Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Ligt er een beetje aan hoe groot je buik al is, maar ik had o.a. zo’n zwempak: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1271455001.html Die hebben ze altijd in verschillende gezellige kleurtjes. Deze stof rekt heel erg mee en vond ik dus ook nog geschikt met een buik. Niet echt ondersteuning onder je borsten, dus dat moet je niet erg vinden.

5 likes

Ik heb deze de hele zwangerschap gedragen. Doordat hij corrigerend is zit er wat extra stof rondom de buik wat ideaal is tijdens de zwangerschap.

https://www.wehkamp.nl/beachwave-curve-corrigerend-badpak-brique-17317583/?MaatCode=752&utm_source=google&utm_medium=cpc_shopping_semibrand&utm_id=16695143681&utm_term=173175837520&utm_marketing_tactic=NL&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD39YjvEy5xRYhqjki7bY7iQxzrar&gclid=CjwKCAjwn6LABhBSEiwAsNJrjkUWbJoY9DYRFiTqIELMUyhqsxNqYDqr0b6Zic_catYmM-jB0d1_2RoC0GIQAvD_BwE

2 likes

Oké ik reageer even op mezelf :joy: Maar ik heb dus toch een Moonboon met wieg aangeschaft en we weten niet wat ons overkomt. We zitten al 4 avonden op rij zonder baby op onze armen op de bank, daarvoor hebben we hem 6 weken op ons moeten dragen. Ook overdag kunnen we hem erin wegleggen en hoeven we hem niet aldoor meer in de draagzak te dragen. Ik ben er echt zò blij mee en het is iedere euro waard want wij hebben beide het idee dat we lichamelijk echt wat ontlast worden. Dus wat mij betreft is het een dikke aanrader.

14 likes

Oh dit was echt mijn eerste aankoop geweest als ik het opnieuw kon doen allemaal haha.
Maar mijn kinderen zijn al bijna 3,5 en 6. Gelukkig niet meer dit soort problemen :joy:

3 likes

Wat fijn om te horen dat het voor jullie ook zo goed werkt!

Mijn dochter van bijna 2 wil haar nieuwe schoenen absoluut niet aan. Haar oude/huidige zijn echt kapot aan het gaan en worden te klein, dus het begint een probleem te worden. Ben al bijna 2 weken bezig met ‘wennen’. Ze durft ze nu wel aan te raken en ze zegt ook dat ze ze mooi vindt. Soms zegt ze ‘ja’ als ik vraag of ze ze aan wil doen, maar als ik het dan echt wil proberen zegt ze toch weer heel duidelijk ‘nee’ en trekt ze haar voeten terug. Ze lijkt dan echt een beetje in paniek te raken. Wat ik verder nog probeer: Ik doe de schoenen aan bij de pop met een leuk verhaaltje erbij. En als ze schoenen aan moet dan geef ik haar steeds de keuze, oude of nieuwe. Iemand nog tips?

Misschien de oude samen weggooien en uitleggen dat die echt kapot zijn.

Maar als mijn kind iets niet aan wilt, dan krijg ik het voor geen mogelijkheid aan :sweat_smile:

1 like

Geen tips maar hier precies hetzelfde?! Ik snap er niets van, zo gek dat dit bij jou ook rond dezelfde leeftijd gebeurt. Volgens mij zijn haar schoenen te klein maar ze wil absoluut geen andere schoenen aan. Ook echt zoals je beschrijft met soms eerst ja maar dan toch nee.

Hmm dat vind ik wel heel spannend, maar ik ga het overwegen als het over een tijdje nog niet lukt…

@Gatta volgens mij komt het wel vaker voor op deze leeftijd. Iets met identiteitsvorming dacht ik. En zelf keuzes willen maken. Laat het me weten als jij een oplossing hebt haha! En succes ook :hot_face:

3 likes

Regenaarzen aandoen? Loopt ze in elk geval niet met kromme tenen rond.

2 likes

Was hier ook en bij dezelfde leeftijd. Ik heb de oude helemaal uit zicht gehaald, 2x geworsteld om de nieuwe aan te doen en daarna was het goed. Met de nieuwe jas hetzelfde verhaal. Het hielp hier beide keren wel dat de juf op de opvang overdreven positief ging reageren op de nieuwe jas en schoenen, toen was ze helemaal trots. Dus misschien daar even benoemen dat ze iets nieuws aan heeft.

2 likes

Hier hetzelfde gehad met 2,5 jaar. Toen heb ik schoenen van m’n zus gehad en die draagt ze wel want die zijn van d’r neefje en nichtje geweest en dat vindt ze leuk.
De schoenen waar letterlijk een gat in zat had ik meteen weggegooid, de te kleine schoenen zodra ik een alternatief had. Het was ook winter en ik wil niet dat ze koude voeten had.

1 like

Jup was hier ook op die leeftijd. Heb uiteindelijk in soort houtgreep de schoenen aangedaan. Het was even huilen en daarna was er niks meer aan de hand. Vond het vervelend om zo te doen, maar niks hielp

Ik vroeg op welke schoenen hij harder kon rennen en toen wilde hij dat wel testen. En opnzijn nieuwe liep hij natuurlijk harder :crazy_face:

7 likes

Heel bijzonder weer, maar nog voordat ik alle tips heb gelezen vanmorgen is het zowaar gelukt?! Ik vroeg welke ze aan wilde doen en toen wees ze naar haar nieuwe, toen pakte ik die en toen zei ze toch “nee”. Dus toen pakte ik toch maar haar oude (had haast haha), maar toen pakte ze zelf haar nieuwe alsnog. Toen heb ik ze aan kunnen doen en ze had het pas echt door toen ze aan waren. Ze begon wel te huilen en “nee nee” te zeggen, maar niet in paniek. Dus heb haar naar de opvang gesleept en daar hebben de leidsters haar uitgebreid gecomplimenteerd. Ben benieuwd hoe het de rest van de dag daar gaat haha.

En binnenkort het hele proces opnieuw, want heb ook nog een paar sandalen gekocht haha.

Iedereen bedankt voor de ervaringen! Wel fijn om te lezen dat dit herkenbaar gedrag is :smiling_face:

5 likes

Haha zo herkenbaar dat met die schoenen. Sowieso met alles wat nieuw is. Ik moet bij alles heel creatief zijn wil ie het überhaupt aantrekken. Hier is zn zomerjas (die ie vorig jaar ook aan had) ook echt een no go. Dus toen het afgelopen week 20 graden was liep ons kind in zn dikke donzen winterjas :joy:

En vandaag wel willen aantrekken geeft nog geen garanties voor morgen :sweat_smile: maar fijn dat het vanochtend in ieder geval gelukt is haha.

Wat hier helpt is zeggen dat [naam vriendje/persoon/fantasie figuur waar hij/zij gek van is] ook zulk soort schoenen/laarsjes/handschoenen heeft. Of: ooooh kijk zelfde kleur jas als mama. En dan over the top enthousiast. Doodvermoeiend :laughing: en soms is het ook niet helemaal waar, maar het helpt wel!

Oh en het helpt inderdaad ook om de oude items helemaal uit beeld te doen. Ik zou ze voor de zekerheid ook niet weggooien, maar in ieder geval niet meer in haar zicht.

2 likes

Ik laat zoiets vaak de eerste keer door m’n ouders of op de opvang aantrekken, daar doet hij alles zonder gezeur :sweat_smile:

4 likes

Haha oh jee. Mijn dochter wordt juist helemaal gek van enthousiasme als ze er een pakketje bezorgd wordt. Kappetje kappetje, voor mij mama? :rofl: Alle nieuwe kleding moet ook direct aan, dat ik eerst wil wassen is lastig te begrijpen haha

8 likes

Ja, ii vraag me af of dat misschien helpt. Want hier nooit problemen gehad met nieuwe kleding of schoenen, terwijl ik wel een heel gevoelig kind heb. Maar vrijwel alles wordt bezorgd en maakt ze dan zelf open met veel enthousiasme.
Dus dat kan nog een tip zijn.

2 likes

Kan goed zijn dat ze nu alleeeeeen nog maar die schoenen aanwil :smiley:
Wij zeggen thuis wel eens dat het motto van onze dochter “Never let them know your next move” is. Als je denkt ze te snappen… doen ze precies het tegenovergestelde :stuck_out_tongue:

En ook met de sandalen kan het in 1x goed gaan. Onze dochter had het met 2 jaar met tuinbroeken. Gillen, gillen als ik dat aan wilde doen. Ik heb ze zelfs na 3 weken maar teruggebracht naar de winkel omdat ze niet overstag ging. Maar alle andere (nieuwe) kleding was geen probleem. En ze heeft het ook een keer met laarzen gehad, maar met alle andere schoenen in een grotere maat die periode was niks aan de hand.