Mijn neefje krijgt sojamelk. Bij hem prikt koemelk ook nog steeds een beetje als die het drinkt dus hij vindt sojamelk veel lekkerder.
Mijn dochter is er nog niet overheen gegroeid, ze is nu 2.5 jaar. Ik geef Alpro Groeidrink, meestal soja. Je hebt ook een haver-variant, maar dietiste vertelde me dat havermelk wat minder voedzaam is (ik weet niet of dat specifiek ook geldt voor deze Alpro Groei-variant). Verder vertelde zij nog dat erwtenmelk ook een goed alternatief is qua voedingswaarde.
Ik heb/ken deze niet maar is er geen YouTube filmpje met instructies? Die heb ik nml voor onze stoel ook even opgezocht, toch fijn om even instructiefilmpje te zien vond ik.
Ik vind maar 1 duidelijk filmpje en daar begrijp ik uit kind met stoel samen vastzetten
Misschien een gekke vraag, maar zijn er ook (kindgerichte) instructiefilmpjes oid over het billen afvegen.
Bij de jongste doen wij / de PMâr dit nadat ze gepoept heeft. Maar straks gaat ze naar school/BSO en dan moet ze het zelf doen.
Merkte destijds bij de oudste al dat (ondanks onze uitleg) dit nog een tijdje lastig bleef. Dus vandaar mijn vraag
Ja er is een methode met 2 ballonnen achter een kinderkruk hangen ofzo en dan chocopasta erop doen. Oké ik hoop dat ik 't goed omschrijf maar ik denk dat je met dit in YouTube wel wat vindt
Wasknijpers aan de broek en ze die er laten afhalen werkt ook goed.
Hier gebruiken we alpro groeidrink, soya. Nu met 2.5 jaar nog steeds
Dit is met heel veel autostoelen in de 100cm+ categorie zo!
Maxicosi kore is ook die categorie en ook alleen met gordel
Ik zit echt even met mijn handen in het haar wat betreft mijn dochter. Sinds begin februari gaat ze naar de basisschool en het ging de eerste tijd heel goed, ook op de bso. Tot een paar weken terug toen ze ineens begon te zeggen niet naar de bso te willen. Ze wilde zo erg niet, dat ze iedere keer moest huilen en ook op school er zo erg tegenop ging zien dat de juf mij nu al 3x in 2 weken heeft gebeld dat ze echt ontroostbaar is. De leidsters en de juffen zien verder geen vreemd of teruggetrokken gedrag en ze is ook heel sociaal.
We hebben toen besloten even te stoppen met de bso, maar dat heeft de spanning niet minder gemaakt. Sterker nog: ze moet nu steeds uit school aan het eind van de dag overgeven van spanning en vermoeidheid. Gisteren was ze een dag thuis, en dan is er niks aan de hand. Vandaag een ochtend naar school en vanavond was het weer mis.
Halve dagen zijn dus zelfs al teveel voor 'dr momenteel, maar ik ben ook erg zoekende in hoe haar verder te helpen. Heeft iemand tips om spanning wat omlaag te krijgen? Of iemand met dezelfde ervaring?
Ik heb al het boek het Kleurenmonster en we doen regelmatig yoga samen om te ontspannen.
Wat vervelend dat ze zich zo voelt. Ik heb geen gerichte tips, maar soms hebben kinderen misschien iets langer halve dagen of opbouwen met rust dagen ertussen nodig. Dat is op deze jonge leeftijd denk ik helemaal ok.
Ik ben was wel benieuwd of dit verschilde van gewoon sojamelk, dus ging het even opzoeken. Want zelf straks ook de opvolgmelk de deur uit en wil ook variëren met koemelk.
Zie dat hier suiker aan toegevoegd is. Maar geven jullie deze omdat er bepaalde voedingsstoffen inzitten tov âgewoneâ sojamelk, of omdat het lekkerder is? Ben vooral nieuwsgierig. Want die opvolgmelk is ook vrij zoet natuurlijk, dus sowieso benieuwd hoe de overgang naar normale melk gaat.
Kent iemand een leuk groot prentenboek (A3 bijv) voor kinderen van 3 jaar?
We gaan binnenkort proberen te stoppen met het speentje en dan krijgt ze een cadeau. Mijn dochter geeft aan dat ze graag een âgroot boekâ wil.
Hebben jullie tips? We hebben al De Gele ballon dus die valt af. Verder houdt ze van Bobbi, Kikker, Nijntje en Mickey Mouse (maar die verhaaltjes zijn volgens mij vaak heel lang en nog lastig). Maar mag ook een ander tof prentenboek zijn.
Waar is de taart? Van Thé Tjong-King.
Misschien een zoekboek? Die zijn vaak wat groter en leuk voor de leeftijd
Ha vandaar! En weet je toevallig ook of ie die stoelen wel vast kunt zetten met de gewone autogordel en dan de 5 punts kunt blijven gebruiken?
Ja, ze gaat sinds deze week ook halve dagen maar na 1 halve dag afgelopen maandag ging het thuis dus alweer mis.
We laten haar nu in elk geval een paar dagen echt volledig thuis en willen na de meivakantie weer rustig opbouwen met alles maar dat wil ik wel heel voorzichtig aanpakken. Ze begint nu namelijk al te zeggen âoh, straks moet ik weer kotsen als ik daar en daar benâ.
De stoel heeft dus wel een eigen vijfpuntsgordel? Dan kan je die eerst vastmaken en vervolgens de autogordel er overheen om het geheel vast te zetten. Ik zie ook wel eens dat mensen eerst de stoel vastzetten met de autogordel en dan je kind op de autogordel zetten en daarna vastmaken met de vijfpuntsgordel (maar lijkt mij niet lekker zitten en waarom zou je, als het andersom ook kan).
Die maxicosiâs vanaf die maat hebben geen 5 punts gordel meer. Gewoon de auto gordelâŠ
Ja wel een 5 punts gordel. Nou zeg eerst die 5 punts en dan de autogordel had ik nou nooit bedacht! Bedankt voor het meedenken, ook @Fishing