Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Misschien zaten die laarzen en tuinbroeken haar gewoon niet lekker?

2 likes

Ja, dat kan natuurlijk soms ook.

Maar de tuinbroek heeft niet meer dan 1 been gehaald :rofl:
En de laarzen waren misschien spannend omdat ze wol aan de binnenkant hadden, ze heeft ze later nog maaaanden als favoriet schoeisel gedragen, dus was vooral even wennen denk ik. Of het experimenteren met een eigen mening, dat hoort er ook bij.

Ik ben op zoek naar een jas met twee laagjes voor nu en in de warmere periode. Heeft iemand zoiets gezien? Ik vind het zonde om haar nu iets warms te kopen, wetende dat het volgende week warmer zal zijn.

Bedoel je dat je een binnenjas hebt die je er bijv uit kan ritsen? Ik heb dat nog nooit gezien voor kinderen, maar missch bij outdoor winkels?

Ik zou het oplossen met een vest onder de dunnere zomerjas. Wel wat lastiger (zelf) aan te doen, maar wel handig voor wisselende temperaturen.

3 likes

Ja inderdaad! Ik zag bij vert baudet en C&a zo’n 3-in-1 jas maar alleen vanaf maat 68. Veel te groot, ik zoek nog even verder.

Ik heb een wollen jasje (van Engel Natur), vind ik zelf erg fijn! En kan goed bij uiteenlopende temperaturen.

5 likes

Hier hadden we tot nu toe nog niet veel te maken met oorontstekingen, maar deze week 2 kids tegelijk. Mijn oudste heeft alleen pijn en koorts gehad, maar dat ging na 3 dagen beter. Mijn jongste heeft nu al dagen een loopoor en lichte koorts. Er komt zo veel troep uit :pleading_face: We hebben de huisarts gebeld maar die vond het niet dringend genoeg, en nu begint ze natuurlijk ook hogere koorts erbij te hebben.

Indien in de ochtend de koorts niet gezakt is, denk ik dat ik wel de HAP kan bellen? Voel me altijd bezwaard om de HAP te bellen, maar het is zo sneu voor m’n meisje.

1 like

+1 voor Engel jasje @Daelyss. Die jasjes zijn heerlijk zacht, warm maar niet snel te warm.

9 likes

+1 voor de engel jasjes @Daelyss het is echt 1 van mn favoriete aankopen geweest.

4 likes

Oké een Engel-jasje dus, welke maat namen jullie? Er staat dat je een maat kleiner moet nemen, ik gok dat de kleinste maat dan wat langer meegaat.

1 like

Ze heeft hier tot 4 maand in 50-56 gezeten. En tot 8 maand in 62/68

1 like

Ja die jasjes vallen echt heel groot. Mijn zoontje paste de kleinste maat nog toen hij in alle andere kleren al 2 maten verder was.

1 like

Hoe oud is je jongste? Mijn ervaring in dat de huisarts weinig doet bij oorontstekingen, dus ja je kunt bellen maar waarschijnlijk hoef je niet langs te komen. Gewoon paracetamol geven.

1 like

Ze doen idd weinig aan een oorontsteking, alleen als het lang duurt kun je antibiotica vragen maar ook daar zijn ze terughoudend mee. Idd paracetamol geven, en als ze echt pijn hebben helpt nurofen vaak wel goed bij mijn kinderen (maar als er troep uit komt is de ergste pijn al weg). Dat er wat koorts is en er een dikke week troep uit het oor komt is ook echt niet gek, dus geen zorgen :slight_smile: Bij mijn kids gaat het vrijwel altijd vanzelf weer over. Beterschap!

1 like

Zuignapbordjes van de Kruitvat zijn fantastisch op het blad van triptrap. Mijn kind was helemaal verbaasd dat hij het er niet af getrokken kreeg :joy:

4 likes

Advies is helaas afwachten en Paracetamol geven voor de koorts.

Zoontje heeft maand of twee geleden twee keer loopoor gehad, 2e x kreeg hij antibiotica mee (druppels die je kan toevoegen aan water/sap) en was het weer eventjes weg. Daarna derde keer loopoor; toen was het advies weer; afwachten. En gelukkig vanzelf “opgedroogd” na een weekje.

Mocht de koorts hoog oplopen; dan kun je altijd HAP bellen. Overleggen kan altijd.

Beterschap voor je kleintje(s)! Voordeel is wel dat het open is en de troep eruit kan, ergste pijn is dan ook voorbij, kan alleen wel zo zijn dat ze zich nog niet helemaal de oude voelen. Heeft tijd nodig.

3 likes

Paracetamol afwisselen met nurofen en een paar keer per dag neussprayen.

3 likes

Verder over die wollen jasjes. Ik had voor onze jongste zoon ook dat engel jasje, echt top! Alleen de capuchon vind ik voor die kleintjes totaal onhandig. Nu zag ik deze van Joha:

Iemand ervaring met dit jasje/vestje? Is dat een aanrader voor de maanden juli/aug/sep (baby wordt in juli geboren)? Hoogzomer natuurlijk maar het blijft Nederland dus vast ook wel eens temperaturen onder de 20 graden (of erger :joy:). En valt dit groot net zoals engel of op maat (ik hoop groot anders ga ik toch denk ik voor engel ivm prijs en korte draag periode).

1 like

Dan koop je toch een grotere maat en dan is dat hetzelfde als de kleinere maat van engel en kan je daar even lang mee doen, nee?

4 likes

Ik heb deze ook gehad! Veel plezier van gehad. Mijn kind is in oktober geboren en toen had in de kleinste maar en droeg hij hem als binnenvest maar ik had hem ook een maat groter en gebruikte hem toen als jas voor in de zomer. Ik vind het meer op maat vallen dan Engel

Ik heb ze daarna ook weer goed kunnen doorverkopen op vinted

1 like