Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

De avent soothie!

3 likes

Ik las net deze positieve reactie over een Moonboon. Ik overweeg ook eentje te huren/ kopen. Omdat mijn baby overdag eigenlijk ook alleen maar op/ bij ons wil slapen. Dit mag hij ook zoveel mogelijk maar ik merk dat we lichamelijk wel wat verlichting kunnen gebruiken. Zijn we hier toevallig nog meer mensen met ervaringen?

1 like

+1 hier ook een speen/flesweigeraar die een Soothie wel accepteerde. Nu 2,5 jaar later vraag ik me af waarom ik een speen zo graag wilde :wink: (nee hoor grapje, superchill om te kunnen troosten en kalmeren met een speentje).

Wij hebben er eentje via marktplaats gekocht nav deze maar ook andere positieve ervaringen. Helaas werkt het voor ons niet echt. In slaap krijgen kost alsnog vrij veel energie en dutjes zijn kort. Wij zijn dus nu gewoon gaan oefenen met in bed en dat ging goed met 1 dutje per dag. Nu heeft sprongetje en griep even roet in het eten gegooid maar ga weer oefenen.
Ik wil het nog wel een poging geven voor bijvoorbeeld het laatste dutje van de dag ofzo maar grote kans dat ie weer op marktplaats gaat.

Ik denk dat het bij ons ook echt ligt aan prikkels en fomo haha dus dan helpt de moonboon ook niet. Zou dus ook even kijken naar je baby en de reden waarom slapen zelf lastig lijkt

1 like

Heb dit vandaag geprobeerd met mijn dochter, een aantal weken geleden heeft ze haar eerste stappen los gezet en daarna wilde ze niet meer. Echt een hele goede tip dit! Vandaag een aantal keren los gelopen met een pollepel in de hand👌

1 like

Philips avent super soft was de enige die mijn toen borstvoeding baby pakte. En nog steeds gebruikt.

Hier ook een (borstgevoede) baby van 7 weken, maar zoals je hierboven al leest is het zo verschillend per baby!
Hier wil hij qua speen alleen maar deze:

uit een blije doos?
Andere Difrax mwah, en een ronde Bibs pakt hij helemaal niet, terwijl de oudste die altijd het fijnst vond.
Fles dan weer wel Avent, maar dr. Brown die ik nog had weer niet :woman_shrugging:t3:

1 like

Ik ben nog een beetje zoekende in waarin ik mijn baby straks wil laten slapen. Vind dekens een beetje spannend. Maar alleen een slaapzakje lijkt me zo kaal? Gaat voor een baby die in augustus wordt verwacht.

Je begint vaak met een laken en dekentje en dan laag opmaken en strak instoppen. Er kan dan niks gebeuren omdat de deken niet op de hoogte van het gezichtje kan komen. Wij hadden dit op een gegeven moment samen met een love to dream slaapzakje tegen het zichzelf wakker slaan

4 likes

Alleen slaapzakje kan gewoon hoor! Ziet er idd kaal uit, maar op zich het veiligste en makkelijkste voor jullie.

2 likes

Ik had m’n baby vanaf dag 1 gewoon in een slaapzak. Had geen zin in gedoe met lakens enzo en het was 25+ graden in m’n woning.

4 likes

Wij waren vrij snel over op slaapzak maar alsnog stopten we zoontje in met een dekentje. Dan lag ‘ie alsnog straks ingepakt. Weet trouwens niet of dit mag vanuit de richtlijn veilig slapen :see_no_evil: maar hier op de kinderopvang deden/doen ze het ook zo kwam ik achter. Bij dochter (maart drie jaar geleden) geboren deden we dit trouwens niet, die lag heel snel alleen met slaapzak.

1 like

Dat dekentje gaat zo strak en kleine baby’s bewegen niet zo, dus dat is echt wel veilig. Zijn toch ook hele richtlijnen voor en de kraamzorg zal het ook laten zien.

2 likes

Dank voor jullie antwoorden. Wil niet zo’n overbezorgde moeder zijn, maar wist echt even niet meer wat verstandig was om te kiezen. Hoor om mij heen zoveel verschillende ervaringen. Elk kind is natuurlijk ook weer anders. Maar het is de eerste, dus ik wil het gewoon goed voor elkaar hebben.

5 likes

De kraamverzorgende helpt je ook echt hierbij. Wij hadden meteen een slaapzak, maar dat was voor onze baby in de eerste twee weken niet warm genoeg. Dus toen ook dekentje gedaan met kruiken ernaast. Maar een kraamverzorgende legt het allemaal uit en het laat zien.

3 likes

Maar goed is ook goed genoeg he? Je kunt het nooit perfect doen en dat hoeft ook niet. Je houdt van je kindje en je bent er voor je kindje en dat is absoluut het allerbelangrijkste. Je zult al doende leren en vrijwel alles is zo gekocht, dus ookal lijkt het een doolhof, dat komt echt wel goed.

8 likes

Het is bij een eerste ook mega overweldigend! Ik heb hier zó vaak advies gevraagd (en nog :joy:) maar je merkt gedurende tijd wat jij en je baby het fijnste vinden met slapen. Je doet het goed! :two_hearts:

2 likes

Mijn moeder vond een slaapzakje altijd ‘zielig’ omdat ze dan een dekentje en knusheid zou missen. Maar kaal is juist helemaal prima hoor voor zo’n kleintje. Helemaal als ze gaan rollen. Net als geen knuffels in bed de eerste maanden en dergelijke. Ik ben wat eerder overgegaan naar een slaapzak omdat mijn baby soms mn dr knuisjes het dekentje over zich heen trok, maar in het begin kan het makkelijk zijn met meerdere laagjes wb warmte en slapend wegleggen.

3 likes

Wij zijn vrij snel over gestapt op een slaapzakje maar vooral omdat ze altijd de dekens van haar aftrapte dus dat werkte ook niet. Puckababy piep ook even geprobeerd maar vonden wij niks terwijl mijn zus dat wel heel fijn vindt

1 like

Dank je wel. Mijn man en ik willen beide dat ze het beter krijgt dan wij het hebben gehad. Doen er ook alles aan om haar straks op een warme en veilige plek te laten opgroeien. Dit hebben wij allebei gemist, maar weet van verhalen wel hoe het ook kan. Zag dat natuurlijk vroeger ook bij vriendjes en vriendinnetjes.

5 likes