Ik heb gewoon van jumbo eigen merk de sensitive gebruikt. Maar toen de eerste fles leeg was gewoon verder gegaan met ons eigen wasmiddel
Ik heb het bewust niet gedaan, vond het zo onhandig om dan apart te moeten wassen. Babywasjes zijn zo klein, echt zonde om dan een halve trommel te moeten laten draaien.
Als hij slecht had gereageerd op het wasmiddel was ik uiteraard wel gewisseld.
Gewoon een huismerk zonder parfum en kleurstoffen.
Maar je kan je eigen kleding toch ook met zogenaamd âbaby wasmiddelâ wassen? Dan heb je toch een volle trommel. Niet dat ik vind dat je per se ander wasmiddel moet gebruiken (dat bepaalt iedereen voor zichzelf), maar als je het eigenlijk wel wil voor de baby, dan hoef je geen halve wasjes te draaien.
@LeeftOnderEenSteen Wij gebruikten al âAH Puurâ voor onszelf vanwege gevoelige huid, en daar waste ik ook de babykleding mee. Als je je zorgen maakt over de chemische stoffen in het wasmiddel zou je ook een extra keer kunnen naspoelen misschien?
Ik heb allerlei ecologische wasmiddelen geprobeerd, maar geen een kreeg vieze babykleding echt schoon . Gebruik nu Persil Sensitive en gewoon waspoeder van de AH.
We zijn bij de eerste geswitched naar Neutral, gebruikten we voor alle was. Geen idee of we dat bij de tweede ook hebben gedaan of dat het gewoon AH huismerk was.
In ieder geval nooit wasverzachters en/of parfums.
Altijd Neutral, ook voor onszelf. Maakt alles prima schoon.
Ja in principe wel, alleen is onze was voor 80% donker en zijn was (vooral in het begin) wit en beige dus dat kon bijna nooit samen.
Voor de eerste x wassen neutral gebruikt. Maar daarna gewoon met ons eigen wasmiddel meegewassen en dat gaat prima.
Dit ben ik ook van plan te doen. Tenzij ze een gevoelige huid blijkt te hebben, maar zelf reageer ik ook goed op het wasmiddel wat ik gebruik, dus hoop dat ik dit gewoon kan blijven gebruiken.
Er zijn ook gewoon huismerk varianten van Neutral wasmiddel, bijvoorbeeld âGâwoonâ van Dirk/Vomar etc. Die is vaak in de aanbieding en veel goedkoper dan Neutral. Ik mix vaak een beetje normale wasmiddel met een Neutral wasmiddel zodat de was nog een beeetje fris ruikt
Maar dan is het hele idee van het gebruiken van Neutral toch weg? Waarom zou je een parfum vrij wasmiddel gebruiken om er geparfurmeerd wasmiddel bij te gooien?
En begrijp me goed, prima als mensen gewoon geparfurmeerd wasmiddel voor babykleding gebruiken. Maar ipv te mixen kun je dan toch net zo goed gewoon wasmiddel gebruiken?
Ik gebruik zelf ecover 0%, maar gebruik voor nn eigen kleding ook ecover.
Voor de witte was neutral. Wasverzachter heb ik van attitude little ones (wasmiddel vind ik ook een aanrader, maar bijv ook de reinigers voor het huishouden), maar bij newborn gebruikte ik geen wasverzachter.
Klopt, ben gewoon door de maanden wat lakser geworden en werd het zat dat de was nooit echt meer fris rook. Dit is even een soort middenweg zodat de was minder parfum bevat dan met 100% standaard wasmiddel
Thanx voor alle tips iedereen, heel fijn!
Loopy links
Ik kan mijn baby ook niet slapend overleggen, soms is het niet anders en wordt hij wakker helaas. Maar ik kijk daardoor best vooruit, als ik weet dat ik de peuter over een halfuur moet wegbrengen naar de opvang en de baby wil slapen leg ik hem vast op een wikkeldoek in de maxicosi die ik wat wiebel. Dan valt hij soms daar in slaap en kan ik hem wel slapend inwikkelen en in de auto zetten bijvoorbeeld. Bij de eerste kon ik nog best wel alles om het ritme van de baby heen plannen, deze moet helaas vaak gewoon mee in ons ritme en dwingt me om wat flexibeler te zijn.
Hier zet ik hem af en toe wel over, want tja zal toch naar die afspraak moeten maar probeer hem inderdaad ook wel vantevoren dan in de draagzak te doen in de hoop dat ik hem dan rustig kan overleggen. En sommige afspraken proberen wandelend te doen, in zoverre dat gaat. Heb de maxi cosi nu ook voorin de auto als ik alleen met hem ben. Mocht hij dan wakker worden dan kan ik hem beter kalmeren en rustiger houden. Draagzak ook altijd mee. Het is een hele logistieke operatie soms
Ik ben nu steeds meer over aan het stappen van borst- op flesvoeding. Baby is 10 weken oud en heeft dus sinds 1 week nu maar per 1 keer per dag, soms 1 keer per 2 dagen, een enorme poepluier. En het is dan dus echt een explosie. Alles lekt door en is vies, stinkt ook echt enorm. Is dit normaal bij het overstappen naar kv? Iemand die het herkent? Ik heb een beetje angst nu voor afspraken buiten de deur
hij heeft er btw niet echt last van dus dat is dan wel positief haha
Misschien als je kind nog 0 of 1 is kun je deze traditie nog starten: Hist Humor on Instagram: "living for his emo phaseđ„° (via:tt/ jenniferlangford45)"
yes is heel normaal bij het overstappen van borstvoeding naar kunstvoeding. had mijn dochter ook! gewoon veel setjes rompers/leggings mee telkens als je ergens heen gaat. ik heb zelfs bij de notaris (op tafel!) mân baby uit de spuitluier moeten graven