Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

De vrienden van mn man willen een dag plannen voor hem voor de baby komt regelen. Nog een laatste keer los in de kroeg zeg maar. Nu moet ik doorgeven wanneer hij kan, maar tot wanneer ik het okee vind dat hij nog een dag op die manier weg is. Ik vind het lastig. Wat zouden jullie zeggen?

Mijn eerste gedacht is vanaf 36 weken niet meer, niet dat ik dan 4-6 weken thuis wil gaan zitten, maar een dag de kroeg in lijkt me me vanaf dan gewoon niet meer handig.

Ik zou zeggen 38. Maar ja, hier is geen goed antwoord voor, behalve dat van jezelf.

Ik heb met mijn man de afspraak dat hij vanaf 36 weken op elk moment zou moeten kunnen autorijden. Vond ie zelf ook een goed idee, hij zei zelf dat hij zich daar ook niet meer comfortabel bij voelt als ik zo ver ben. Het is maar net wat je zelf prettig vindt natuurlijk, maar als ik de keuze had zou ik het chiller vinden als ze dat ietsjes eerder plannen, al helemaal als er tijd zat is haha

1 like

Denk ook wel dat ze het eerder gaan doen hoor, daar is ruimte voor. Ik heb data van nu (19 weken) tot 36 weken doorgegeven. Dus hopelijk zit er wat tussen, haha.

4 likes

Hahah oh wat erg :smiling_face_with_tear: Nou ja wat moet dat moet. Maar wel ā€˜goed’ om te horen dat het normaal is. Hopelijk normaliseert het snel een beetje haha
Dank voor je reactie!

2 likes

Plakt het zuignap servies van Liewood een beetje? Ik heb nu een bord van Mushie en die is echt waardeloos.

Ligt waarschijnlijk aan de ondergrond. Het standaard tafeltje van Stokke is niet glad genoeg, daarom blijft niks echt goed plakken.

2 likes

oh ja dat kan natuurlijk ook, ik ga eerst wel zo’n placemat proberen

Wat je zelf fijn vindt denk ik. Zelf hebben we hier niet strenge eisen voor gesteld. Hij dronk nog wel, maar veel minder en minder vaak, maar zou me niet meer naar het ziekenhuis kunnen hebben gebracht haha. Ik dacht goh mocht het zo ver komen dan is er wel iemand in de buurt die ons kan brengen, maarja dat moet bij jullie wel een optie zijn.

Op onze eettafel plakt het bakje van Zeeman al top, maar inderdaad niet op het blad van de tripptrapp.

1 like

Ik woon in een huis met hele steile trappen en ben daar zelf al meerdere keren vanaf gevallen. Mijn kind van bijna 2 klimt de trap heel makkelijk op maar naar beneden is een ander verhaal. Vanwege de steilheid en mn eigen vallen vind ik het idee dat hij zelf de trap af zou gaan doodeng. Er is ook geen leuning of houvast. Hoe oud waren jullie kids toen ze zelf de trap afliepen? En hebben jullie maatregelen genomen, bijv een extra lage leuning opgehangen?

Toen ik klein was vonden mijn ouders traphekjes maar onhandig en voor overbezorgde ouders. Dus ik ben wel een aantal keer ervanaf gevallen of tot de helft of zo.
Mijn zus is bij haar kinderen begonnen zodra ze konden lopen en toen eerst zittend van de trap af tot dat goed ging, mochten ze op die manier zelfstandig. Maar dan wel met 1 van de ouders dichtbij. Was ergens rond de 3 jaar geloof ik? Zij doet wel aan traphekjes trouwens. En verder geen spullen op de trap.

1 like

Hier zijn ze met een steile trap heel lang achterstevoren (op handen en voeten) de trap af gegaan. En dan iemand onder hen uit, zodat ze niet naar beneden vallen als ze uitglijden.

1 like

Eerst naar beneden getild toen ze wel zelf omhoog kon lopen, daarna aan de hand naar beneden leren lopen en dan langzaam alleen laten doen.
Mijn kind is altijd nogal dol op de trap geweest, dus dat begon al jong. Een tijdje na haar 2de verjaardag kon ze alleen de trap af, maar denk pas vanaf 2,5 ofzo zit ik er niet meer bovenop. Trap is toch behoorlijk gevaarlijk.

Hier ook hele steile trap. Na haar 2e kon ze achterstevoren met haar knieƫn er vanaf. Nu, bijna 3 loopt ze achterstevoren maar loop ik er nog steeds altijd onder. 99% van de tijd gaat het goed, maar soms glijdt ze toch ineens weer uit.

1 like

Ons zoontje ging met 10 maanden zelf de trap op (uiteraard met 1 van ons erbij), en eraf volgde vrij snel erna. Hij had eerder al geleerd dat hij met z’n benen eerst van de bank af moest klimmen en datzelfde principe (dus achteruit op armen en voeten) deed hij ook bij het van de trap af gaan (uiteraard ook met 1 van ons erbij). Nu is hij bijna 1,5 jaar en loopt de trap op en af zoals wij dat ook doen alleen dan wel aan de hand. En we hebben ook traphekjes, dus hij gaat en kan nooit alleen de trap op en af.

2 likes

Ik wist dat op het moment dat mijn dochtertje net twee zou zijn, ik haar een hele tijd niet zou kunnen tillen vanwege de geplande keizersnede voor haar zusje.

Dus een paar maanden van de voren zijn we gaan oefenen met achterwaarts de op haar knieƫn de trap afgaan. Ging prima. Ik denk dat tot de leeftijd van (bijna) vier ik altijd onder ze heb gelopen voor het geval dat. Maar wij hebben een vrij normale trap.

1 like

Iemand nog tips qua zwemkleding met +/- 30 weken zwanger. Ik heb nu zo’n touwtjes bikini (een gewone 1 Ć” 2 maten groter) die wel oke zit maar of ik me er comfortabel in voel… :sweat_smile: die borsten vallen er alsnog aan alle kanten uit haha. Ik vind die badpakken en bikini’s speciaal voor zwangeren dan weer 100% tegenovergesteld en zo lelijk. Het mag wel een beetje vrouwelijker wat mij betreft.

Hoeft dus niet perse voor zwangeren te zijn maar iets wat nu goed zit. High waist geen optie met die buik.

Gaan een week naar mallorca maar zou toch fijn zijn als ik in ieder geval een badpak/bikini heb waar ik me wel goed in voel…

1 like

Zit het broekje wel lekker? Misschien kun je kijken of je een passend topje los kunt kopen ergens in een kleur die er grofweg bij past? Bij H&M heb je ook veel van die soort sportbh-modellen, dat lijkt mij altijd wel lekker zitten en rekt nog wat mee en terug.

1 like

Bonprix heeft er nu niet zoveel, maar daar vond ik de zwangerschapsbadmode verrassend leuk.

1 like