Gewoon geduld hebben. Sommige kinderen zijn voorzichtiger dan anderen. Mijn oudste kon ook al heel lang staan en langs randen lopen en liep uiteindelijk met 17 maanden los. Mijn jongste kon het nog niet maar deed het al. Allebei prima! Het komt vanzelf.
Ons kind heeft ook heeeeel lang alleen aan twee handen van ons gelopen. Wij hebben er nooit iets actiefs mee gedaan, heb wel eens van die filmpjes gezien dat je kindjes iets in hun handen kan geven en dat ze dan makkelijker los proberen te lopen (maar geen idee of dat werkt).
Hier was het een kwestie van geduld! Ze loopt nu net een paar weken los (19 maanden), maar ze liep al maaaaaanden rond de tafel en aan onze hand (of zelfs aan 1 vinger). Ze was gewoon een beetje een schijterd denk ik, haha. Nu loopt ze dus en de hele fase van die voorzichtige wiebelige stapjes slaat ze over. Ze loopt meteen super steady.
Fijn om te horen dat het inderdaad gewoon normaal is
Ben benieuwd hoe lang het hier nog gaat duren. Tot die tijd is het heel gezellig om een kruipend mensen hondje achter mij aan te hebben
Wij deden een pollepel in de hand en dan eerst de andere kant daarvan vasthouden en dan loslaten. Dan denken ze dat je nog vasthoudt en dan lopen ze los.
Ik moest laatst nog aan je denken. Vond het zo heftig om te lezen dat je kindje zo heftig ziek was. Lastig dat ze niet kunnen zeggen wat er scheelt
Wat lief zeg! Dat zeggen wat er is gaat gelukkig steeds beter maar in deze fase vooral boos en dan lukt het (denk ik) niet om te zeggen wat er nou precies aan de hand.
Hoewel de aandoening niet ernstig is, merk ik toch dat ik daar vaak door ga twijfelen of alles wel goed zit. Gelukkig half mei weer een echo om dat te checken!
Edit: wij vierden thuis geen Pasen en dergelijke maar ik heb helemaal zin om paaseieren te zoeken met ons kind dit weekend. Maar we vroegen ons af: wat is de volgorde? Eerst eieren zoeken, dan verven, dan eten. Of eerst verven, dan verstoppen en zoeken?
Ik verstop niet de geverfde eieren hahahaha.
Die eten we op met het ontbijt en verven we de dag ervoor. En in de tuin op zoek naar andere eitjes. Ik heb van die plastic eieren die je open kan maken en zelf wat in kan doen omdat ik niet perse 20 choco eitjes nodig vind. En bij aldi hadden ze stoepkrijt eieren die verstop ik ook.
Eerst verven, dan verstoppen en daarna lunchen met die eieren. Of gevulde eieren maken.
Waar haal je die plastic eieren?
Bij Hema zag ik ze liggen!
Hahaha ik denk hier later over na en dacht hoe dom. Alsof je rauwe eieren in de tuin gaat leggen dat gaat natuurlijk geheid mis met een kind van 2.
Wij deden deze traditie noooit dus ik had echt even een brainfart van hoe doen mensen dit. Ik ga denk ik even kijken bij hema en aldi naar nep eieren. Vind het ook zonde om minimaal 6 van die dingen te koken om te zoeken en vervolgens niet op te eten
Sorry spam, maar ik zie net iets fantastisch als cadeautje voor een kind dat grote broer/zus is geworden (vind ik in ieder geval):
Een boekje: nu ben jij de grootste [naam]. Te personaliseren met de naam van de baby, datum wanneer hun super belangrijke taak als grote broer/zus begon, foto’s, woonplaats. Echt te leuk
Wij verstoppen gewoon de (houten) ballen die we al hebben, scheelt weer extra spullen
Hier hebben ze ze bij de action, inclusief verf, stiften, stickers en glittersteentjes
Hema inderdaad!
Iemand een goede tip voor een baby (7 weken) die geen fopspeen wil?
Hij krijgt borstvoeding, heel af en toe een flesje, we hebben Avent geprobeerd maar dat lukte niet, een flesje van Lansinoh lukt wel (omdat ik bijna exclusief BV geef hebben we geen andere merken geprobeerd).
Hij heeft ontzettend veel zuigbehoefte maar accepteert eigenlijk geen fopspeen, soms met moeite de BIBS, maar die spuugt hij eigenlijk vrij snel ook weer uit. Enige andere fopspeen die ik geprobeerd heb is Difrax (in de kleinste en de een na kleinste maat), dat accepteert hij helemaal niet.
Iemand een goede tip? Ik wil mijn verschrompelde pink terug
Mijn baby wilde de eerste tijd ook geen speen, alleen mijn pink. Heel onhandig. Maar uiteindelijk accepteerde ze de bibs wel. Had die gekregen en mijn moeder probeerde die. Dr Brown heeft ze ook wel een tijdje gebruikt.
Maar ik weet niet meer wanneer dat gebeurde, zag mezelf ook eeuwig met mijn vinger in die mond
Avent soothie? Die is ook rond net zoals je pink. Of die andere avent speen. Twee vriendinnen hebben daar weer goede ervaring mee na verschillende spenen te hebben geprobeerd.
Gaat je kindje straks naar het kinderdagverblijf?
Hier ook een baby gehad met een heel sterke zuigbehoefte. Uiteindelijk lukte het met een soother speen wel, deze hadden wij: Amazon.nl
Maar die moesten we in het begin wel vasthouden, maar ik vond alles beter dan mijn pink. Inmiddels zijn de ronde bibs spenen favoriet.