Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Voor een 8jarige vind ik het niet heel uitzonderlijk dat ze die stoeltjes niet meer hebben. Als je het graag wil kun je aan de juf vragen wie er bij jouw auto zijn ingedeeld en die ouders even persoonlijk contacten of ze zo’n stoeltje mee willen geven.

Dit doe ik inderdaad altijd. Kind doet nu zo’n maand of 3/4 nog maar een slaapje. Banaantje of zo’n vezelrijk knijpfruitje, gekookt ei, of een mueslibol en dan in bed. Na zn dutje luncht ie dan gewoon. Ik denk dat je t een beetje moet uit proberen en misschien moet ie even wennen aan een ander ritme qua eten maar dat komt er vanzelf in.

1 like

Wij hebben heel lang om 11 uur geluncht en dat verschuift dan op gegeven moment naar later. Op zich is lunch om 11 uur niet gek als je om 7 uur ontbijt. Om 9 fruit. Daarna weer om 14 een snack en dan om 18 avondeten bijv. Uiteindelijk is alles een fase moet je maar denken :joy:
Hoe doen ze het bij de opvang?

2 likes

@Junebug85 Ik deed net als @kleinmaargroot gewoon vroeg lunchen, dat tijdstip verschuift naar verloop van de tijd vanzelf weer.
En dan soms als ze wakker was nog een broodje, omdat ze wel weer trek had.

2 likes

hahaja ontbijten, lunchen en avondeten heb ik nog nooit zo vroeg gedaan als met kinderen.

6 likes

Werkt het niet als je dat fruit vervangt door iets vullenders? Dus brood inderdaad of ei, havermout, of iets lekkers. Dan is dat eigenlijk al een vroege lunch. Brood hoeft toch niet op een specifieke tijd en iedere dag? Als ik zag dat mijn kinderen moe waren en we waren bijvoorbeeld nog onderweg stopte ik ze ook gewoon al snel een banaan, knijpfruit of rijstwafel met pindakaas toe. Had ook het idee dat ze dan iets lekkerder/langer sliepen.
Maar snap dat het een beetje puzzelen is als je dagritme verandert! Ik herinner me trouwens dat bij die overgang het ene dutje vaak heel kort was. En dan gewoon een vroege bedtijd (of als je pech hebt een kind dat op 5 uur in slaap valt op de fiets).

1 like

Ooh bedankt voor het uitgebreide anwoord! Moest je nog iets speciaals kopen om de kraan op de tuinslang te kunnen aansluiten (tenminste dat lijk ik te zien aan de onderkant)? Want een werkend kraantje lijkt me wel echt superleuk!

1 like

Oja we hadden nog een oude tuinslang liggen dus het enige wat we nodig hadden was idd zo’n grijs tuutje om de tuinslang eraan te klikken.

2 likes

Iemand ervaring met de Starter loopfiets van Angels & Bandits? Dus die op 2 wielen, niet de little starter met 2x2 wieltjes (die hebben we nu, wel een aanrader trouwens! Maar wordt te klein). Ik vond via de zoekfunctie alleen iemand die in recencies had gelezen dat ie snel roest, maar mss iemand zelf ervaring mee?

Of andere tips voor een loopfiets voor een 2-jarige, die lang meegaat (om door te geven) en max 70€ kost?

1 like

Wij hebben een veloretti maar die was heel lang te groot. Ook een puky voor een tientje op marktplaats gehaald en die is echt top. Wel lelijker haha.

2 likes

Beetje gerelateerd aan het bericht van Gatta: dilemma voor het kopen van een loopfiets of niet. In april wordt zoontje 2 en het leek me wel een mooi moment voor een loopfiets. Hij heeft wel al een step van Micro. Nu nog met het zitje erop, die kun je dan eraf halen en ombouwen tot ‘echte’ step.

Voegt een loopfiets dan echt nog iets toe naast die step? En een driewieler, is dat nog leuk voor hem, of sla je dat net zo goed over? Tips voor merken of modellen zijn ook welkom, zal waarschijnlijk voor tweedehands gaan. Het liefst iets wat over een jaar ook nog interessant voor hem is.

1 like

Mijn kind is een uitzondering hier geloof ik, maar zij vindt echt niets aan de loopfiets. Ze heeft hem een jaar en speelt er nu wel wat mee, maar zitten en loopfietsen doet ze niet. Driewieler vindt ze veel leuker en gebruikt ze wel. Mijn buurmeisje van wie de de driewieler over hebben genomen was hetzelfde.
Dus ik zou de driewieler aanraden. :sweat_smile:

5 likes

Ik heb een Trybike die je kunt ombouwen van 3- naar tweewieler. Nieuw wel duurder dan €70, maar heb een hele nette tweedehands gekocht via Marktplaats voor een paar tientjes. Mijn kind is bijna 2,5 en we gaan rond de 2,5 over van driewieler naar tweewieler denk ik. Echt een leuke fiets, qua stijl vergelijkbaar met Veloretti maar je kunt meer in hoogte verstellen

2 likes

Nee hoor, mijne heeft zowel de loopfiets met 3 wielen als loopfiets met 2 wielen nauwelijks aangeraakt. Steppen vindt ze fantastisch. Ik heb wel een loopfiets omdat we die eerst gekocht hadden maar als we al een step hadden gehad, zou ik die niet gekocht hebben. 1 vervoersmiddel neemt al genoeg ruimte in.

1 like

Als ze goed kunnen loopfietsen is dat wel weer een voordeel met leren fietsen zonder zijwieltjes.

5 likes

Klopt!

1 like

Mijn kind kwam echt veel beter/sneller vooruit op loopfietsjes dan op een step. Dus de loopfiets werd hier het meest gebruikt en step was een leuke (maar overbodige) extra.

Ons kind fietste op haar 2e op een pukymoto (3 wielen smal bij elkaar, goed op MP te krijgen/verkopen) en vanaf haar 3e verjaardag op een loopfiets met twee wielen. En op haar 4e verjaardag fietste ze toen zo weg op een trapperfiets zonder zijwieltjes. Hier in de straat zie ik dat heel duidelijk, dat kinderen die veel met een loopfiets met 2 wielen in de weer zijn ook heel gemakkelijk de overstap naar een fiets zonder zijwieltjes maken.

1 like

Wij hebben deze. Wel bijna 5 jaar geleden gekocht, maar neem aan dat de kwaliteit niet anders is. Echt super tevreden over. Hebben 2 kinderen behoorlijk wat kilometers op gemaakt. Geen roest op te zien, heeft wel altijd binnen gestaan als er niet op gereden werd.

3 likes

Heeft iemand de lorelli scorpius autostoel of een vergelijkbare? (Geen isofix) Het lijkt alsof de stoel voorwaarts installeren betekent stoel neerzetten, kind erop en die 2 samen vastzetten met de 3 punts autogordel. En dat mag dan vanaf 100 cm. Maar ik vind dit zo raar? Kan bijna niet geloven dat dit echt klopt, maar kom er niet uit. Lijkt me veel veiliger als de autostoel gewoon vastgezet kan met de autogordel en kind nog in de 5 puntsgordel. Weet iemand hier meer over?

1 like

Mijn dochter is sinds kort 1 jaar en hoeft dus niet meer aan de nutrilon pepti. We zijn sinds kort bezig met het opbouwen van melk met de melkladder ivm koemelkallergie en gaan nu in de laatste stap melk in de fles introduceren.

Het gaat wisselend dus ik wil toch graag plantaardige melk als back up hebben. Alleen, welke gebruik daar in hemelsnaam voor? Ik heb zelf amandelmelk, maar iemand anders met kma ervaring aanraders?

1 like