Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Grappig al die verschillende ervaringen over voorlezen. Ik begon al heel vroeg (8 weken?) met een boekje lezen voordat ze op bed gingen voor een dutje/slapen.

Waren hele korte verhaaltjes en sommige (Kikker en Haas, een bepaald boek van Nijntje) heb ik echt meer dan 100x gelezen. Bij de jongste was voorlezen hét middel om haar als dreumes uit een driftbui te halen of haar weer op bed te krijgen als ze 's nachts wakker was geworden.

3 likes

Ja hier ook vanaf heel jong, een kindergedichtenbundel om het ook voor onszelf nog een beetje leuk te houden (Heel de wereld wordt wakker, met korte en langere poezie). Dat was een stuk beter te doen dan nu elke avond PACO PACO COCO COCO NIJNIE DIKKIE DIKKIE :clown_face:

6 likes

Welke heb je geprobeerd van Arctic Blue? De softgels of ook die oranje gummies? Omega 3 is gewoon lastig omdat die vissmaak moeilijk te maskeren is, heb ook een aantal geprobeerd zonder resultaat 🫠

1 like

Die oranje gummies. Zijn die andere beter te hachelen?

Vitals liquid door de yoghurt.

2 likes

Ik ben op zoek naar bakfiets tips. Ik ben een klein mens (1m58) en in verwachting van ons eerste kindje. We wonen zo’n 15-20 minuten fietsen van de stad/voorzieningen/vrienden. Daarnaast hebben we ook een (grote) hond. Dus het leek me ideaal om straks met de bakfiets af en toe ergens naartoe te kunnen met die twee zonder de auto als m’n vriend daarmee werken is.
Iemand tips voor een bakfiets voor hond en kind, die niet te hoog is? Alvast bedankt!

3 likes

Ik zou even een winkel zoeken waar je verschillende modellen kan proeffietsen, er zit heel veel verschil tussen vond ik, en wat ik fijn vind fietsen vindt een ander weer verschrikkelijk.

1 like

Ik ben 1,56 en heb de Dolly, heel tevreden mee! Maar idd goed om wat proefritjes te maken.

1 like

Nee volgens mij niet🥲

@Polly ga ik naar kijken, thanks!

1 like

Mijn zus is precies even lang en die heeft sinds een paar jaar een tweewieler bakfiets van Lovens, is ze heel blij mee. Zij heeft er twee kinderen in, soms 3 als wij er zijn. Ik weet niet hoe het zou zijn met een kind + grote hond

2 likes

Wanneer gingen jullie kinderen over van ledikant naar bed? En was dit een meegroei bed of eenpersoonsbed?

Mijn zoon is net 3 en hij krijgt binnenkort een 1 persoonsbed meteen. Dit is wel later dan de meeste kinderen. Maar hij vindt zijn ledikant prima. Alleen wordt nu wel beetje klein.

2 likes

Ik heb een Lovens waar ik heel blij mee ben, fietst superfijn en je merkt aan alles dat het heel goed in elkaar zit (itt de babboe die ik eerst had). Maar geen idee hoeveel ‘vloeroppervlak’ je nodig hebt voor een hond en of dat past. Zeker als je een baby wil vervoeren neemt een maxicosi al snel een groot deel van het vloeroppervlak van de bak in beslag en ik weet niet of een grote hond op het bankje kan zitten en er makkelijk in/uit kan (want een bakfiets is wel hoog en een grote hond is zwaar tillen denk ik?). Opzich is een maxicosi maar tijdelijk en kan een kind al redelijk snel in een baby/peuterschaal, maar je zult m bij een jonge baby wel nodig hebben.
Ik zou dus zeker even gaan proefrijden en kijken of je bij een twee of driewieler uit komt, en welke dan.

1 like

Een lovens kun je ook makkelijk verstellen. Ik doe het zadel op 3 maar je hebt ook nog 0 1 en 2 als stand als je benen korter zijn. Ook de afstand tot het stuur kun je aanpassen als je kortere armen hebt.
Het is verder ook een hele fijne fiets. Maarja :money_with_wings:.

1 like

Hier is m’n zoontje net 3 en slaapt nog in een ledikant! Zolang hij daar goed in slaapt gaan we nog niet over, al heb ik ook het idee dat veel kindjes al eerder over gaan.

2 likes

Sowieso een bakfiets tip voor als je partner heel veel langer of kleiner is, wij hebben zo’n “verhuur” zadel op de fiets. Kan je makkelijk naar boven en beneden verplaatsen.

2 likes

Ik heb een urban arrow, ben alleen niet jouw lengte het zadel is super makkelijk in 1 handeling te verzetten. 2 seconden werk. Ik ben er erg blij mee. Denk wel dat het lastig word met hond en maxicosi. Want de maxicosi neemt echt veel ruimte in beslag. Ga vooral proeffietsen. De 1 is echt de andere niet.

2 likes

Slaapt hij dan nog in slaapzak of onder een dekbed? Mijn dochter is 2, slaapt ook nog in ledikant, maar weet niet goed wanneer van het slaapzakje af te stappen.

2 likes

Wat doen jullie tegen bijtende kinderen? Mijn zoontje deed het veel als baby, daarna gelukkig niet meer maar sinds twee weken begint hij vooral mij weer regelmatig te bijten. Vooral in mijn been als ik op de bank zit en even niet oplet maar soms ook in mijn schouder als ik hem til. Ik probeer rustig te blijven (lukt niet altijd, soms val ik ook gewoon uit), zeg dat het pijn doet en zet hem even op de grond (als ik hem til) of op een andere plek en dan komt hij kusjes geven en knuffelen, dus hij weet wel dat het iets is wat niet mag geloof ik. Maar een halfuur later doet hij het weer. Ik heb echt wondjes op mijn benen hiervan. Iemand andere tips hoe hiermee om te gaan? Of de ervaring dat het ook vanzelf weer over gaat? Mijn zoontje wordt in december 2 jaar.

Nog steeds slaapzak! De maat 86-104 van de Hema is ruim zat. Hij vraagt of klaagt er ook niet om, dus tot dan houd ik het lekker zo :see_no_evil:

Speelt ook wel mee dat hij bij mij op de kamer slaapt ivm ruimtegebrek, als hij 3,5 is ga ik verhuizen en dan krijgt hij een eigen kamer met wss een meteen een groter bed

1 like