Bij een langer stuk kwamen bij ons in de klas nog wel wat boosterzitjes mee, voor korter (of niet over snelweg) eigenlijk niet meer. Incidenteel mogen ze natuurlijk zonder vervoerd worden, maar jouw auto en jouw regels.
Ligt eraan of het nieuwe zand hetzelfde aanvoelt. Meestal niet en dan is mengen niet handig.
https://www.instagram.com/p/DG7YlWfIz5b/?igsh=cHYzZGMycXdjMjcz
Hier worden de verschillende soorten vergeleken ook.
Ik heb laatst een zakje van de trekpleister (volgens mij is dat dezelfde als de Kruidvat) gemengd met het “echte merk” en had dat beter niet kunnen doen. Het werkt nu echt veel minder goed en wordt heel korrelig.
En @Kusjessoldaat dan neem ik mijn verlies en koop ik maar nieuw en meng ik niet. Die link is wel heel fijn! Want ik vind het wel duur en wist het verschil niet, maar dit geeft nuttige info.
Ik speel liever met obleck (van dat maizenaslijm), maar mijn kind is niet zo dol op vieze handen en dit zand vond ze wel heel leuk. En zelf vind ik het ook wel heel lekker eigenlijk. Vind dat wel echt heel leuk aan een kind hebben, lekker meeklaaien met zand, klei en slijm
Mijn kind lijkt dit te doen als er kiezen doorkomen, ben ik achter. Mss bij jou ook? Verder geen oplossing, zijn hier steeds fases geweest dat ie me beet. Ik ben op een gegeven moment gaan zeggen, niet bijten, kusje! En dat hielp wel, kreeg ik een kusje tegen mn been. Helaas soms wel na het bijten haha
Maarja misschien is het bij jou weer wat anders
Mijn kind slaapt nog 2 keer en hij is 18 maanden. Hij is vaak vroeg wakker en ook wel heel actief. Dus heeft het ook nog wel nodig. Hij slaapt ook altijd. Alleen het is wel een puzzel steeds. Want ‘s ochtends moet ik niet te vroeg zijn met op bed leggen maar hem ook niet te lang laten slapen want anders slaapt hij ‘s middags niet. Maar dat is dan te lang tot de avond. Dus daar word ik wel een beetje gek van. In de middag maak ik hem om 15:00 wakker en om 19:00 gaat hij naar bed maar dat gaat ook moeizamer de laatste tijd. Weet niet of dat komt omdat het te kort op elkaar is.
Hij slaapt op de opvang ook heel slecht. De dag na een crèche dag ben ik met hem thuis en dan heb ik het idee dat hij ook slaap moet inhalen.
Maar ben toch benieuwd of hier ouders zijn die actief hebben toegewerkt naar 1 slaapje? Ik denk dat ik het nog even zo ga laten hoor. Maar ik vind het soms ook wel jammer dat ik nooit echt iets met hem kan doen zoals babyzwemmen of dreumesgym want dat is altijd in de ochtend
klinkt als hét moment om over te gaan naar één slaapje. Kan gewoon geleidelijk… wij begonnen met 11:00 naar bed brengen daarna 11:30 etc. En soms sliep hij dan maar een uurtje dan was t om 18:00 lekker optijd naar bed. Na een aantal weken werd het ene dutje steeds langer. Nu max 2,5 uur.
En de eerste weken deden we zeker soms nog twee dutjes maar net wat die dag uitkwam en zo langzaamaan werd het steeds vaker één lang dutje.
Iemand die een goede fotograaf kan aanraden voor foto’s van (klein)kinderen, ergens in Zuid Holland/op het strand? Willen mijn moeder een cadeau doen en ze wil graag foto’s van de drie kleinkinderen (1, 1,5 en 5 jaar), buiten, spontaan en niet te geposeerd. Weet niet zo goed waar te beginnen met zoeken
Mijn dreumes is drie maanden jonger en zijn idd net over op 1 slaapje. Het is nog niet ideaal, ochtenden zijn pittig voor hem, veel huilen, boos zijn, veel willen eten haha omdat hij erg moe is, maar als we hem op bed leggen dan slaapt hij ‘s middags helemaal niet of heel laat pas tegen half 3. Het is echt een overgangsfase, we begonnen met 11.15 uur naar bed, dat is nu al een uurtje later. Mijn oudste deed dit ook op deze manier en zo werkte we toe naar 13.00 uur op bed. Ik ga ‘s ochtends vaak weg met de wandelwagen of bakfiets om de ochtend fijn te houden voor hem, iig niet te druk en met veel bewegen want dat is nog teveel momenteel. Op het kdv laten ze hem ook maar 1x slapen en daar ging het al eerder beter dan thuis haha
Oh dat is wel een goede tip inderdaad! Dankje. Want de keren dat hij ‘s ochtends niet ging slapen probeerde ik het te rekken tot 12:00/12:15. Was echt pittig vanaf 11:00.
Want ik weet gewoon niet of mijn kind het gaat redden. Hij is vaak tussen 5:30 en 6:00 wakker en dan tot 12:00 wakker zijn. Dat is wel echt lang… hij is heel sporadisch rond 7:00 wakker. Maar ergens hoop ik dat dat ook stiekem gaat veranderen als hij naar 1 dutje gaat.
@RosaB ah ja het is echt niet zo gezellig dan. En ik vind het dan ergens ook zielig/tegennatuurlijk om hem wakker te houden. En hoe lang slaapt hij dan meestal? Of is het wisselend?
Thanks @DelilahBard en ja ik woon in Den Haag bij het strand en ken heel veel mooie plekjes! En ben fotograaf, haha. Mocht je interesse hebben stuur maar een DM!
Jacky nobels? Weet niet exact waar zij woont maar doet ook heel veel familie fotografie en zie heeeel vaak strand foto’s
Jaa @the.rebel.club, ik ga in de zomer weer voor een familieshoot bij Lakshmana. Ik tel af. (mijn dochter had vandaag zo’n mooie jurk aan, misschien kan ze die dan wel weer aan!)
Een vriendin van mij doet dit! Ik zal je even een PB sturen met haar naam.
Jaa dat zou goed kunnen! Daar dacht ik ook aan. Hij bijt echt op alles…
Hij heeft al 4 kiezen maar nog een paar plekken voor een tand/kies(?). Dus ben benieuwd wanneer we de eerste puntjes voelen
RKR fotografie. In Rockanje zit haar studio maar ze komt ook op buiten locaties.
Ik worstel net als @Vloeistof nu ook met het slaapritme, 17 maanden hier, maar ik zit dan vooral met de boterham. Want als ik hem om 11:15 in bed wil hebben, wanneer eet hij dan brood? Ik merk als ik hem zonder boterham (wel een stukje fruit rond half 10/10 uur en uiteraard ontbijt) in bed leg dat hij of niet slaapt, of echt na een uurtje weer wakker is omdat hij gewend is rond 12:00/12:30 brood te eten. En pas om 12:30 naar bed is eigenlijk echt te laat, dan merk ik dat hij hyper wordt van de vermoeidheid en dat wil ik voor zijn.
Ik ben sowieso al niet zo’n held met onvoorspelbaarheid dus ik vind dit echt een moeilijke periode, zo’n overgang in slaapritme
In die tijd (zo tussen 1 of 2 slaapjes in) bood ik gewoon vlak voor het slapen een (halve) boterham aan en als ze uit bed kwamen weer. Wat meer (kleine) eetmomenten, zodat ze iig door honger wakker werden
Ik lees vooral mee maar zit met precies hetzelfde “gedoe”. Vet goed idee! Mijn dochter eet vaak 2 broodjes dus die ga ik verdelen, thanks!