stokke stoelen. Kunnen mooi benodigdheden in voor bij het eten etc.

4 likes

Ik heb dit geprobeerd, en de stoel was net iets te breed voor de bakken waardoor ze er direct uit vielen als ze ook maar een milimeter scheef gingen bij het in en uit schuiven. Uiteindelijk extra stukjes erbij gekocht (via Etsy geloof ik) waardoor het wel precies paste. Alleen mijn kind ging de hele tijd met die bak spelen en alles eruit gooien dus ik vond het niet echt heel handig.

7 likes

@Telefoonnummer Jaa met die tussenstukjes van Etsy is het echt top! Ze hebben bij Ikea deze manden ook van draad, die vind ik persoonlijk nog mooier.
Hier wordt ook regelmatig alles er uit gevist, maar heb er vooral slabbetjes en wat boekjes in zitten dus vind dat niet zo erg.

1 like

Ik vond dit het zwaarste aan het krijgen van een tweede kind. Onze oudste deed precies zoals die van jou. Moet zeggen dat het met de tijd steeds beter werd, maar er was niet echt een omslagpunt ofzo.
Ik denk toen de baby 1 werd dat het wel een beetje voorbij was. Want ook al die voedingsmomenten bij de baby waren hier ook wel reden voor drama. Je kan dan geen aandacht geven en de peuter moet zich maar weer vermaken.
Niet wat je hoopt te horen, maar dus wel herkenbaar. Sterkte!

2 likes

Oh ik ben hier wel een beetje bang voor. Hoe oud is je kindje en @Howth?

We hebben al een temperamentvol kind (vooral wanneer overprikkeld/moe) dus ben bang dat het straks helemaal erg wordt.

1 like

@Howth dit komt vaker voor en is een kwestie van wennen. Is ook een behoorlijke verandering! Ze zal waarschijnlijk ook nog wel vermoeider zijn door het ziek zijn. 1 op 1 dingen doen met haar kan helpend zijn.

2 likes

Ja onze oudste beleeft de wereld ook nogal intens dus dat hielp niet mee. Er zat bij ons precies 2 jaar tussen de twee kindjes.
Maar als je erin zit dan deal je er gewoon mee. Achteraf denk ik echt pffff heftig. Als mensen me ook vragen wat ik het meest intens vond qua verandering: van 0-1 kind of 1-2 zeg ik ook volmondig van 1 naar 2.

4 likes