@Lakshmana misschien wel?
Mijn dreumes is drie maanden jonger en zijn idd net over op 1 slaapje. Het is nog niet ideaal, ochtenden zijn pittig voor hem, veel huilen, boos zijn, veel willen eten haha omdat hij erg moe is, maar als we hem op bed leggen dan slaapt hij ās middags helemaal niet of heel laat pas tegen half 3. Het is echt een overgangsfase, we begonnen met 11.15 uur naar bed, dat is nu al een uurtje later. Mijn oudste deed dit ook op deze manier en zo werkte we toe naar 13.00 uur op bed. Ik ga ās ochtends vaak weg met de wandelwagen of bakfiets om de ochtend fijn te houden voor hem, iig niet te druk en met veel bewegen want dat is nog teveel momenteel. Op het kdv laten ze hem ook maar 1x slapen en daar ging het al eerder beter dan thuis haha
Oh dat is wel een goede tip inderdaad! Dankje. Want de keren dat hij ās ochtends niet ging slapen probeerde ik het te rekken tot 12:00/12:15. Was echt pittig vanaf 11:00.
Want ik weet gewoon niet of mijn kind het gaat redden. Hij is vaak tussen 5:30 en 6:00 wakker en dan tot 12:00 wakker zijn. Dat is wel echt lang⦠hij is heel sporadisch rond 7:00 wakker. Maar ergens hoop ik dat dat ook stiekem gaat veranderen als hij naar 1 dutje gaat.
@RosaB ah ja het is echt niet zo gezellig dan. En ik vind het dan ergens ook zielig/tegennatuurlijk om hem wakker te houden. En hoe lang slaapt hij dan meestal? Of is het wisselend?
Thanks @DelilahBard en ja ik woon in Den Haag bij het strand en ken heel veel mooie plekjes! En ben fotograaf, haha. Mocht je interesse hebben stuur maar een DM!
Jacky nobels? Weet niet exact waar zij woont maar doet ook heel veel familie fotografie en zie heeeel vaak strand fotoās
Jaa @the.rebel.club, ik ga in de zomer weer voor een familieshoot bij Lakshmana. Ik tel af. (mijn dochter had vandaag zoān mooie jurk aan, misschien kan ze die dan wel weer aan!)
Een vriendin van mij doet dit! Ik zal je even een PB sturen met haar naam.
Jaa dat zou goed kunnen! Daar dacht ik ook aan. Hij bijt echt op allesā¦
Hij heeft al 4 kiezen maar nog een paar plekken voor een tand/kies(?). Dus ben benieuwd wanneer we de eerste puntjes voelen
RKR fotografie. In Rockanje zit haar studio maar ze komt ook op buiten locaties.
Ik worstel net als @Vloeistof nu ook met het slaapritme, 17 maanden hier, maar ik zit dan vooral met de boterham. Want als ik hem om 11:15 in bed wil hebben, wanneer eet hij dan brood? Ik merk als ik hem zonder boterham (wel een stukje fruit rond half 10/10 uur en uiteraard ontbijt) in bed leg dat hij of niet slaapt, of echt na een uurtje weer wakker is omdat hij gewend is rond 12:00/12:30 brood te eten. En pas om 12:30 naar bed is eigenlijk echt te laat, dan merk ik dat hij hyper wordt van de vermoeidheid en dat wil ik voor zijn.
Ik ben sowieso al niet zoān held met onvoorspelbaarheid dus ik vind dit echt een moeilijke periode, zoān overgang in slaapritme
In die tijd (zo tussen 1 of 2 slaapjes in) bood ik gewoon vlak voor het slapen een (halve) boterham aan en als ze uit bed kwamen weer. Wat meer (kleine) eetmomenten, zodat ze iig door honger wakker werden
Ik lees vooral mee maar zit met precies hetzelfde āgedoeā. Vet goed idee! Mijn dochter eet vaak 2 broodjes dus die ga ik verdelen, thanks!
Wij zijn van 2 naar 1 slaapje gegaan toen onze dochter in de middag wat moeilijker ging slapen/of helemaal ging weigeren. Meestal ligt ze ergens tussen 12 en 13. In het begin van de overstap leek ze 's ochtends wel wat moe, denk dat ze ook prima had kunnen slapen maar uiteindelijk hield ze het dus wel vol en hebben wij dus niet het eerste slaapje steeds later gedaan. Nu bijvoorbeeld als we hebben gezwommen valt ze 's ochtends ook nog wel eens in slaap voor een kort slaapje of begint ze gewoon vroeger aan het middagdutje. Met eten doen we dan idd wat flexibeler (broodje ervoor en erna bijvoorbeeld). Als we gewoon thuis zijn slaapt ze van ± half 1 tot 3 en dan tussen 7 en half 8 ligt ze in bed weer. Moet er wel bij zeggen dat ze eigenlijk zelden al om 5 uur wakker is dus de ochtend is niet ZO lang.
Heel erg leuk! Waar heb je alles vandaan?
Kan je het niet een half uur uitstellen en dan om half 12 een boterham geven.
Kratjes komen van de kistenkoning.nl
Vijf planken tuinhout van de Gamma
Die ronde paal rechts had ik nog liggen
Mandjes komen van IKEA
Bakjes zijn van IKEA (trofast)
Kraan en kapstokje komen uit de koopjeshoek van IKEA
Vlaggenlijn is van Dille & Kamille maar die had ik nog liggen van iets anders
Ijsjes zijn van de HEMA maar uit de tweedehandswinkel
Tuingereedschap oranje is ook van IKEA
Gietertje van het tuincentrum
@Fredje @Ludo Mijn kind kennende gaat hij een halve boterham echt niet accepteren haha, hij wil dan gewoon zijn volledige lunch (2 boterhammen en een bekertje melk) en daar zijn we ook altijd wel 45 min zoet mee, eer dat erin zit. Misschien heb ik een heel raar kind (volgens mij valt dat wel mee ook) maar iets even snel doen kan echt niet met hem. Maar misschien maak ik teveel aannames en moet ik het toch eerst proberen.
Ja iets uitstellen heb ik dus de afgelopen dagen ook wel gedaan, kon ook niet anders want anders zit je zo vroeg aan die boterham, maar ik zie dan gewoon aan hem dat hij over die vermoeidheid heen gaat een beetje.
Naja ik blijf maar puzzelen, wel goeie ideeƫn verder, thanks
Uh ik dacht dat kinderen altijd in een schoolbus naar schoolreisjes gingen en niet zomaar met een andere ouder. Overigens is mijn 8 jarige wel boven de 135cm, maar als ik naar zn klas kijk is de lengte ergens tussen de 125 en 150 denk ik.
Knijpfruit met havermout, een banaan, zoiets wat wat vullender is?
Is erg afhankelijk van het budget dat een school er voor heeft ook. Bij ons wordt alles door ouders gereden, op uitzondering van maximaal 2x per jaar een cultuurbus van de gemeente naar een theater/museum.