Tips, ervaringen & aanraders #10 (Deel 9)

Voor in de tuin wil ik voor onze dochters nep-Crocs. (Vind de echte Crocs te prijzig voor een beetje door tuin te banjeren :slight_smile: ).

Alleen worden er verschillende namen/termen voor gebruikt (kinderklompen, kindersandalen) wat het online zoeken wat onhandig maakt.

Wie weet waar ze leuke nep-Crocs verkopen? Kom zelf niet verder dan de Scapino :slight_smile:

Echt elke drogist waar ik kom heeft een rek met die dingen staan. Dus je kan altijd een plaatselijke kruidvat of etos proberen!

4 likes

Ik heb ze idd bij de Etos gescoord.

4 likes

Ik heb nu twee jaar op rij nep-crocs van Next gekocht, rond de €12 voor een paar. Ook te koop via Zalando. Zoekterm: clogs

1 like

Heeft iemand een tip voor een fijne slaapzak voor lente/herfst voor een koukleum?

Onze zoon is nu 5,5 maand en heeft het snel koud. Hij ligt nu overdag met pyjama in een gewone puckababy slaapzak (0,5 TOG). Als ik hem dit ‘s nachts aandoe wordt hij áltijd wakker en voelt ‘ie koud, ondanks dat de babyfoon op zijn kamer 21 graden aangeeft (het lijkt wel een klein beetje te tochten onder de gordijnen door vanwege een luchtcirculatieklepje, maar anders is zijn kamer echt helemaal afgesloten). Hij draagt daarom nu nog de puckababy newborn teddy (2.0 TOG) ‘s nachts met korte mouwen romper. Dat gaat goed, maar ik maak me soms wel zorgen of dit niet te warm is. En hij is ook al bijna uit beide slaapzakken gegroeid, dus heb iets nieuws nodig.

Dacht aan de puckababy 4 seasons, maar het herfst/lente deel is voor hem echt te koud als het dezelfde stof is als de newborn en ik twijfel of de teddy stof dan weer niet te warm is.

1 like

Wat draagt hij onder de slaapzak? Ik doe vaak nog een pyjamatje aan. Vooral omdat hij nu een slaapzak zonder mouwen draagt (hij is ook al 1,5 dus minder snel koud denk ik). Maar laagjes isoleren wel dus dat zou ik doen!

1 like

4 seizoenen slaapzak van Jollein. De temperatuur op de babyfoon klopte hier overigens niks van. Ik vind het ook niet klinken alsof je kindje per see heel warm gekleed is. Die van mij is ook echt een koukleum 's nachts en draagt nu een korte mouwen romper, pyjama met lange mouwen, op haar eigen verzoek sokken omdat ze anders koude voeten denkt te krijgen en een 2.5 TOG slaapzak.

3 likes

Onze dochter is ook niet snel warm en ligt nog in deze slaapzak:

Met daaronder een spaghetti romper en pyjama met lange mouwen. De laatste nachten pas denk ik dat het wat warm is, dus ga vannacht zonder mouwen proberen. Ze is overigens ruim 1,5 nu maar vorig jaar rond deze tijd had ik ook al deze slaapzakken!

Edit: deze heeft een nog wat lagere tog waarde (al let ik daar eigenlijk nooit op). Wellicht meer geschikt voor nu!

Alle kinderziektes schijnen rond te gaan op de opvang. Inclusief rode hond? Maar dat komt toch echt nauwelijks voor in nederland?

Heel gek dat ze dit zo benoemen in combi met waterpokken en hand mond voetziekte etc. Dat zijn gebruikelijke kinderziektes, rode hond naar mijn weten niet.

Kind zit onder de rode vlekjes namelijk. Lijkt niet op waterpokken maar op rode hond. En ik ben zwanger dus dat is volgens mij niet zo’n top combi :sweat_smile:

Daarnaast heb ik een moeder (die ik niet meer kan spreken), die het een goed idee leek om niet alle vaccinaties te geven aan mij dus ik maak me een beetje zorgen… kun je dit ergens opvragen? Of gaat daar dan weer dagen overheen

Wie heeft vastgesteld dat het rodehond is dan? Het komt wel weer wat voor dankzij mensen die hun kinderen niet laten vaccineren, maar dat is heel lokaal in de biblebelt volgens mij.

Er zijn 1001 kinderziektes die vlekjes/uitslag veroorzaken, dus ik zou niet meteen daarvan uitgaan.

Je eigen vaccinaties kun je opvragen, dat is vrij eenvoudig te Googlen.

1 like

Ja geen idee of het officieel vastgesteld is. Dat staat er niet bij. Als het op verdenking van is, is dan zet je dat er toch bij? Er staat echt bij dat er gevallen van rode hond zijn.

Heb een bericht gestuurd of dat idd officieel vastgesteld is.

En je hebt helemaal gelijk, vlekjes komen super vaak voor. Ben alleen extra alert vanwege mijn eigen gesteldheid ook (en de kans op geen vaccinatie).

Mijn kind van 1,5 jaar slaapt nu ook gewoon in de teddy van puckababy.

Waarom ben je bang dat dit te warm is? Gewoon aan blijven voelen en schakelen zodra de temperatuur buiten oploopt.

1 like

Ik vind de gevoerde van de kruidvat goede tussendikte. Hema heeft zulke ook, is zonder teddy. En dan pyama eronder of geen pyamabroek maar wel sokjes.

Edit. Soms ook eerst beentjes er nog uit, rits tot de helft dicht. En als ik zelf ga slapen beentjes erin en dicht ritsen.

1 like

Nou ik woon in de Randstad en wij hadden een (gereformeerd) gezin in de straat waarbij de vrouw tijdens de zwangerschap rode hond kreeg. Niet zonder gevolgen voor haar dochter.

@Chicago misschien kun je laten testen of je antilichamen hebt tegen rode hond. Maar daar zal waarschijnlijk wel wat tijd overheen gaan.

1 like

Het is tegenwoordig niet meer heel lokaal/biblebelt helaas. Hier in Amsterdam ook lage vaccinatiegraad.

4 likes

Dank allemaal voor de reactie @Nimbus2000 @Salmiak @Lichtknopje @Enlightenment @Feather . Ik ga ze allemaal checken.

Ik ben bang dat het te warm is omdat ons huis enorm goed geisoleerd is en wij allebei ook enorme koukleumen zijn, maar inmiddels ook erg warm zijn ‘s nachts. Maar zal me m.a.v. jullie advies niet meer zorgen maken, fijn dat sommige van jullie kindjes ook nog in warme slaapzakken slapen

2 likes

Ons kindje krijgt volgende week druppels voor de rotavaccin. Wij vaccineren volgens het programma. Ik zit nu in een facebookgroep met moeders die in dezelfde maand zijn bevallen en zij zijn fel tegen deze vaccin, omdat hun kind enorm veel pijn heeft en veel huilt. Hoe is jullie ervaring ermee? Ons eerste is van zomer 2022 dus die kreeg deze niet.

Mijn baby heeft nergens last van gehad!

6 likes

Onze dochter heeft de eerste keer flink buikkramp en diarree gehad. Buikkramp duurde ongeveer 2 weken. Tweede keer nergens last van gehad.

1 like

Mijn kind kreeg rotavaccin en een andere vaccin en was er een paar dagen wat minder lekker door. En toch zou ik altijd de vaccinatie nemen. En sommige kinderen die ik ken hadden er nauwelijks last van

3 likes