oh ja dat kan natuurlijk ook, ik ga eerst wel zo’n placemat proberen
Wat je zelf fijn vindt denk ik. Zelf hebben we hier niet strenge eisen voor gesteld. Hij dronk nog wel, maar veel minder en minder vaak, maar zou me niet meer naar het ziekenhuis kunnen hebben gebracht haha. Ik dacht goh mocht het zo ver komen dan is er wel iemand in de buurt die ons kan brengen, maarja dat moet bij jullie wel een optie zijn.
Op onze eettafel plakt het bakje van Zeeman al top, maar inderdaad niet op het blad van de tripptrapp.
Ik woon in een huis met hele steile trappen en ben daar zelf al meerdere keren vanaf gevallen. Mijn kind van bijna 2 klimt de trap heel makkelijk op maar naar beneden is een ander verhaal. Vanwege de steilheid en mn eigen vallen vind ik het idee dat hij zelf de trap af zou gaan doodeng. Er is ook geen leuning of houvast. Hoe oud waren jullie kids toen ze zelf de trap afliepen? En hebben jullie maatregelen genomen, bijv een extra lage leuning opgehangen?
Toen ik klein was vonden mijn ouders traphekjes maar onhandig en voor overbezorgde ouders. Dus ik ben wel een aantal keer ervanaf gevallen of tot de helft of zo.
Mijn zus is bij haar kinderen begonnen zodra ze konden lopen en toen eerst zittend van de trap af tot dat goed ging, mochten ze op die manier zelfstandig. Maar dan wel met 1 van de ouders dichtbij. Was ergens rond de 3 jaar geloof ik? Zij doet wel aan traphekjes trouwens. En verder geen spullen op de trap.
Hier zijn ze met een steile trap heel lang achterstevoren (op handen en voeten) de trap af gegaan. En dan iemand onder hen uit, zodat ze niet naar beneden vallen als ze uitglijden.
Eerst naar beneden getild toen ze wel zelf omhoog kon lopen, daarna aan de hand naar beneden leren lopen en dan langzaam alleen laten doen.
Mijn kind is altijd nogal dol op de trap geweest, dus dat begon al jong. Een tijdje na haar 2de verjaardag kon ze alleen de trap af, maar denk pas vanaf 2,5 ofzo zit ik er niet meer bovenop. Trap is toch behoorlijk gevaarlijk.
Hier ook hele steile trap. Na haar 2e kon ze achterstevoren met haar knieën er vanaf. Nu, bijna 3 loopt ze achterstevoren maar loop ik er nog steeds altijd onder. 99% van de tijd gaat het goed, maar soms glijdt ze toch ineens weer uit.
Ons zoontje ging met 10 maanden zelf de trap op (uiteraard met 1 van ons erbij), en eraf volgde vrij snel erna. Hij had eerder al geleerd dat hij met z’n benen eerst van de bank af moest klimmen en datzelfde principe (dus achteruit op armen en voeten) deed hij ook bij het van de trap af gaan (uiteraard ook met 1 van ons erbij). Nu is hij bijna 1,5 jaar en loopt de trap op en af zoals wij dat ook doen alleen dan wel aan de hand. En we hebben ook traphekjes, dus hij gaat en kan nooit alleen de trap op en af.
Ik wist dat op het moment dat mijn dochtertje net twee zou zijn, ik haar een hele tijd niet zou kunnen tillen vanwege de geplande keizersnede voor haar zusje.
Dus een paar maanden van de voren zijn we gaan oefenen met achterwaarts de op haar knieën de trap afgaan. Ging prima. Ik denk dat tot de leeftijd van (bijna) vier ik altijd onder ze heb gelopen voor het geval dat. Maar wij hebben een vrij normale trap.
Iemand nog tips qua zwemkleding met +/- 30 weken zwanger. Ik heb nu zo’n touwtjes bikini (een gewone 1 á 2 maten groter) die wel oke zit maar of ik me er comfortabel in voel…
die borsten vallen er alsnog aan alle kanten uit haha. Ik vind die badpakken en bikini’s speciaal voor zwangeren dan weer 100% tegenovergesteld en zo lelijk. Het mag wel een beetje vrouwelijker wat mij betreft.
Hoeft dus niet perse voor zwangeren te zijn maar iets wat nu goed zit. High waist geen optie met die buik.
Gaan een week naar mallorca maar zou toch fijn zijn als ik in ieder geval een badpak/bikini heb waar ik me wel goed in voel…
Zit het broekje wel lekker? Misschien kun je kijken of je een passend topje los kunt kopen ergens in een kleur die er grofweg bij past? Bij H&M heb je ook veel van die soort sportbh-modellen, dat lijkt mij altijd wel lekker zitten en rekt nog wat mee en terug.
Bonprix heeft er nu niet zoveel, maar daar vond ik de zwangerschapsbadmode verrassend leuk.
Ik had echt een mega buik maar droeg tot het einde gewoon normale badpakken. Ze rekten echt prima mee bij de buik. Dus je kan ook even kijken naar badpakken die je leuk vindt evt in een maatje groter.
Ligt er een beetje aan hoe groot je buik al is, maar ik had o.a. zo’n zwempak: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1271455001.html Die hebben ze altijd in verschillende gezellige kleurtjes. Deze stof rekt heel erg mee en vond ik dus ook nog geschikt met een buik. Niet echt ondersteuning onder je borsten, dus dat moet je niet erg vinden.
Ik heb deze de hele zwangerschap gedragen. Doordat hij corrigerend is zit er wat extra stof rondom de buik wat ideaal is tijdens de zwangerschap.
Oké ik reageer even op mezelf
Maar ik heb dus toch een Moonboon met wieg aangeschaft en we weten niet wat ons overkomt. We zitten al 4 avonden op rij zonder baby op onze armen op de bank, daarvoor hebben we hem 6 weken op ons moeten dragen. Ook overdag kunnen we hem erin wegleggen en hoeven we hem niet aldoor meer in de draagzak te dragen. Ik ben er echt zò blij mee en het is iedere euro waard want wij hebben beide het idee dat we lichamelijk echt wat ontlast worden. Dus wat mij betreft is het een dikke aanrader.
Oh dit was echt mijn eerste aankoop geweest als ik het opnieuw kon doen allemaal haha.
Maar mijn kinderen zijn al bijna 3,5 en 6. Gelukkig niet meer dit soort problemen ![]()
Wat fijn om te horen dat het voor jullie ook zo goed werkt!
Mijn dochter van bijna 2 wil haar nieuwe schoenen absoluut niet aan. Haar oude/huidige zijn echt kapot aan het gaan en worden te klein, dus het begint een probleem te worden. Ben al bijna 2 weken bezig met ‘wennen’. Ze durft ze nu wel aan te raken en ze zegt ook dat ze ze mooi vindt. Soms zegt ze ‘ja’ als ik vraag of ze ze aan wil doen, maar als ik het dan echt wil proberen zegt ze toch weer heel duidelijk ‘nee’ en trekt ze haar voeten terug. Ze lijkt dan echt een beetje in paniek te raken. Wat ik verder nog probeer: Ik doe de schoenen aan bij de pop met een leuk verhaaltje erbij. En als ze schoenen aan moet dan geef ik haar steeds de keuze, oude of nieuwe. Iemand nog tips?