Geen maillot maar een legging:
Vraagje: ons kind slaapt ineens weer moeilijker in. Hij is nu 2 maanden en een paar maanden. Een van ons brengt hem op bed (standaard ritueel) en vervolgens krijst ie het uit. Echt hysterisch. Dan gaat de ander erheen en knuffelen we nog en een boekje. En dan is het -gelukkig- 9/10 keer klaar.
Best prima als je met z’n 2en bent maar er zijn genoeg momenten dat dit niet kan en het wordt nu zo’n standaard riedeltje. Afgelopen donderdag was ik niet thuis en is mn vriend tot bijna 21 uur bezig geweest iemand tips hierin? Want het is natuurlijk totaal niet handig als dit een nieuw ritueel wordt zo…
Ik ga binnenkort mee op schoolreisje en vervoer dan 6 kinderen. Vorig jaar (toen groep 3) was ik de enige ouder met kinderzitjes (dus boosters of bijv maxicosi kore (100-150cm stoel). Die kinderen gingen compleet steigeren want “ik ga echt niet in zo’n babystoel!”
Voor mijn kind het minst leuk, ik zei gewoon; prima dan ga je niet mee … maar m’n zoon vond het heel vervelend.
Dit jaar mag ik dus weer 6 kinderen vervoeren, 8 jarigen inmiddels, en ik heb nu niet 6 stoelen meer (toen wel). En ik vraag me af hoe anderen dit doen? 8 jarigen zijn geen 135 toch? Gemiddeld gezien?
Mijn eigen kind is net 6 en net 110 dus ook wel kleiner en tengerder dan die andere 5. Maar dan nog? Ik zie ze het liefst gewoon minimaal op een booster . Ja in het midden tussen 2 stoelen mag zelfs vanaf 3 zonder stoel, maar dat lijkt me echt niet 100% zo veilig als een stoel, of overschat ik de stoelen
Zitten jullie 8 jarigen allemaal nog in “veilige” kinderstoelen of gewoon los op de bank? En hoe doen jullie dit soort dingen? Het is bijna 45min rijden.
Ik zelf niet maar een collega wel. Zij zijn best wel strikt geweest in de ene avond mama en de andere avond papa. En diegene doet ook alles, ook het terug gaan. Ze zei ook dat het soms wel zwaar is en lang duurt maar dat het wel steeds beter gaat.
Jaa dit zouden wij normaal ook doen maar pff met 26 weken trek ik dat gewoon echt niet te hele avond.
Denk dat het snel tijd wordt voor zn peuterbed. Dan ga ik er wel bij liggen tot ie rustig is/slaapt
Ik zou het voor schoolreisje wel zonder doen, denk ik, als dit vanuit school niet voorgeschreven is. Incidenteel vervoer mag, volgens mij valt een schoolreisje daar onder. Ik vind dat de verantwoordelijkheid van de eigen ouders. Als die niks meegeven, zou ik ook niet moeilijk doen.
En voor je eigen kind uiteraard je eigen regels, of een uitzondering voor het schoolreisje.
Ik vind dit echt heel lastig van dat mijn kind naar school gaat, al die mini-kindjes gaan gewoon zonder stoeltje of booster met auto’s. Heb zelf nog geen oplossing en tot nu toe (ze zijn nog maar op een iets verder uitje gegaan) ging mijn kind dan bij iemand die met de bakfiets ging, met helm op (is ze ook uniek in). Ik weet eerlijk gezegd nog niet wat we gaan doen als er een uitje is waar ze alleen met de auto heen kunnen, maar ik zou in mijn eigen auto geen kinderen vervoeren zonder in ieder geval een booster. Vast een kwestie van loslaten en hopen en bidden dat het goed gaat.
Zou je misschien de andere ouders van je groepje kunnen vragen een booster mee naar school te nemen?
Ja bij de kleuters heb ik het idee dat iedereen nog wel trouw met een stoel of booster aan komt zetten tijdens uitjes. Maar vanaf groep 3 is dat verdwenen
Ik dacht huh hoe kan je 26 weken zwanger zijn en een kind van 2 maanden hebben, maar je kind is 2 jaar haha.
Ik weet niet of je al een peuterbed hebt gekocht maar anders zou ik ook nadenken over meteen een gewoon bed, dan kan je er zelf ten minste fatsoenlijk naast liggen. Ik val zo 3 x per week naast m’n kind in slaap als ze me weer eens roept.
Eens met @Kusjessoldaat. Nog even als aanvulling op mijn bericht van gisteren: we hebben dit dus ook gedaan, we hebben gelijk een 90x200 bed gekocht, zodat we er eventueel bij zouden passen als hij ziekig is/niet wil slapen.
Ons kind (bijna 15 maanden) begint ineens fanatiek met bijten? Hoe kunnen we dat het beste afleren? Bij een “nee” oid is het hysterisch gekrijs. Proberen we zo veel mogelijk te negeren. Man kan dat vrij goed, ik vind dat lastig. Is het herkenbaar? Hopelijk ook “gewoon” een fase (?)…
Zijn verschillende merken kinetisch zand te mengen?
Had een klein zakje van Kruidvat om eens te proberen, maar dat verkopen ze nu niet meer.
Bij een langer stuk kwamen bij ons in de klas nog wel wat boosterzitjes mee, voor korter (of niet over snelweg) eigenlijk niet meer. Incidenteel mogen ze natuurlijk zonder vervoerd worden, maar jouw auto en jouw regels.
Ligt eraan of het nieuwe zand hetzelfde aanvoelt. Meestal niet en dan is mengen niet handig.
https://www.instagram.com/p/DG7YlWfIz5b/?igsh=cHYzZGMycXdjMjcz
Hier worden de verschillende soorten vergeleken ook.
Ik heb laatst een zakje van de trekpleister (volgens mij is dat dezelfde als de Kruidvat) gemengd met het “echte merk” en had dat beter niet kunnen doen. Het werkt nu echt veel minder goed en wordt heel korrelig.
En @Kusjessoldaat dan neem ik mijn verlies en koop ik maar nieuw en meng ik niet. Die link is wel heel fijn! Want ik vind het wel duur en wist het verschil niet, maar dit geeft nuttige info.
Ik speel liever met obleck (van dat maizenaslijm), maar mijn kind is niet zo dol op vieze handen en dit zand vond ze wel heel leuk. En zelf vind ik het ook wel heel lekker eigenlijk. Vind dat wel echt heel leuk aan een kind hebben, lekker meeklaaien met zand, klei en slijm
Mijn kind lijkt dit te doen als er kiezen doorkomen, ben ik achter. Mss bij jou ook? Verder geen oplossing, zijn hier steeds fases geweest dat ie me beet. Ik ben op een gegeven moment gaan zeggen, niet bijten, kusje! En dat hielp wel, kreeg ik een kusje tegen mn been. Helaas soms wel na het bijten haha
Maarja misschien is het bij jou weer wat anders
Mijn kind slaapt nog 2 keer en hij is 18 maanden. Hij is vaak vroeg wakker en ook wel heel actief. Dus heeft het ook nog wel nodig. Hij slaapt ook altijd. Alleen het is wel een puzzel steeds. Want ‘s ochtends moet ik niet te vroeg zijn met op bed leggen maar hem ook niet te lang laten slapen want anders slaapt hij ‘s middags niet. Maar dat is dan te lang tot de avond. Dus daar word ik wel een beetje gek van. In de middag maak ik hem om 15:00 wakker en om 19:00 gaat hij naar bed maar dat gaat ook moeizamer de laatste tijd. Weet niet of dat komt omdat het te kort op elkaar is.
Hij slaapt op de opvang ook heel slecht. De dag na een crèche dag ben ik met hem thuis en dan heb ik het idee dat hij ook slaap moet inhalen.
Maar ben toch benieuwd of hier ouders zijn die actief hebben toegewerkt naar 1 slaapje? Ik denk dat ik het nog even zo ga laten hoor. Maar ik vind het soms ook wel jammer dat ik nooit echt iets met hem kan doen zoals babyzwemmen of dreumesgym want dat is altijd in de ochtend
klinkt als hét moment om over te gaan naar één slaapje. Kan gewoon geleidelijk… wij begonnen met 11:00 naar bed brengen daarna 11:30 etc. En soms sliep hij dan maar een uurtje dan was t om 18:00 lekker optijd naar bed. Na een aantal weken werd het ene dutje steeds langer. Nu max 2,5 uur.
En de eerste weken deden we zeker soms nog twee dutjes maar net wat die dag uitkwam en zo langzaamaan werd het steeds vaker één lang dutje.
Iemand die een goede fotograaf kan aanraden voor foto’s van (klein)kinderen, ergens in Zuid Holland/op het strand? Willen mijn moeder een cadeau doen en ze wil graag foto’s van de drie kleinkinderen (1, 1,5 en 5 jaar), buiten, spontaan en niet te geposeerd. Weet niet zo goed waar te beginnen met zoeken