Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Advies is helaas afwachten en Paracetamol geven voor de koorts.

Zoontje heeft maand of twee geleden twee keer loopoor gehad, 2e x kreeg hij antibiotica mee (druppels die je kan toevoegen aan water/sap) en was het weer eventjes weg. Daarna derde keer loopoor; toen was het advies weer; afwachten. En gelukkig vanzelf “opgedroogd” na een weekje.

Mocht de koorts hoog oplopen; dan kun je altijd HAP bellen. Overleggen kan altijd.

Beterschap voor je kleintje(s)! Voordeel is wel dat het open is en de troep eruit kan, ergste pijn is dan ook voorbij, kan alleen wel zo zijn dat ze zich nog niet helemaal de oude voelen. Heeft tijd nodig.

3 likes

Paracetamol afwisselen met nurofen en een paar keer per dag neussprayen.

3 likes

Verder over die wollen jasjes. Ik had voor onze jongste zoon ook dat engel jasje, echt top! Alleen de capuchon vind ik voor die kleintjes totaal onhandig. Nu zag ik deze van Joha:

Iemand ervaring met dit jasje/vestje? Is dat een aanrader voor de maanden juli/aug/sep (baby wordt in juli geboren)? Hoogzomer natuurlijk maar het blijft Nederland dus vast ook wel eens temperaturen onder de 20 graden (of erger :joy:). En valt dit groot net zoals engel of op maat (ik hoop groot anders ga ik toch denk ik voor engel ivm prijs en korte draag periode).

1 like

Dan koop je toch een grotere maat en dan is dat hetzelfde als de kleinere maat van engel en kan je daar even lang mee doen, nee?

4 likes

Ik heb deze ook gehad! Veel plezier van gehad. Mijn kind is in oktober geboren en toen had in de kleinste maar en droeg hij hem als binnenvest maar ik had hem ook een maat groter en gebruikte hem toen als jas voor in de zomer. Ik vind het meer op maat vallen dan Engel

Ik heb ze daarna ook weer goed kunnen doorverkopen op vinted

1 like

Deze heb ik ook gehad, heel fijn jasje. Ik had hem in maat 60 en m’n zoon heeft hem vanaf juli wel een klein jaar aan gehad denk ik.

1 like

Brein van een zwangere :joy:

Thanks allemaal! Ik ga deze bestellen in een maat groter

1 like

Deze valt ook groot vind ik hoor, dus lekker kopen.

Mijn tip is wel om hem te wassen voor dragen. Ii doe dat normaal niet met wol, maar mijn baby had de eerste keren echt een grijs baardje steeds. Nu heb ik hem 2-3x gewassen en is het voorbij.

Vind joha wel mindere kwaliteit dan dilling of engel, maar voor zo’n kleintje helemaal prima hoor.

2 likes

Ze is 16 maanden. Maar vandaag was de koorts weer weg dus we zien het maar even aan. HAP bellen kan altijd nog natuurlijk maar nu is er minder noodzaak.

Mijn dochter had deze als pakje, dus met een ‘broekje’ eraan en lekker ruim zodat hij makkelijk over alle kleren heenkon en heel veel gedragen in de herfst en winter, ook in de draagzak en wagen enzo. Superfijn materiaal.

2 likes

Welke slippers/sandalen/dergelijke raden jullie aan voor een 4 jarige? Die goed buitenspeelproof zijn en waarmee dus gefietst en gerend kan worden. Voor in de tuin hebben we crocs, maar die vind ik voor buitenshuis verder niet echt geschikt.

1 like

Salt water hebben wij altijd. Leer en geschikt voor water.

1 like

Teva

4 likes

Teva!

3 likes

Timberlands

3 likes

Hebben altijd shoesme sandalen gehad en gaan de hele zomer mee. Ze dragen hier eigenlijk van april tot en met september elke dag & praktisch de hele dag sandalen. En deze houden het (ook qua klittenband enz) het beste uit tot nu toe haha.
Twee keer een ander merk gehad maar beide waren in de zomervakantie stuk

2 likes

Wheat en Bisgaard.

3 likes

Hush Puppies, ook wat meer budget proof maar gaan lang mee. Wel saaie modellen maar dat vind ik bij sansalen niet zo boeiend.

2 likes

Zou in elk geval een groter model nemen dan de standaard maat.

1 like

Wij hebben de ox red als luiertas. Puur omdat dat al mijn rugzak was :joy:

2 likes