Ik zit echt even met mijn handen in het haar wat betreft mijn dochter. Sinds begin februari gaat ze naar de basisschool en het ging de eerste tijd heel goed, ook op de bso. Tot een paar weken terug toen ze ineens begon te zeggen niet naar de bso te willen. Ze wilde zo erg niet, dat ze iedere keer moest huilen en ook op school er zo erg tegenop ging zien dat de juf mij nu al 3x in 2 weken heeft gebeld dat ze echt ontroostbaar is. De leidsters en de juffen zien verder geen vreemd of teruggetrokken gedrag en ze is ook heel sociaal.
We hebben toen besloten even te stoppen met de bso, maar dat heeft de spanning niet minder gemaakt. Sterker nog: ze moet nu steeds uit school aan het eind van de dag overgeven van spanning en vermoeidheid. Gisteren was ze een dag thuis, en dan is er niks aan de hand. Vandaag een ochtend naar school en vanavond was het weer mis.
Halve dagen zijn dus zelfs al teveel voor 'dr momenteel, maar ik ben ook erg zoekende in hoe haar verder te helpen. Heeft iemand tips om spanning wat omlaag te krijgen? Of iemand met dezelfde ervaring?
Ik heb al het boek het Kleurenmonster en we doen regelmatig yoga samen om te ontspannen.