Wij hadden nog wel eens kinderen in een speciaal tentje op de groep liggen of dat we het evacuatie bed uit de slaapkamer haalde om het kind op de groep te laten slapen. Zijn dat geen opties?
Het is voor mij ook al weer 2 jaar geleden, toen heb ik wel even door de opties op Picnic gescrold om de diëtist te checken, maar sindsdien heb ik er nooit meer naar gekeken. Chill dat er nu meer opties zijn dan!
Ik gebruik AH terra ongezoete sojamelk, groen pak. Die alpro groeimelk is veel duurder en zit suiker aan toegevoegd. Deze is suikervrij.
Mijn reactie op jou was ook meer als aanvulling Ik wilde het niet laten klinken als kritiek.
Volgens mij waren er toen ook minder geschikte alternatieven inderdaad.
Is het geen mogelijkheid om met de gemeente in gesprek te gaan dan over een andere opvang? Bij de eerste opvang waar wij zaten deden ze ook heel moeilijk met slaapjes (eigenlijk deden ze overal wel moeilijk over). We zijn recent van opvang veranderd en het is echt een wereld van verschil.
Het is super kut, maar soms is het niet anders. Mijn oudste heeft altijd slecht geslapen op de opvang en nou, op een gegeven moment is het niet anders en is het de tijd uitzitten totdat ze het wel trekken qua wakkertijd. Halleluja toen de dag kwam dat hij helemaal geen dutjes meer deed. En toen dat nog wel zo was, sliep hij de dag na een opvangdag meer.
Een opvang heeft ook maar beperkte tijd en middelen en natuurlijk, idealiter proberen ze het na lunchtijd te proberen maar het houdt een keer op. Vooral als je zegt dat meerdere kinderen slecht slapen, ze kunnen niet met vier (ik noem maar een aantal) bezig blijven als er ook nog vier kinderen zijn die op een andere manier aandacht/tijd nodig hebben.
En dan is het denk ik aan jezelf hoe ver je gaat en kijkt naar een andere opvang. Maar ook dat wil niet zeggen dat het daar wel goed gaat. Dan hebben ze misschien een donkere kamer, aparte bedden of wat dan ook, maar zijn er andere dingen die ervoor zorgen dat ze toch niet slaapt.
Heeft iemand de reisset/mini magnatiles en is dat net zo leuk voor onderweg als de grote? Of net niet vanwege het formaat en aantal?
Wij hebben niet de grote thuis (wel op de opvang), maar wel het reissetje voor onderweg en is hier echt een grote hit! We tellen, sorteren op kleur, bouwen plaatjes na, bouwen huisjes voor de knuffel die overal mee naartoe gesleept wordt etc etc. En het is een handig klein doosje, vind het echt perfect vermaak voor in een restaurant of café
Ik heb dit reissetje van magnatiles en grote tegels van learn & grow. Mijn dochter vindt het reissetje ook hartstikke leuk om mee te spelen in een restaurant ofzo. Ja een stuk minder stenen maar je kan er wel een paar grappige dingen mee maken. Vergeleken met de grote zijn de magneten wel een heel stuk minder sterk, maar dat is ook wel logisch met zulke kleine steentjes (ze zijn echt micro haha).
Deze vind ik heel leuk (en de kinderen ook uiteraard!)
- Nederland van Charlotte Dematons
- Alfabet van Charlotte Dematons
- Het bijzondere bos van Beer
- Bij Anna in de tuin
- Het bijzondere beestjes boek
- Het verhalenorkest - de vier jaargetijden
Heeft iemand tips voor vergelijkbare boeken als Coco kan het? Favoriet van mijn dochter op dit moment
Coco en het gekke ding
Kom mee Kees
We hebben er een geitje bij
Alle Boer Boris boeken
Mama kwijt
Net zo leuk als grote sets wil ik niet zeggen, er zijn natuurlijk minder mogelijkheden. Maar hij zit hier standaard in mijn tas en daar blijft hij ook in zitten, zodat het juist voor onderweg interessant blijft.
Mijn zoon (nu 4) vindt het nog altijd leuk als ik dit reissetje tevoorschijn haal en speelt er graag mee.
Mijn zoontje heeft volgende week zijn eerste kinderfeestje van zichzelf. Hij wordt 5.
Ik twijfel over het meegeven van een snoepzakje of goodiebag aan het eind. Hij is zelf wel eens thuisgekomen met de halve Jamin of Action en ik vind dat best wel onzin. Maar het voelt anders een beetje lullig ofzo Ze knutselen wat en dat mogen ze meenemen.
Ik twijfel ineens overal over en zie er best tegenop om 5 kleuters te entertainen.
Wat is jullie ervaring met wat je meegeeft aan het einde?
Kom mee Kees
Bas de bange boomkikker
De leeuw en de Muis
Laat maar los Koala
Doe het niet.
Weer een lading snoep en plastic rommel waar eindstand niemand op zit te wachten.
Een leuk kinderfeestje is echt meer dan genoeg.
Kan je niet als activiteit iets knutselen en dat ze dat meekrijgen. Bij de wibra hebben ze wel vaak van die houten vormen die je kan beschilderen. Of iets met fotolijstjes maken en daar een foto in doen van het feestje (polaroid oid)?
Wijchebbrn een keer schatkistjes geknutseld en daarin mochten ze zelf 10 snoepjes doen en dat was dus meteen wat ze mee kregen.
En een keer een Mario feestje waarbij ze hun eigen character maakte en een “game map” hadden, en ze konden gouden munten krijgen per spelletje (van chocolade gedaan) en dus kregen ze dat mee naar huis.
Geen aparte cadeautjes tasjes dus…
als je het al doet: dan iets wat op kan haha. Kleine plastic troep vind ik als ouder echt niks haha
Als je ze wat mee wil geven is zo’n minizakje haribo of een lolly oid ook prima toch? Ik geef nooit een goodiebag mee, zo zonde